Bucurestii Vechi si Noi

ETICHETĂ ȘI BUNE MANIERE: Comportamentul la o întâlnire de afaceri

28 noiembrie 2015 Bucurestii Vechi Si Noi Texte si pretexte

Întâlnirile de afaceri sau cele în scop profesional sunt evenimente tot mai frecvente în viața noastră, indiferent de domeniul de activitate în care lucrăm. Toți participăm la conferințe, avem întâlniri de lucru cu diferiți parteneri, suntem invitați la seminarii, conferințe sau gale organizate de oameni de afaceri.

Deschiderea oficială a evenimentului ”Industria auto în Romania — întâlniri de afaceri”, 2015

Din punct de vedere al ținutei, codul vestimentar ”business” implică un costum de culoare închisă, cămașă în culoare deschisă și cravată elegantă pentru domni și costum fustă-taior sau rochie-taior, pantofi eleganți, cu toc înalt sau mediu pentru doamne. Se poate opta și pentru combinația pantalon-taior, în cazul doamnelor, dar vor avea grijă să îmbrace o bluză elegantă, pantalonii vor fi dintr-un material de calitate, fin, iar pantofii vor fi cu toc. În cazul oricărei variante de ținută pe care o alege o doamnă, culoarea va fi închisă — negru, albastru, kaki, mov, indigo, gri.

Punctualitatea la întâlnirile de afaceri este foarte importantă. Trebuie să avem grijă cum calculăm timpul pentru a ajunge la întâlnire cu câteva minute înainte de ora stabilită. Când întâlnirea presupune discuții pe marginea unui subiect stabilit, vom avea în vedere să ne documentăm în prealabil, să facem un plan de discuție, de posibile întrebări pe care le vom pune. Neapărat vom avea un bloc notes și un stilou, pe care ne vom nota atît ceea ce dorim să aducem în discuție, cât și ceea ce spun ceilalți participanți.

Când vorbește o persoană, o vom asculta cu atenție și vom reține detaliile importante oferite în timpul discursului. Nu veți întrerupe vorbitorul, eventualele întrebări sau sugestii vor fi formulate după ce a terminat ce avea de comunicat. Evitați să discutați în contradictoriu, iar dacă aveți opinii diferite de cele prezentate, le veți formula cât mai politicos. În niciun caz nu veți începe spunând ”Nu sunt de acord”, ci, în funcție de subiect, puteți să vă spuneți punctul de vedere începând cu o frază care poate suna: ”Este o opinie interesantă, dar am convingerea că există și o altă abordare a problemei discutate / o altă soluție care merită luată în calcul”.

Nu ezitați să vă spuneți punctul de vedere sau să faceți propuneri, acest lucru va demonstra că aveți cunoștințe în domeniul discutat și că înțelegeți particularitățile subiectului.

Dacă întâlnirea este organizată de altcineva, acea persoană va deschide discuțiile și tot ea le va încheia. Este o dovadă de politețe să pronunțăm cât mai des numele persoanei/persoanelor căreia/cărora ne adresăm, dar e foarte important să nu greșim numele sau să nu-l pronunțăm greșit. Dacă discuțiile sunt purtate într-o limbă străină și partenerii de conversație sunt cetățeni străini, vă veți interesa cum se pronunță corect numele acestora.

Vom evita să folosim expresii considerate ”clișee”, încercând să avem un stil de a vorbi propriu, original. Vom evita să facem glume deplasate doar în ideea că putem destinde atmosfera.

O mare atenție trebuie să acordăm și gesturilor noastre. Nu vom privi pe fereastră sau spre tablouri în timp ce partenerul de întâlnire vorbește. Vom evita să ne uităm la ceas și în niciun caz nu vom verifica mail-urile sau sms-urile pe telefonul mobil. O regulă de politețe este ca în momentul în care intrăm într-o întâlnire de afaceri să setăm telefonul pe modul silențios și să-l punem în buzunar/geantă/poșetă.

La finalul întâlnirii vom mulțumi organizatorului pentru invitație, putem trage o concluzie a celor discutate și putem stabili o nouă întâlnire.

sursa-http://www.agerpres.ro/

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign