Povestea trecatorilor din Bucuresti 2

Vehiculele Bucurestilor

10/01/2011

Art historia

0 comentarii
Postat de: Radu Olteanu

Am fost tot timpul fascinat de descoperirea în fotografiile vechi a unor detalii de viaţă cotidiană. Iar vehiculele, fie ele trăsuri, căruţe, tramvaie, maşini sau autobuze mi-au atras întodeauna atenţia. Vă voi prezenta o colecţie de cropuri din diverse poze vechi reprezentând mijloacele de locomoţie ale ultimilor 150 de ani din Bucureşti. Din păcate nu cunosc detalii tehnice de genul tipurilor de maşini sau numerele şi traseele tramvaielor. Detaliile de acest gen sunt binevenite din partea vizitatorilor. Vi le prezint aşa cum sunt cu explicaţii privind epoca şi zona (timpul şi spaţiul).
Detaliu dintr-o fotografie a lui Ludwig Angerer, austriacul care a pozat prin 1856, pentru prima oară Capitala. Localizare: la poalele dealului Mitropoliei pe viitoarea stradă 11 iunie, deci pe partea opusă Pieţii Unirii.

Trăsură în faţa Teatrului Naţional. 1856, foto L. Angerer 

Căruţe de marfă, negustoreşti, în interiorul Hanului lui Manuk. 1856, foto L. Angerer 

Trăsuri în faţa Gării de Nord. Anii ’70 ai veacului 19. Foto C.P.Szatmary

Tramvai (tramcar) cu cai şi trăsuri în ceea ce va devenii rondul de la Piaţa Universităţii, înainte de ridicarea statuii lui Brătianu. cca. 1890, autor necunoscut (?)

Tramvai electric prin faţa Universităţii
Tramvai cu cai şi fără şine (tramcar) în Piaţa Victoriei. Interesante şi chioşcurile alăturate!; cca. 1880. Foto C.P.Szatmary
Tramcar în P-ţa Sf. Gheorghe pe la 1890, poate chiar mai devreme. Detaliu dintr-o carte poştală

Trăsură şi tramvai electric prin faţa Universităţii. cca. 1910 (?)

Trăsură în faţa statuii lui G. Lazăr pe la 1890

Birjari în faţă la Teatru. cca. 1900

Birjari în faţă la Teatru. cca. 1900

Tramcar şi birje pe Podul Rahova. În dreapta , Palatul de Justiţie. Pe la 1900

În P-ţa Sf. Gheorghe, înainte de Primul Război.

În faţă la Universitate tot pe 1914 (?)

La Banca Naţională. Judecând după costume cca 1910

Autobuze şi căruţe pe la Obor

Pe B-dul Elisabeta, iarna, 1920

În faţă la Spitalul Colţea pe la 1920. Remarcaţi cum spatele vagonului de tramvai e deschis. Misto!

Pe str. Stavropoleos, în dreptul Băncii Crissoveloni, pe la 1925

Trăsură cu un înalt prelat urcând Dealul Mitropoliei prin 1925

Pe str. Bărăţiei

Pe Bd. Brătianu până în anii 1930


Calea Victoriei în Pţa Teatrului, colţ cu str. Câmpineanu

B-dul Brătianu

Autobuz pe Calea Victoriei vis a vis de Athene Palace. Clădiri dispărute la construcţia noului Palat şi trasării ultimului tronson din str. Stirbey Vodă

Pţa Palatului pe la 1940. Model…?

Autobuz în anii 30

Tramvai la Gara de Nord în anii 50. Modelele de tramvai Thompson au fost funcţionale până prin anii 70.
PS “…tramvaiele din zona Garii de Nord nu mai erau Thompson. Este adevarat ca unele dintre ele mai purtau aparatura de la vechile tramvaie, dar cele din fotografie erau din seria V-urilor, facute la Electroputere. Mai multe amanunte pe site-urile www. tramclub.ro si www.transira.ro”

Tramvaie şi autobuze în Pţa Unirii în anii ’50. Aştept detalii de la pasionaţi pentru a-mi spune ce model sunt autobuzele
PS : “Autobuzul din faţă este de tip Skoda 706-RO (fabricat în Cehoslovacia 1947-1959, precursorul acelui Skoda-Karosa 706-RTO, vizibil pe traseul 32 în ultima imagine). Autobuzul mai mic din spate este de tip Mao Tse-Dun (primul tip de autobuz fabricat în serie mare în România, 1955-1957)” Mersi!

Autobuz de la sfârşitul anilor ’60.
PS: “Autobuzul din imagine era o Skoda (Karosa), de productie cehoslovaca, care a circulat in Bucuresti, incepind din anii ’60, pina prin 1978-1980

2,915 vizite
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Stimati cititori, fiind un proiect cultural quality, va informam ca in acest spatiu acceptam orice opinie dar mesajele care contin obscenitati NU vor fi acceptate. Multumim pentru intelegere!

Nici un comentariu

Lasati un comentariu

Povestea trecatorilor din Bucuresti 2
Povestea trecatorilor din Bucuresti