Bucurestii Vechi si Noi

Pagubele provocate de stres la locul de muncă: 100 mld. euro în Europa

11 iulie 2015 Business Cover Business Cover

Companiile din România au alocat bugete mai mari pentru programe de stress management, managementul conflictelor, leadership și group coaching în primul semestru din 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.

Îngrijorarea companiilor privind stresul la locul de muncă este firească, având în vedere ultimele concluzii ale Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă. Potrivit acestora, stresul la locul de muncă este perceput drept un fenomen curent de peste 50% dintre salariații din 31 de țări europene, inclusiv România.

Mai mult, la nivelul Europei, nivelul pagubelor provocate de stres este estimat la aproximativ 100 de miliarde de euro anual, în România acesta ridicându-se la 1,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă 1% din PIB, arată sursa citată.

„Față de prima jumătate a anului trecut, în 2015 cererile pentru programe de stress management au crescut cu 30%. Și pentru că, de multe ori, stresul generează conflicte, începând din acest an am susținut și traininguri de managementul conflictelor, care au fost primite foarte bine”, spune Petru Păcuraru, managing partner și trainer HPDI.

Companiile mici își măresc bugetele de training

Companiile care au investit cel mai mult în primul semestru din 2015 în trainingul angajaților au provenit din domeniile automotive, producție și comerț. De cealaltă parte, băncile au fost mai reținute în această privință față de anii trecuți.

„Anul acesta, firmele mari au avut tendința de a reduce bugetele pentru training, dar au venit din urmă companiile mici și mijlocii care au înțeles importanța acestor cursuri și au investit sume mult mai mari decât în trecut”, precizează Petru Păcuraru.

De asemenea, participarea la trainingurile de specialitate nu mai este „privilegiul” exclusiv al oamenilor din top management. „Companiile vor ca toți angajații lor să fie bine pregătiți, nu doar managerii, și caută programe personalizate, concentrate punctual pe problemele cu care se confruntă”, mai spune Păcuraru.

În ceea ce privește vârsta participanților la traininguri, specialistul HPDI este de părere că cei mai tineri (între 20 -35 de ani sau așa-numita Generație Y) sunt mai puțin concentrați pe carieră în comparație cu cei din Generația X (35-50 de ani) și mai refractari la soluțiile clasice de training. În schimb, odată convinși de utilitatea cursurilor, reprezentanții generației Y vor fi mai cooperanți, mai curioși și mai eficienți decât cei mai vârstnici.

Avem constant participanți care la modul declarativ le știu pe toate și în training sunt surprinși de cât de puțin aplică din ceea ce știau. Totuși, rezistența la schimbare este din ce în ce mai mică, iar oamenii îmbrățișează mai ușor nevoia de învățare, concluzionează Petru Păcuraru.

sursa-http://www.businesscover.ro/

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign