Bucurestii Vechi si Noi

Încă o seară magică la Ateneul Român în festivalul „Marile serate ale Bucureștiului”

09 iulie 2017 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Săptămâna aceasta Bucureștiul abundă în evenimente și concerte, care mai de care mai atrăgătoare pentru publicul iubitor de muzică. Niciunul dintre acestea nu se compară însă cu manifestările din cadrul festivalului „Marile serate ale Bucureștiului” (1-9 iulie), care oferă spectatorilor în miez de vară o experiență nouă și incitantă în lumea muzicii clasice. Sâmbătă, 8 iulie, la Ateneul Român, artiști de mare valoare au dăruit prin talentul lor încă o seară magică în cadrul acestui festival.

Evenimentul a început cu doi titani ai muzicii culte, Wolfgang Amadeus Mozart și Johann Sebastian Bach, cu două lucrări inedite, lăsate în faza de lucru de către compozitori și completate de admiratori ai acestora. Pianistul care le-a dat viață pe scena Ateneului a fost italianul Luigi Fracasso, un experimentat artist concertist, specializat în muzică de cameră, care într-o manieră sigură și lipsită de prejudecăți le-a făcut accesibile publicului contemporan. Performanța sa a fost completată de un bis dedicat fiicei sale, răsplătit cu aplauzele publicului.

Concertul a continuat cu alte două lucrări extrem de interesante, de data aceasta pentru pian și violoncel, „Ofrandă clipelor eterne” de Theodor Grigoriu și „Sonata torso” de George Enescu, interpretate de violoncelistul Mirel Iancovici și pianistul Jeroen Riemsdijk din Olanda. Legătura specială dintre Iancovici și compozitor, cunoașterea în detaliu a circumstanțelor în care a fost compusă „Ofranda” lui Grigoriu au contribuit semnificativ la interpretarea acestei lucrări, creând un val de emoție cum rar a mai fost încercat într-o sală de concert. Sonata lui Enescu, transpusă pentru violoncel și pian, varianta originală fiind destinată viorii și pianului, a reprezentat o experiență acustică nouă.

Magia și emoția concertului au fost amplificate o dată cu intrarea în scenă a sopranei Felicia Filip, care a continuat programul cu o colecție de lieduri, majoritatea de factură romantică. O voce caldă, o sensibilitate ieșită din comun, capacitatea de a interpreta fiecare pasaj conform cu textul, o trăire puternică a fiecărei fraze muzicale, un timbru vocal amplu și rotund – sunt calități pe care iubitorii de operă le cunoșteau deja la această soprană. În cadrul acestui concert, însă, ele au fost proiectate amplificat către public datorită eleganței și caracterului distins pe care numai această mare artistă de operă le deține. Un sunet plin de armonice, cu note grave superbe, cu acute impecabil executate, un discurs muzical încântător și emoționant până la lacrimi, în spiritul romantismului de calitate și o apariție scenică nobilă, toate aceste caracteristici ale interpretării Feliciei Filip au creat o transă muzicală printre spectatori. Această emoție, completată de acompaniamentul executat de violoncelistul Anton Niculescu și pianistul Tudor Scripcariu rămâne o trăire de neuitat pentru publicul prezent la concert.

Seara magică de sâmbătă a continuat cu întâlnirea unui compozitor mai puțin celebru, tatăl spiritual al unor muzicieni precum Serghei Rahmaninov și Alexandr Scriabin, în calitatea sa de profesor al Concervatorului din Moscova: Anton Arensky. A fost ocazia de a-i asculta pe violonistul japonez Takashi Shimizu, crescut sub îndrumarea marilor artiști Jascha Heifetz și Yehudi Menuhin, alături de pianistul Andrei Licareț, în plină ascensiune pe scenele internaționale și marele maestru român al violoncelului, Anton Niculescu.

Opera Comică pentru Copii, organizator al manifestării „Marile serate muzicale ale Bucureștiului” a pregătit pentru ultima zi a festivalului o nouă seară magică la Ateneul Român, duminică, 9 iulie, în care se anunță iarăși momente încărcate de emoție în compania unor mari interpreți de muzică clasică ai zilelor noastre.

Iulia Toea Mureșan

Foto: Ileana Szasza, ViraFilms

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2017 . Designed by: Livedesign