Bucurestii Vechi si Noi

BUCUREȘTIUL ÎN 2015: Ce lucrări de infrastructură vor fi terminate anul viitor

30 decembrie 2014 Bucurestii Vechi Si Noi 4Arte

Două mari pasaje rutiere vor deveni funcționale în 2015, unul subteran și altul suprateran. Un alt pasaj subteran, intrat în reabilitare de câțiva ani, va fi terminat, iar mari bulevarde ale Capitalei vor căpăta o nouă față în urma unor ample lucrări de reabilitare. În 2014, Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Mihai Bravu, a construit Academia de Tenis din Complexul Sportiv „Lia Manoliu” și a reabilitat Calea Victoriei prin amenajarea unei noi benzi pentru biciclete și reducerea traficului rutier de la patru la două benzi. Tot în 2014, au fost demarate lucrările la pasajul subteran de la Piața Sudului, proiect realizta cu fonduri europene.

2014 a fost un an agitat pentru Direcția de Infrastructură a Primăriei Capitalei. Directorul general, Mădălin Dumitru, a fost arestat preventiv fiind acuzat de fals în declaraţii, efectuare de acte de comerţ incompatibile cu funcţia, participaţie improprie la delapidare, luare de mită, abuz în serviciu şi trafic de influenţă. Cu toate acestea, au fost demarate noi lucrări de infrastructură, altele au fost terminate, în timp ce alte proiecte s-au derulat mai încet decât era prevăzut, finalizarea lui fiind amânată pentru anul viitor.

În martie au fost începute lucrările la Pasajul subteran de la Piața Presei Libere, termenul de finalizare al proiectului fiind primăvara lui 2015.  Noul pasaj rutier va avea 700 de metri și va fi realizat pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, după Fântâna Miorita. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Proiectul pasajului subteran de la Piața Presei Libere prevede construirea unui nou pasaj subteran pietonal, dar și scurtarea și modernizarea celui deja existent. Pasajul nou va fi construit între aleea de intrare în Parcul Herăstrău, între Berăria H și Hard Rock Cafe, și nodul de transport de la Piața Presei (capătul liniei de tramvai 41). Noul pasaj va fi dotat cu lifturi și scări rulante. De asemenea, pasajul pietonal deja existent care subtraversează acum Bd. Kiseleff și bd. Mărăști, fiind cuprins între intrarea în Parcul Herăstrău și turnurile gemene de la Piața presei Libere (intrarea Mircosoft), va fi scurtat și modernizat.

 

Tot în 2015, dar spre finalul anului ar trebui finalizate lucrările și la Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu. Proiectul a fost reluat în primăvara acestui an după ce a fost blocat timp de patru ani din cauza exproprierilor.

Proiectul prevede construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

Contractul pentru execuţia lucrării (construcţie şi montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică şi exproprierile. Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.

Șoselele Pantelimon și Iancului, gata la peste doi ani de la începutul lucrărilor

Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, până la sfârșitul lui 2015 ar trebuie încheiate și lucrările de reabilitare a Șos. Pantelimon și Iancului. Proiectul are o întârziere de aproximativ un an. Astfel, lucrările de reabilitare a sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Sos.Pantelimon – Sos. Iancului au început în iunie 2013 și ar fi trebuit terminate până la sfîrșitul acestui an. La începutul toamnei, lucrările au fost oprite timp de peste două luni după ce constructorul, firma Tehnologica Radion, a intrat în insolvență. Pentru a debloca proiectul a fost încheiat în cele din urmă un act adițional.

„Lucrările vor fi terminate la sfârșitul anului viitor”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Pe Șoseua Pantelimon – va fi reabilitat carosabilul și se vor amenaja câte trei benzi pe sens. De o parte și de alta a străzi va fi creată câte o bandă de circulație unde vor fi amenajate și locuri de parcare pentru riverani. De asemenea, linia de tramvai va fi inverzită prin plantarea de gazon și înălțată pentru a împiedica accesul autovehiculelor. În zona Cora Pantelimon va fi construiă și o parcare park&ride, destinată celor care vin cu mașina din afara Capitalei și care își vor putea lăsa autoturismul în parcare, pentru a se deplasa prin oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun. (Mai multe detalii despre proiecte AICI).

Lucrări finalizate în 2014

La sfârșitul lunii octombrie a fost terminat și al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, după ce primul fusese deschis circulației în iunie. Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele, pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Soseaua Mihai Bravu – Calea Văcăreşti), de cate 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens.

Concret, Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului, la care lucrările au început deja.

Pe 25 noiembrie 2014 a fost inaugurată și Academia de Tenis din cadrul Complexului „Lia Manoliu”.Academia de Tenis a fost amenajată pe un teren în suprafaţă de 11.700 de metri pătraţi şi are şase terenuri de sport cu gradene pentru 1.152 de spectatori, vestiare, grupuri sanitare, recepţie, birouri, cabinet medical, spaţii de alimentaţie publică şi de mic comerţ cu produse specifice, după cum B365.ro a anunțat aici. Pentru realizarea acestui proiect, Municipalitatea a plătit 6 milioane lei.

Tot în acest an, Calea Victoriei „s-a shimbat la față”. Proiectul de reabilitare a arterei din centrul Capitalei a fost terminat cu două luni întârziere. Numărul benzilor de circulație a fost redus de la patru la două. În schimb au fost lărgite trotuarele și amenajate benzi pentru biciclete, cu o lățime de trei metri, separate de carosabil printr-o bordură înaltă. Lucrarea a durat 9 luni și a costat municipalitatea 8,7 milioane euro.

În luna septembrie, s-a redeschis și Hanul Gabroveni, la peste doi ani de la începerea lucrărilor de consolidare și extindere. În urma procesului de consolidare, restaurare și extindere, Hanul Gabroveni dispune acum de o sală mare de spectacole cu 200 de locuri, de o sala mai mică de 70 de locuri, de o sala care ar putea avea destinatia de studio, sau, uneori, de repetitie, de patru săli de expozitie, birouri, de o cafenea, dar și de un punct de informare turistică.

– sursa-http://www.b365.ro/bucure-tiul-in-2015-ce-mari-lucrari-de-infrastructura-vor-fi-terminate-anul-viitor_221150.html

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign