Bucurestii Vechi si Noi

Daniela Minoiu despre spectacolul Burlaci şi Burlăciţe: „O comedie fără inhibiții, despre coșmarurile bărbaților și visele femeilor”

19 aprilie 2017 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Album FOTO: Maria Ştefănescu

A iubi sau a nu iubi? A te-nsura sau a burlăci? Un cuplu merge la culcare în seara de dinaintea nunții… dar îndoielile obișnuite se transformă treptat în întrebări existențiale! Eroii noștri au parte de o aventură onirică, în care drumurile li se întretaie pentru a ajunge iar… la somn! Sau totul este doar un vis?

„O comedie fără inhibiții, despre coșmarurile bărbaților și visele femeilor, în ceea ce privește perspectiva căsătoriei. O piesă în care fiecare se poate regăsi cu ceva: temeri, idealuri, aspirații, îndoieli. O comedie de vis”, declară Daniela Minoiu.

Argumentul traducătorului:

 „Textul lui Hanoch Levin face parte din categoria acelor texte pe care nu le poți ignora: fie îl iubești, fie îl urăști; indiferent, oricum, nu te lasă. Calitatea asta cred că i se trage de la sinceritatea absolută a privirii dramaturgului israelian. Situațiile imaginate de autor nu lasă loc sclifoselilor ipocrite. Teatrul adevărat se naște în vecinătatea unor texte incomode, care nu gâdilă înclinația noastră spre confort, care te scot din sărite, care te fac să-ți ieși din pepeni, să sari din papucii pufoși ai convenționalului iluzoriu. Așa este și textul ăsta al lui Hanoch Levin – „Burlaci și burlăcițe”. Chiar dacă este o comedie, textul (și spectacolul!) este străbătut, ca toate comediile bune, de un fir de amărăciune. Fiindcă doar dozajul corect dintre comic și tragic te face să râzi din tot sufletul, sub „amenințarea” nodului în gât.” Bogdan Budeș

Argumentul regizoarei:

„Pentru mine a fost mereu interesant să găsesc limbajul scenic potrivit fiecărui text și pentru aceasta încerc să-mi folosesc toate cunoștințele, de la teatrul realismului psihologic, la commedia dell’arte și pînă la dansul contemporan. Am senzația că, împreună cu actorii, am construit atmosfera potrivită și că acest spectacol nu e doar o comedie la care să mori de râs; nu, aici spectatorul se va gândi puțin și la viața lui și va trebui să admită că în interiorul fiecăruia dintre noi e ascuns un clovn tragic și caraghios”, afirmă regizorul Alessandra Giuntini.

Regizoarea Alessandra Giuntini s-a născut în anul 1982, în orașul Pistoia, din Italia. A studiat la Liceul de Artă Leon Battista Alberti și simultan s-a instruit la „La Limonaia” și „Mascarad” – două cunoscute studiouri de teatru din Florența. După absolvire, s-a mutat la Milano, unde a studiat la Teatrul Ariberto cu Vito Molinari, un important regizor italian de teatru și televiziune. A făcut parte din ultima promoție a grupului de teatru «Anima Nera» întemeiat de Aldo Cassano. Apoi și-a continuat drumul în teatru la Sankt Petersburg, unde a absolvit cu onoruri în 2011, Academia de Teatru, specializarea actorie și regie. A studiat cu Veniamin Filștinski, reputat profesor de actorie care a consolidat metoda și ideologia creativă a formării actorilor prin studiu individual – pe filiera Stanislavski. În cel de-al patrulea an de studii, tânăra creatoare a beneficiat de un stagiu de regie cu Lev Dodin, la piesa „Portret în ploaie”, montată la Teatrul Dramatic Maly (Teatru al Europei). În 2013, ea a fost acceptată de către Compania SITI din New York, într-un program intensiv. Acolo a studiat tehnica Suzuki de antrenament actoricesc și a lucrat de asemenea ca regizor sub îndrumarea Annei Bogart, una dintre cei trei director artistici ai SITI. Anne Bogart a fondat această companie în 1992, împreună cu regizorul japonez Tadashi Suzuki, cu scopul de a redefini și revitaliza teatrul contemporan din Statele Unite ale Americii, punând accentul pe schimburi culturale și colaborări. Începând cu 2013, Alessandra Giuntini a participat la mai multe laboratoare de regie în Rusia, unde a pus în scenă spectacole în diferite teatre regionale. Printre acestea enumerăm: Scrisori de dragoste de A. R. Gurney (la Teatrul de Stat din Magadan), Lumina de la capăt de S. Skologub, (la Teatrul de Stat din Omsk), Tiramisù de Joanna Ovsianko, (la Teatrul Tineretului din Rostov pe Don), Clasa noastră de Tadeusz Slobodzianek, (la Teatrul de Stat din Kemerovo) Camera albastră David Hare (la Scena Molot din Perm), Yat de K. Fedorov, (la Teatrul Alexandrinski din St. Petersburg. În 2016 a montat tot în Rusia: Bashmachkin de Y. Bogoslavski (la North Drama Norilsk), apoi Scorpia (spectacol inspirat de Îmblânzirea scorpiei de William Shakespeare, la Teatrul de Stat din Kurgan), Cafeneaua de Carlo Goldoni, (la Teatrul Kemerovo) și Pasărea verde de Carlo Gozzi (la Teatrul Tineretului din Krasnoiarsk). Fiind interesată de formule cât mai diverse de a face teatru, continuă să facă parte din grupul de lucru al lui Oleg Loevski, cu modalităţile sale de teatru experimental. Cea mai recentă producție care îi poartă semnatura este My Psyche, după Metamorfozele lui Apuleio, realizată chiar la începutul acestui an, la Teatrul de pe Acoperiș din Krasnoiarsk Spectacolul său Scorpia a intrat în Secţiunea off a prestigiosului Festival „Masca de aur” de la Moscova. Ea a și jucat în mai multe producții la „Teatrul Etyud.” Pentru interpretarea ei din Demonii, a fost nominalizată „Cea mai bună actriță”, la Premiile Breakthrough. La aceeași ceremonie a primit premiul juriului tânăr, pentru „Cea mai bună actriță tânără” și a fost, de asemenea, nominalizată pentru „Cel mai bun actor în teatru independent”, la Premiile de Aur Spotlight.

Burlaci și burlăcițe de Hanoch Levin

traducerea: Bogdan Budeș Distribuţia (în ordinea indicată de autor) :

Znaiduh – VLAD GĂLĂŢIANU

Pukița – DANIELA MINOIU

Gaunino – ALEXANDRU MIKE GHEORGHIU

Bulba – CORINA DRAGOMIR

Oistwind – SEBASTIAN GHIŢĂ

Decorul: ŞTEFAN CARAGIU, ALESSANDRA GIUNTINI  

Costumele: MIHAELA POPESCU

Asistența de regie: BOGDAN BUDEŞ

Un spectacol de ALESSANDRA GIUNTINI

Durata: 1h 30 min (fără pauză)

Spectacol nerecomandat publicului sub 16 ani

Albumul foto îi aparţine Mariei Ştefănescu.

 

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2017 . Designed by: Livedesign