Cam ce-și dorește omul de Crăciun. Spiritul e fudulie, banul este temelie

CrăciunMajoritatea adulților din România își dorește să primească de Crăciun bunuri materiale, cele mai dorite cadouri fiind telefoanele mobile, tabletele, televizoarele și hainele, dar mai ales banii, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions.

Sărbătoarea de Crăciun. Sunt sigur că unii dintre voi știu despre ce e vorba. Chestie spirituală, nașterea lui Christos, liniște sufletească, împăcare cu lumea și viața, dat și nu luat, chestii d-astea.

Ei, pe naiba. O fi fost așa, dacă a fost vreodată, acum e alergătură, cheltuieli aiurea, îmbuibare, alcool, nervi, certuri, aglomerație, marketing cât cuprinde, magazine online și offline care-ți bagă becu-n ochi și mâna-n buzunar. Nemulțumire și neîmplinire acută după aia. Ce nu credeți? Voi sunteți spirituali și nu vă aleargă nevasta/prietena prin mall? Bravo, sunteți norocoși.

Dar, zice studiul, 74% dintre cei cu vârsta de peste 18 ani așteaptă în dar de Crăciun bunuri materiale, doar doi din 10 afirmă că își doresc bunuri spirituale precum sănătate (15% dintre români) sau fericire (3%).

Surprinzător sau nu, cercetarea iSense.Solutions arată că o bună parte dintre noi este foarte pragmatică atunci când vine vorba despre cadourile pe care și le dorește de Crăciun. Astfel, 18% afirmă că își doresc să primească bani, declară Traian Năstase, managing partner iSense.Solutions.

Potrivit studiului, banii reprezintă cadoul cel mai dorit de persoanele din intervalele de vârstă 35-44 ani (24%) și 45-54 ani (23%). Următoarele daruri în topul preferințelor românilor sunt telefoanele mobile (7%), tabletele (4,2%), televizoarele (4%) și hainele (3,7%).

Cel mai mare interes pentru telefoanele mobile este în rândul tinerilor, 20% dintre persoanele de 18-25 ani așteptând astfel de cadouri.

Există o diferență destul de mare între ceea ce își doresc și ceea ce oferă românii de Crăciun. Astfel, în topul cadourilor făcute de aceștia se află produsele de îmbrăcăminte (23%), dulciurile (16%), produsele cosmetice/de îngrijire personală (14%), jucăriile (12%) și produsele simbolice/personalizate (9%), completează Andrei Cânda, managing partner iSense.Solutions.

Per total, românii vor aloca în medie 415 lei pentru cadourile de Crăciun în 2014, mai darnice fiind persoanele de 45-54 ani (care vor aloca aproximativ 551 de lei), persoanele din București/Ilfov și din Oltenia (aproximativ 500 de lei).

Na, dacă ne uităm la sume, fericirea e probabil mai scumpă de atât. La fel și sănătatea sau relaxarea. Și asta pentru că nu se poate pune preț pe ele, până la o vârstă sunt subînțelese, iar după aia doar tânjim după ele.

sursa-http://www.businesscover.ro/