Bucurestii Vechi si Noi

Bucurestii vechi, platforma comerciala in mediul online

11 ianuarie 2010 Foloasele ratiunii

Ipoteza de lucru: Micro cercetarea are in vedere pozitionarea spatiului bucurestean al secolelor trecute in universul virtual, pornind de la indexarea catorva cuvinte cheie semnificative:

Toate aceste cuvinte sau structuri de cuvinte se regasesc in articole, texte, posturi, comentarii, resurse foto sau audio, insotite de titluri sau de scurte descrieri. Toate aceste informatii de natura tehnico-administrativa pot fi „traduse” prin realizarea unor corelatii in urmatoarele directii: documentare si informare culturala, turism, afaceri, publicitate, economie, politica sau in domeniul social, imobiliare, divertisment.  Cititorii articolelor cu asemenea continut informativ reprezinta structura unui public ce apartine, atat  Romaniei, cat si mediului din afara granitelor tarii.  Este vorba despre cei interesati nu doar de mirajul vietii citadine, ci si de atmosfera trecutului, integrata intr-un prezent ce le apartine tuturor.

Astfel, dincolo de reprezentativitatea detinuta prin statutul de capitala, orasul Bucuresti se afla la intersectia unor interese cu aspect comercial.  Se vand si se cumpara publicatii cu titluri politizate din sfera bucuresteana, peisajul monden  a devenit, in numai cativa ani, o sursa lipsita de etica in vederea imbogatirii trusturilor media, freamatul corporatist pare sa se fi aliniat celor mai puternici actori ai scenei business. Toate acestea se intampla, zi de zi, in Bucuresti, un centru al intereselor romanizate si vibratile, dinamice prin continut si prin intermediul acelora care „premediteaza” viitorul.

Cu toate acestea, desi este usor observabil potentialul economic, cultural, social si artistic al orasului Bucuresti, acesta nu beneficiaza de un brand propriu, de elemente care sa ii asigure delimitarea identitatii, precum si recunoasterea la nivel international. Urmarita indeaproape de romanii din afara tarii, capitala concureaza, de ani buni, cu cele mai semnificative nume ale resedintelor statale, ce au reusit o promovare in intreaga lume si, astfel, castigarea unui capital de credibilitate, o pozitionare ca brand local si national. Construirea unui brand pentru capitala ar aduce beneficii imense pentru economia locala si pentru locuitorii orasului. Daca vrem sa facem din Bucuresti un oras prosper, trebuie sa invatam sa ne vindem cat mai bine orasul si, in acelasi timp, sa imbunatim ceea ce oferim spre vanzare.

In anul 2008, rezultatele unei cercetari a brandurilor de oras din Europa, situau orasul Bucuresti pe locul 42 dintr-un total de 72 de orase europene. Pe primele locuri s-au clasat Paris, Londra, Barcelona, Berlin sau Amsterdam. Se pare ca, daca romanii nu recunosc in Bucuresti un brand de oras, vecinii nostri europeni iau in calcul elementele cele mai importante ce fac din capitala Romaniei un spatiu cu identitate recunoscuta.

In concluzie, provocarea maxima este, insa, conceperea unei campanii de branding local pentru orasul Bucuresti, valorificand elementele imporante si umbrind aspectele negative.

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign