Bucurestii Vechi si Noi

Dezaburire rapidă geamuri mașină iarna

24 ianuarie 2015 Bucurestii Vechi Si Noi A-mestecate

Pe scurt, pentru a dezaburi rapid geamurile iarna:

Pe lung:

Din experiență știm că aburirea geamurilor este mai frecventă iarna și atunci când există multe persoane în mașină. Explicația este că aburirea geamurilor se întâmplă atunci când există concomitent două condiții: geamul este foarte rece și există prea mulți vapori de apă în aer (relativ la temperatura geamului). Dezaburirea trebuie să acționeze către unul sau ideal ambii factori.

1. Căldura orientată asupra geamurilor face ca apa de pe geam să aibă tendință mai mare de evaporare decât de condensare. Știm din experiență că odată încălzită mașina, geamurile nu mai sunt la fel de aburite precum în momentul urcării în mașină.

2. Aerul condiționat acționează asupra cantității de vapori din aer în incinta mașinii. Ventilația trece aerul întâi prin elementul de răcire, unde vaporii de apă condensează. Apoi aerul este trecut prin elementul de încălzire, unde aerul este reîncălzit, obținând un aer cald și uscat, ideal pentru dezaburire. La mașinile cu „climă” (vezi „Climatronic„) poate exista un buton „Max + simbol dezaburire” care să prevină dezactivarea automată a A/C atunci când setezi o temperatură mare.

3. Ventilația în sine are și ea un efect (ceva mai modest) asupra geamurilor aburite. Chiar un curent de aer rece și nu foarte uscat, dar puternic, face ca aburul de pe geamuri să dispară local. Este efectul vântului asupra rufelor la uscat, favorizează evaporarea. Efectul însă dispare aproape instantaneu după oprirea curentului de aer, spre deosebire de căldură și aer uscat (prin A/C) care au efect mai de durată.

4. Recircularea poate crește eficiența dezaburirii împreună cu aerul condiționat, însă trebuie luate niște precauții. De obicei aerul de la ventilație vine din afara mașinii (asigurând și aport de oxigen). Prin recirculare, aerul umed din mașină va fi tras prin elementul de aer condiționat unde apa condensează și va fi pompat înapoi în mașină, uscat. De asemenea, când este foarte rece afară, aerul din mașină va fi încălzit un pic mai ușor decât cel venit din exterior. În aparență este situația ideală, însă trebuie înțelese câteva riscuri:

Notă: dacă la oprirea A/C aburirea re-apare atunci reduceți viteza sau chiar opriți și reporniți de urgență A/C. De obicei poți opri aerul condiționat atunci când geamurile devin suficient de calde pentru a „suporta” o cantitate mai mare de vapori în aer fără să îi condenseze.

P.S. Soția mi-a cerut o rețetă scrisă pentru dezaburire mașină, așa că îi dedic acest articol, în speranța că poate fi de folos și altora. Am un articol unde scriu mai în detaliu despre umiditatea aerului.

sursa-http://mihvoi.blogspot.ro/

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign