Bucurestii Vechi si Noi

”trucuri de marketing cu rezultate uimitoare”

22 noiembrie 2015 Ilias Papageorgiadis Business & more

– ”Este ceva în neregulă cu mine!”

– ”Nu auzi prea des așa ceva… Despre ce este vorba?”

– ”Am participat la foarte multe workshop-uri și seminare și știu cum să proiectez campanii de marketing ușor, rapid și cu un buget mic… dar cred că greșesc ceva când le implementez…”

– ”Care crezi că este problema?”

– ”Nu știu… deși în teorie ar trebui să funcționeze, la mine piesele puzzle-ului nu se potrivesc… Probabil fac eu ceva greșit.”

– ”Îți lipsește ceva într-adevăr dar nu este neapărat ce crezi tu. Dă-mi un exemplu despre ce anume știi să faci dar nu poți pune în practică!”

– ”Ok. De exemplu, un trainer ne povestea despre Steve Jobs… Avea un marketing simplu și clar și la fel era și design-ul produselor sale… Deși am încercat și eu, mie nu-mi iese la fel… Nu reușesc să obțin aceleași rezultate, aceeași simplitate… Expertul ne-a spus atâtea despre Steve Jobs…”

– ”Vrei să afli adevărul sau preferi un răspuns convenabil?”

– ”Dă-i drumul…”

– ”În primul rând, acest ”expert” despre care vorbești, este norocos că poliția nu arestează oameni pe motiv de prostie excesivă și de aceea este liber și continuă să vorbească despre lucruri pe care nu le stăpânește… Apoi, hai să vorbim despre Steve Jobs. Ce crezi tu că a fost simplu din ceea ce a făcut?”

– ”iPhone-ul de exemplu! Este simplu, cu un singur buton…”

– ”Succesul iPhone-ul se bazează pe mai multe elemente: 1. un brand construit în decenii și cu miliarde de Euro investite în marketing – Apple, 2. succesul anterior al iPod, 3. iStore platforma ce i-a permis lui Steve Jobs să creeze și să vândă aplicații, 4. cercetări ce au durat mai mulți ani, 5. campanii de marketing uriașe, 6. finanțare într-un volum la care nici nu poți visa, 7. producția din fabricile FoxCon din China la niște costuri de neimaginat.”

– ”Deci doar pare ușor dar nu este… Nouă nu ne-a spus expertul toate aceste lucruri…”

– ”Dar prietene, nu mi-ai spus ce legătură are Steve Jobs și iPhone-ul său cu ce faci tu? Nu ar fi normal să creezi strategii de marketing bazate pe NEVOILE TALE REALE?

– ”Eu nu am gândit așa… deci există un fel de legătură între problemele, nevoile și strategia de marketing…

– ”Aproape toate lucrurile din viață sunt înlănțuite și tot ce faci în afaceri are legătură cu LANȚUL TĂU.”

Da, este adevărat: simplicitatea introdusă de Steve Jobs a fost revoluționară și de aceea aceasta trebuie observată și analizată. Totuși aceasta nu a fost strategia de marketing întreagă ci doar o mică parte dintr-o strategie de marketing foarte complexă.

5+1 mici instrumente ce sunt promovate ca ”strategii de marketing cu rezultate uimitoare”

În lumea de azi tot felul de oameni ”drăguți” și care nu au nicio treabă cu afacerile reale încearcă să inventeze tot felul de modalități facile de a face cât mai mulți bani și vorbesc/mint despre ”instrumentul magic ce rezolvă toate problemele”. Este adevărat că în unele cazuri chiar funcționează dar doar pentru bunăstarea trainer-ului, nu pentru a voastră… În realitate nu ai cum să ajungi la succes fără multă muncă.

Hai să ne uităm puțin la 5 instrumente interesante ce sunt prezentate ca ”mijloace de a face rapid bani”. Dacă stai puțin și te gândești bine vei realiza că sunt bune pentru unii traineri pentru a-și face cunoscute ideile și proiectele dar acestea nu sunt neapărat bune pentru oamenii de afaceri ca voi:

1. ”Fă un video!” / ”Nu-ți pierde timpul scriind, fă un video în loc!”

2. ”Fă-ți o pagină web și un cont de Facebook!” / ”Trimite prietenilor pentru a da Like sau Share” / ”Cumpără Like-uri pe Facebook și ”followers” pe Twitter” / ”Cumpără servicii de SEO pentru Google!”

3. ”Pregătește o ofertă, asigură-te că cifra se termină cu 7, trimite oamenii la o pagină web de tip landing page și începe să faci bani”

4. ”Scrie newslettere cu texte verticale și lungi și oamenii vor fi convinși!”

5. ”Scrie articole și încearcă să le faci să apară în media. Este suficient!”

Piese bune dar nu mașina în sine

Toate de mai sus nu sunt rele ba chiar sunt folositoare și în unele cazuri te pot surprinde cu eficiența lor. Sunt însă ca unele piese ale unei mașini și nu toată mașina…

”Deci ce ai sugera unei firme să facă pentru a crea propria strategie de marketing?” ai putea întreba.

Dacă dorești să reușești pe piața din România și să-ți construiești visul românesc (pentru că despre România sau Sud-Estul Europei discutăm și nu despre Marea Britanie sau Statele Unite…), în primul rând trebuie să afli cine ești cu adevărat și ce anume dorești. Restul… hai să-l dezvăluim săptămâna viitoare!
Voi ce credeți?

 

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign