Povestea trecatorilor din Bucuresti 2

7 maşini vechi

26/11/2011

Bucuresti, simplu

0 comentarii
Postat de: The Hungry Mole

Revenim!

Încep cu o rablă, fireşte; dar nu cu una bucureşteană. Dragoş Bora mi-a trimis cîteva poze triste din Bacău – cu o maşină din care nu a mai rămas mai nimic…

este un DKW 3=6. Serios – aşa-i spune; nu mă-ntrebaţi de ce. DKW a fost una dintre mărcile vechi de automobile ale Germaniei şi este fondatoare – alături de Audi - a concernului Auto-Union. De la DKW a moştenit fabrica est-germană IFA motoarele în doi timpi; după Război, fabrica veche DKW a rămas părţii sovietice şi vest-germanii şi-au construit alta. Modelul DKW 3=6 s-a produs prin anii 50; iar pe la începutul anilor 60 s-a vîndut sub marca Auto-Union. De fapt, cred că a fost produs şi în Germania Democrată. DKW şi Auto-Union au ajuns apoi să fie preluate de Volkswagen şi doar marca Audi s-a păstrat…

… săraca, săraca maşinuţă.

Ne-ntoarcem în Bucureşti, unde Ando s-a uitat un pic sub prelata care ascunde un Mozvici:

Este un Moskvici 402. Sovieticii l-au fabricat de prin 50-şi ceva pînă prin 65.

Tot o maşină sovietică urmează – şi tot pozată de Ando. O Volgă:

… de fapt, după cum vedeţi, sînt chiar două Volgi. Volga era un model mult mai luxos şi spaţios decît amărîtul de Moskvici. Modelul Gaz 24 s-a lansat în 1968 şi copia fără ruşine liniile limuzinelor americane.

N-ai ce să mai zici. Din 1968 şi pînă mai anu-trecut, ruşii au construit aceeaşi şi aceeaşi maşină. Au mai împodobit-o cu vreo mască nouă de radiator – dar la asta ne pricepeam şi noi. Maşinile din poze trebuie să fie de prin anii 90.

Dacă vă uitaţi în prima poză cu Volgă, vedeţi lîngă ea ceva interesant – asta:

… este un Ford - şi un alt exemplu ca să argumentez că Ford a făcut multe maşini urîte. Modelul este un Taunus 17M. Au fost atîtea maşini din seria Taunus, că nici nu le ştiu; ăsta ar fi de prin a treia generaţie, cred. S-a fabricat la sfîrşitul anilor 60:

… acuma, că mă uit la el ca la o specie dispărută, nu mi se mai pare nici urît, nici frumos. Mi se pare o amintire doar…

Să mai vedem un Ford! Dintr-altă serie de legendă: Escort.

Escort s-a fabricat de-a lungul a mai bine de 40 de ani. Nu a fost niciodată frumos, dar a fost fiabil şi accesibil – ceea ce e mare lucru. Fireşte, poza e de la Ando; şi Fordul e din a doua generaţie de Escorturi, de la sfîrşitul anilor 70.

Ca să nu ziceţi că n-am făcut şi eu ceva pentru articolul de azi, am ales – dintre pozele mele – un Mercedes 220. Dar ce Mercedes! Probabil că cel mai frumos model construit vreodată:

Noi îi spunem acestui model – colocvial – bot de cal. Blocul dreptunghiular ar farurilor face toţi banii. M-am întors şi-am făcut o poză şi la stopuri, ale căror forme dinţate… crenelate – nu prea ştiu cum să zic – au fost un simbol al mărcii pentru zeci şi zeci de ani:

Maşinile astea vin de pe vremea cînd Mercedesul era Mercedes - şi nu merţan. Ando nu s-a putut abţine şi a fotografiat un coupe – un 280 -  din acceaşi serie, a botului de cal:

Seria s-a fabricat de la sfîrşitul anilor 60. La mijlocul anilor 70 Mercedes, păstrînd liniile generale ale caroseriei, vine cu o maşină nouă – şi tot cu o identitate puternică: Cobra.

… şi de data asta, designul farurilor este excepţional. Cobra a fost o maşină ţapănă, o maşină frumoasă, şi una dintre ultimele maşini fără moarte construite în lume…

Cobra s-a fabricat pînă la mijlocul anilor 80

2,099 vizite
, , , , , , , , , ,

Abonare

Va rugam sa va abonati la RSS pentru a primi ultimele articole.

Stimati cititori, fiind un proiect cultural quality, va informam ca in acest spatiu acceptam orice opinie dar mesajele care contin obscenitati NU vor fi acceptate. Multumim pentru intelegere!

Nici un comentariu

Lasati un comentariu

Povestea trecatorilor din Bucuresti 2
Povestea trecatorilor din Bucuresti