Bucurestii Vechi si Noi

Analiză de piață: Cele 3 „Românii” și în care din ele ar trebui să investiți

03 octombrie 2015 Ilias Papageorgiadis Piata imobiliara

Analiză de marketing: Cele 3 „Românii” și în care din ele ar trebui să investiți

România are un potențial excelent pentru anii ce vin.
Înainte de a investi, alegeți cu grijă publicul-țintă.

Acum 10 ani… De câte ori mergeam la Raiffeisen Bank de pe Calea Moșilor, rămâneam surprins de faptul că un anumit departament era plin de clienți la ora 8:15 dimineață. Locuiam în apropiere și de câte ori intram în filială făceam la stânga și ajungeam la casierie unde era o coadă compusă predominant din doamne și domnișoare stând răbdătoare cu speranțele și așteptările pe care le aveau și care se putea citi în ochii lor. Liniștite și respectabile își verificau actele încă o dată înainte de a ajunge în fața casierului. Trebuia să aștept și de obicei mă retrăgeam pe un scaun galben de unde le puteam privi mai bine. Vedeți voi, aceste doamne și domnișoare așteptau bani din străinătate și eu încercam să înțeleg mai bine amploarea acestui fenomen. După 20-30 de minute de ”cercetare” primeam și eu la rândul meu cei 20 de Euro pe care fratele meu, deloc bucuros de timpul său pierdut, mi-i trimitea din Grecia.

Aceasta era una din metodele neortodoxe pe care le foloseam pentru a înțelege România anului 2005. Mulți ani mai târziu am realizat că atunci eu eram martorul comunicării pe care 2 din cele 3 ”Românii” o realizau…

Cele 3 „Românii” ale zilelor noastre

România de azi este rezultatul unei uniri realizate acum aproape 100 de ani. Astăzi, după aproape un secol, putem identifica 3 „țări” diferite ce coexistă într-una singură dar în care nu toate trei trăiesc aici. Diferențele dintre cele trei ”țări” sunt semnificative din toate punctele de vedere: cultural, politic, economic și nu numai.

În 2015 putem împărți populația României în trei categorii*:

  1. ”Europenii”;
  2. ”Tradiționaliștii”;
  3. Emigranții

Ar mai fi și subcategoria celor în tranziție…

 

Haideți să trecem în revistă caracteristicile fiecărei ”Românii” de care vorbeam puțin mai sus.

1. ”Europenii”

1,5 Cei aflați în tranziție

2. Tradiționaliștii

3. Emigranții

Investind fără să înțelegeți potențialii voștri clienți: un eșec garantat

Nu contează dacă ești român sau străin. Dacă dorești să începi o afacere, un start up sau să investești în România, este absolut necesar să înțelegi cum este structurată societatea și modul de gândire și acțiune al oamenilor în diferite scenarii.

Am încercat mai sus să descriu pe scurt cele 3 Românii ce formează România de azi. Desigur că fiecare categorie include mai multe subcategorii și fiecare din ele se identifică după zeci de alte aspecte dar sper că ați înțeles ideea despre ce se întâmplă și că ați reușit să identificați ținta potențială.

Ce este sigur este faptul că, dacă nu veți înțelege cine sunt clienți voștri nu veți reuși să proiectați corect un produs sau serviciu care să fie în acord cu nevoile lor, nu veți putea să-i puneți un preț corect sau să-i faceți marketingul așa cum trebuie, veți eșua în a construi canalele de vânzare corecte și per total veți avea un eșec garantat în încercarea de a intra pe piața românească sau de a vă extinde afacerea deja începută.

Pentru mai multe informații folosiți aștept email-ul vostru aici.

Voi ce credeți?

 

* Nu spun că ar fi bine sau nu să existe aceste categorii, eu nu fac altceva decât să le prezint așa cum le înțeleg. Acest articol nu are nimic de-a face cu politica sau orice altceva ci reprezintă doar opinia mea de consultant în afaceri.

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign