STUDIU: Publicitatea personalizată de pe telefonul mobil ar putea deveni o mină de aur

telefoane-mobile

Publicitatea pe telefonul mobil ar putea obţine venituri uriaşe, întrucât a devenit mai bine ţintită, în funcţie de gusturile şi de itinerariile oamenilor, care primesc anunţuri despre anumite reduceri exact în momentul în care trec prin faţa unor cafenele, fiind invitaţi să intre în acele localuri.

Potrivit AFP, o mai bună personalizare a anunţurilor, în funcţie de locul în care se află consumatorul, ar putea să genereze până în 2017 venituri de până la 44 miliarde de dolari (32 miliarde euro) pe an pentru operatori, potrivit unui studiu realizat de Syniverse, o companie din domeniul tehnologiilor mobile, publicat cu ocazia Congresului mondial pentru telefonie mobilă de la Barcelona.

Cabinetul specializat Gartnet prevede şi el că geolocalizarea va duce la creşterea cheltuielilor mondiale cu publicitatea pe mobil de la 18 miliarde de dolari în 2014 la aproape 42 miliarde de dolari în 2017 (o cifră care nu include campaniile de marketing).

În prezent, reclamele geolocalizate există deja, dar “într-o manieră foarte limitată”, a explicat Mary Clark, director de marketing la Syniverse.

Publicitatea pe mobil “nu şi-a atins încă potenţialul”, a adăugat ea, sugerându-le operatorilor să împărtăşească anumite date ale abonaţilor lor (cu excepţia identităţii lor) cu mărcile care vor să-şi facă reclamă.

“Operatorii au o relaţie de o foarte mare valoare cu clienţii lor şi deţin date (despre ei) care au şi ele o valoare foarte mare”, a spus ea. “Întrebarea care se pune este aceasta: cum pot ei să le folosească, păstrând în acelaşi timp încrederea şi relaţia cu clienţii lor?”, scrie Mediafax.

Pentru moment, mulţi clienţi sunt reticenţi, declarându-se îngrijoraţi pentru viaţa lor privată, potrivit unui nou studiu realizat de operatorul Orange în rândul consumatorilor din Franţa, Polonia, Spania şi Marea Britanie: 78% dintre ei consideră că furnizorii lor de servicii, internet şi telefonie deţin prea multe informaţii despre obiceiurile şi preferinţele lor.

Pentru publicitari există însă speranţă: în rândul utilizatorilor de telefoane mobile, “cei mai tineri vor fi mai dispuşi să îşi împărtăşească datele personale, întrucât nu le pasă de acest lucru, sunt deja obişnuiţi să facă asta în universul digital”, a subliniat Daniel Eckert.

“E un sistem ce poate fi bine administrat”, a spus Stéphanie Bagdhassarian, analist la cabinetul Gartner, iar “tânăra generaţie acceptă mai uşor să fie monitorizată, dacă există o anumită valoare pentru poziţia lor geografică. De exemplu, dacă acceptă să îşi facă poziţia cunoscută, aplicaţia Starbucks le oferă un cappuccino (gratuit) atunci când trec prin faţa unui magazin Starbucks sau o reducere la sanvişuri: acest lucru deblochează temerile”, incheie sursa citata.