Bucurestii Vechi si Noi

STUDIU. Stilul de viață și dezvoltarea personală, prioritare pentru utilizatorii români de produse smart

21 martie 2015 Radar De Media Radar de media

Samsung

Samsung Electronics România a realizat un studiu în rândul utilizatorilor români de dispozitive smart care relevă faptul că aproape jumătate dintre ei își doresc mai mult de la stilul de viață actual. De aceea, Samsung, ca lider în tehnologie, se angajează la nivel local într-o misiune prin care își dorește să dezvolte și să susțină transformarea stilului de viață al utilizatorilor, prin intermediul tehnologiei sale de vârf.

„La nivel local, sub conceptul Lifestyle Designer, Samsung își propune să le ofere consumatorilor, prin intermediul tehnologiei, experiențe care să îi inspire în dezvoltarea personală, atât de importantă pentru ei. Studiul local pe care l-am realizat, ne-a confirmat că rolul tehnologiei în viața consumatorilor este mult mai vast, aducându-le nu numai eficiență sau confort, ci și noi oportunități în stilul de viață şi dezvoltarea personală”, a spus Mihaela Stănoiu, Marketing Manager în cadrul Samsung Electronics România.

Studiul, realizat online pe un eșantion de 1.306 respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 25 de ani, utilizatori de produse inteligente (smartphone, tabletă, Smart TV, Smart Camera), arată că aproape jumătate dintre respondenți (47%) nu sunt pe deplin mulțumiți de stilul lor de viață actual și că există lucruri pe care le pot face pentru a îmbunătăți anumite aspecte.

Femeile, mai preocupate de aspectele pe care le pot îmbunătăți în viață

Peste jumătate (53%) dintre utilizatorii de smartphone-uri din mediul urban au un stil de viață activ, alternând între rutina de zi cu zi, carieră și implicarea în experiențe noi. Aceștia se consideră persoane optimiste și deschise la schimbare. În timp ce bărbații se declară mai mulțumiți de ceea ce au realizat, femeile par a fi în continuare preocupate de aspectele pe care le pot îmbunătăți în stilul lor de viață.

Peste 50% dintre utilizatorii de produse smart îşi doresc să învețe lucruri noi

Întrebați în ce direcție ar aloca mai mult timp, majoritatea participanților la studiu (peste 50%) au răspuns că le-ar plăcea să învețe lucruri noi, 48% ar prefera să își dezvolte abilitățile, iar 46% dintre ei și-ar dori să descopere locuri și experiențe noi. Cu toate acestea, timpul liber pe care îl au la dispoziție în acest sens, este din ce în ce mai limitat.

1 ora pe zi este alocată timpului petrecut pe drumul dintre casă şi birou

Pentru că petrec, în medie, 1 oră pe zi pe drumul între casă și locul de muncă, unde se află aproximativ 9 ore pe zi, acestora le rămâne foarte puțin timp liber la dispoziție. Deși 58% dintre respondenți au declarat că implicarea în activități care le oferă ocazii noi de învățare contribuie cel mai mult la dezvoltarea personală, mai bine de jumătate dintre ei nu aplică acest lucru, din lipsă de timp și energie.

Mai puțin de un sfert (18%) dintre respondenți urmează cursuri de îmbunătățire a abilităților lor

Deși ar dori să aibă mai mult timp pentru activități de dezvoltare personală și îmbunătățire a abilităților, doar 15% dintre consumatorii români de produse smart urmează diverse cursuri prin care să își îmbunătățească abilitățile. Aceștia își petrec timpul liber rămas vizionând filme (53%), citind (50%) și petrecându-și timpul liber cu cei dragi (47%).

De altfel, hobby-urile și prietenii sunt aspectele principale pe care participanții la studiu consideră că îi definesc. Slujba și casa în care locuiesc urmeză în clasament, indicând că o mare parte dintre ei percep job-ul ca pe a doua casă.

Schimbarea stilului de viață, o prioritate pentru respondenţi

Aproape toți participanții la interviu au declarat că intenționează să își schimbe stilul de viață în următorul an. Femeile acordă o atenție sporită creșterii încrederii în sine sau găsirii echilibrului în viața de zi cu zi, în timp ce bărbații se concentrează pe aspecte mai practice, cum ar fi îmbunătățirea abilităților și reducerea nivelului de stres. 50% dintre respondenți au menționat ca obiectiv pentru următoarele 12 luni îmbunătățirea situației financiare, 35% dintre ei și-au propus să petreacă mai mult timp cu oamenii care contează, 33% vor să capete încrederea necesară pentru a face anumite schimbări, în timp ce 27% dintre ei și-au propus să își îmbunătățească abilitățile.

În topul metodelor care să susțină schimbările pe care doresc să le facă se numără: transformarea hobby-urilor în carieră sau deschiderea propriei afaceri (21%), apelarea la un mentor sau mediator care să îi susțină în schimbare (10%) și călătoriile în diferite colțuri ale lumii (7%).

Tehnologia are un rol cheie în schimbarea stilului de viață

Tehnologia joacă un rol important în procesul de schimbare a stilului de viață și în dezvoltarea personală a utilizatorilor de dispozitive inteligente. Respondenții au declarat că petrec, în medie, 2,7 ore pe zi folosind dispozitivele mobile, bărbații (2,5 ore/zi) mai puțin decât femeile (3 ore/zi). Tehnologia este permanent prezentă în viețile lor, 77% dintre ei afirmând că tehnologia îi ajută să își realizeze sarcinile, 76% să își urmeze pasiunile, dar să își îmbunătățească abilitățile (76%).

Sub conceptul Lifestyle Designer, Samsung va ghida consumatorii care doresc să își dezvolte stilul de viață cu ajutorul gamei de vârf din portofoliul său de produse. Printr-un demers dedicat, ce va fi lansată în ultima parte a lunii martie, Samsung le va oferi consumatorilor o serie de experiențe unice menite să îi susțină în procesul de dezvoltare personală.

Foto credit: Samsung Electronics România

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign