Bucuresti – Gara de Nord (2)

Gara de Nord

Fata de precedenta antiteza, actuala comparatie este realizata din Calea Grivitei si suprinde corpul adaugat in perioada interbelica vechii gari. De pe la pas prin Bucuresti aflam si cateva date exacte referitoare la construirea acestei aripi: imobilul din prim plan tocmai fusese finalizat de cateva luni si reprezenta o extindere temporara a cladirii pana la construirea unei gari centrale (un articol detaliat pe aceasta tema poate fi citit pe la pas). Sectiunea din spate fusese realizata la finalul secolului XIX, pentru amenajarea de spatii pentru public si a unor case de bilete.

Antiteza surprinde unele diferente. Partea din stanga a garii (cea mascata in poza veche de tramvai) a fost reconstruita si suprainaltata fata de aspectul initial. Cladirea din extrema dreapta, care apare in fotografia din 1931, astazi este disparuta. Iar o data cu edificarea metroului, copertina de la parter a fost extinsa si asupra iesirii de la statia Gara de Nord.