O altfel de Călătorie la Nottara

CEASORNICARUL Copilărie ca mierea/ vărsată pe trotuar,/ dusă pe tălpi prin tot cartierul. / Pe-atunci eram prieten cu toată lumea./ Cu câteva scaune puse unul peste altul / făceam echilibristică. Când mi-am spart capul am inventat un agresor necunoscut./ Dar când pleca de-acasă, mama încuia/ toate scaunele în sufragerie./ Rămâneam singur./ Făceam temperatură de la cât rămâneam de singur./ Golul lăsat de scaune mă durea/ de parcă îmi scoseseră dinții.

Călătoria, O altfel de odisee…

Într-o noapte, unui Ceasornicar îi cade în curte o elice. Omul e derutat. Dar e sfătuit să-şi îndure… elicea şi din acel moment nu se mai teme de nimic din ce ar fi să i se mai întâmple. Însă, la scurt timp, elicea îi e furată. De-atunci, Ceasornicarul începe să rătăcească prin oraş. Rătăceşte, rătăceşte şi nu mai nimereşte acasă. După mult timp se regăseşte cu Fiul său, şi el rătăcitor. Împreună caută drumul spre locuinţa lor de demult, spre locul/paradisul lor pierdut. Începe astfel o călătorie dificilă; cei doi trec din nou (înainte? înapoi?) prin punctele nodale ale rătăcirilor; sunt însoţiţi în această călătorie-terapie de un grup histrionic. Trec astfel, împreună, pe la cabinete speciale, ateliere modeste şi chiar pe la „baluri electorale”.

E o altfel de odisee… sau o trecere prin infern (unul deloc terifiant, dimpotrivă, umil)… sau o anamneză… o încercare de recuperare a timpului pierdut… o luare de bun-rămas? Cine ştie? Montarea pune spectatorul la încercare… cu convingerea că, el, publicul, e un musafir care are dreptul la propriile sale analogii, la deschideri reale spre propriul său imaginar. Spectacolul fiind unul… muzical, pe versurile nostime ale lui Constantin Abăluţă şi pe muzica originală a lui Ioan Dobrinescu, nu ar trebui să mire pe (mai) nimeni că ne trimite spre călătoria lui Orfeu. Şi toate acestea trebuie să se întâmple… ca Ceasornicarul să fie, într-un fel sau altul, salvat. Şi nu se ştie dacă asta e mult sau puţin. Scenariul alcătuit (de regizorul Gavriil Pinte), după proze şi câteva poeme (cele mai multe şi ele în proză) ale lui Constantin Abăluţă, le va aminti unora de umorul unui Daniil Harms sau al lui Urmuz-Demetru-Demetrescu-Buzău.

 

Călătoria
după Constantin Abăluţă

Regia: Gavriil Pinte
Distribuția:
Ceasornicarul – Ion Haiduc
Fiul Ceasornicarului – Ion Grosu
Kalid, bărbatul mut – Dani Popescu
Bibliotecara – Anda Caropol / Anca Bejenaru
Pantofarul şi Şepcarul – Cristian Nicolaie
Prezicătoarea – Ioana Calotă
Audiometrista – Felicia Gozman Pinte
Reporteriţa 1 şi Albăstriţa – Raluca Jugănaru Grosu / Cristina Juncu
Poştăriţa şi Reporteriţa 2 –Alexandra Aga

Muzica: Ioan Dobrinescu
Scenografia: Roxana Ionescu
Interpretează Ansamblul „Konick”

Durată: 2h

Reprezentații
19 Iunie 2017, ora 19:30, Sala Institutul Maghiar, București (Strada Gina Patrichi 8)
» Cumpără bilete online acum sau de la agenţie
14 Iunie 2017, ora 19:30, Sala Institutul Maghiar, București (Strada Gina Patrichi 8)
» Cumpără bilete online acum sau de la agenţie
07 Iunie 2017, ora 19:30, Sala Institutul Maghiar, București (Strada Gina Patrichi 8)