Bucurestii Vechi si Noi

Coșul de cumpărături al consumatorilor români e umplut pe trei sferturi cu mâncare

08 aprilie 2016 Business Cover Business & more

Studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată o creștere a consumului cu 1,5% pentru produsele FMCG în 2015 față de anul anterior. Creșterea are în spate contextul unui an marcat de schimbări la nivel macroeconomic care au modificat starea de spirit a consumatorilor și care le-au influențat comportamentul de cumpărare. Creșterea consumului, nu a modificat însă structura coșului de cumpărături, care, din cauza banilor puțini și a prețurilor e plin pe trei sferturi cu mâncare.

Creșterea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educație și sănătate, precum și a venitului mediu pe economie, dar și reducerea TVA la alimente au dus la o creștere a puterii de cumpărare și a încrederii populației.

Dinamica pieței a fost dată de creșterea volumelor cumpărate, care s-au majorat cu 4% anul trecut.

O modificare importantă a apărut odată cu reducerea TVA la alimente, care a determinat unii cumpărători, pentru prima dată în ultimii 3 ani, să treacă la uptrading, adică să cumpere un produs superior din aceeași categorie.

Uptrading-ul a fost susținut și de creșterea unor categorii de produse mai scumpe. De exemplu, putem vorbi despre categorii precum: pește și fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de îngrijire a dinților, a pielii și a picioarelor.

Creșterea pieței datorată uptradingului vine doar prin comerțul modern, unde cifrele arată o tendință diferită față de comerțul tradițional. Și comportamentul de cumpărare a suferit ușoare modificări față de anii anteriori: consumatorii merg mai rar la cumpărături, dar cheltuie ceva mai mult la fiecare act de cumpărare.

„Scăderea frecvenței de cumpărare și faptul că românii și-au permis să pună în coș și produse mai scumpe ne arată o oarecare relaxare a acestora la cumpărături. Ei nu se mai țin așa de strict de lista de cumpărături cum o făceau înainte și, chiar dacă sunt în continuare în căutarea unor oferte bune de preț, tendința de a cumpăra cât mai ieftin pare să se mai fi diminuat”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods and Retail Director GfK România.

Ce conține coșul de cumpărături?

Mâncarea, incluzând alimentele proaspete și pe cele cu un termen mai lung de valabilitate, reprezintă două treimi din valoarea coșului anual de cumpărături.

Consumul în 2015

Consumul în 2015

Creșterea pieței se datorează în cea mai mare parte creșterii valorii băuturilor. Alte categorii de produse care și-au modificat evoluția în comparație cu 2014 sunt alimentele ambalate care au scăzut și cele de îngrijire personală și de îngrijire a casei care au înregistrat creștere.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2015 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

sursa-http://www.businesscover.ro/

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign