De ce creşte Metrorex tarifele

Compania Metrorex, care doreşte să majoreze tarifele la sfârşitul acestei luni şi să elimine abonamentul de 62 călătorii, păstrând abonamentul lunar nelimitat, a pregătit pentru acest an cheltuieli mai mari cu bonusurile angajaţilor şi contractul de mandat al directorilor.

Conform bugetului de venituri şi cheltuieli pe acest an al companiei, aprobat de Guvern şi publicat luni în Monitorul Oficial, numărul de angajaţi prognozat pentru finele anului va scădea uşor, la 4.218 persoane de la 4.224 la finele anului trecut, dar vor creşte cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane lei la 211,6 milioane lei) şi bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).

Şi câştigul mediu lunar pe salariat a fost estimat în creştere, de la 4.439 lei la 4.537 lei. Cheltuieli mai mari au fost calculate şi pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 lei la 713.000 lei.

Veniturile şi cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane lei, cu profit zero, subvenţia primită de la stat fiind menţinută aproape la acelaşi nivel ca anul trecut, de 328 milioane lei.

Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, faţă de 60 lei în prezent.

Preţul unui abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va creşte de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.

Metrorex arată că ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul reprezintă principala măsură de acoperire a deficitului financiar al societăţii. Ultima scumpire a călătoriilor cu metroul datează din august 2012, cea mai mare creştere fiind operată la cartelele de 10 călătorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

Scandal cu trenuri de jumătate de miliard de euro

Anunțul că Metrorex vrea ă majoreze tarifele a venit după un scandal. Compania a achiziționat recent printr-o licitația despre care s-a spus că nu e în regulă, trenuri de 400 de milioane euro produse de compania spaniolă CAF, la care a participat și compania autohtonă Astra Arad cu un preț mai mic, dar aceasta a fost descalificată.

De altfel, spaniolii de la CAF sunt furnizorii favoriți ai Metrorex, ai furnizând și trenuri și anul trecut într-un contract de circa 100 de milioane euro.

sursa-http://www.businesscover.ro/