Tramvaiele aflate în circulație pe străzile Capitalei se apropie de durata maximă de utilizare, iar unele chiar au depășit aceste termen. Astfel, durata normală de utilizare a tramvaielor este de 12-18 ani, iar la începutul acestui an tramvaiele din București aveau o vechime de peste 17 ani.
Vechimea tramvaielor nu este însă singura problemă. Și calea de rulare este învechită și necesită reparații constante, pentru care nu există însă întodeauna și fondurile necesare.
„Starea actuală a căii de rulare la transportul cu tramvai, pune mari probleme operatorului în a o menţine în funcţiune la un standard de calitate şi de mediu. Eliminarea riscului în ceea ce priveşte evenimentele cauzate de uzură presupune preocuparea permanentă a operatorului, dar aceasta trebuie şi susţinută financiar. Lipsa acestor investiţii pentru reabilitări sau modernizări, nu fac decât să ducă la o degradare continuă a prestaţiei, cu efecte negative şi asupra mijloacelor care asigură capacitatea de transport. Lungimea de şină cale dublă afectată la acesta dată reprezintă aproximativ 30%, din total şină pe care RATB o utilizează în prestarea serviciului de transport public local”, se precizează într-un raport de monitorizare al Autorității Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice, din mai 2015.
Sectoarele de cale de rulare la tramvaiele cele mai afectate sunt cele de pe următoarele arterele de circulaţie:
– Str. Barbu Vacarescu- linia de tramvai 5
– B.dul Mihalache – linia de tramvai 24, 42, 45
– Calea Calarasi – linia de tramvai 14, 40
– B.dul Basarabia – linia de tramvai 14, 40, 46
– B.dul Chisinau – linia de tramvai 14, 36, 46
– Calea Serban Voda, Sincai, Nerva Traian – linia de tramvai 1
– B.dul Camil Ressu – linia de tramvai 23, 27.
– sursa-http://www.b365.ro/30prc-din-liniile-de-tramvai-din-capitala-au-nevoie-urgenta-de-reparatii-cele-mai-afectate-linii_233174.html