Bucurestii Vechi si Noi

Bianca și Sabina Veșteman despre scenografie și spectacolul „Bastien și Bastienne”

13 septembrie 2017 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Bianca și Sabina Veșteman sunt două scenografe tinere care iubesc artele spectacolului și care se completează reciproc la realizarea unui proiect. Ce aduce fiecare în această asociere?

 

Sabina: „Consider că partea creativă și cea logică se îmbină în procesul de lucru și de gândire al fiecăreia. Poate că diferența stă în faptul că eu mă exprim mai mult prin desen artistic, iar Bianca are la bază activitatea arhitecturală din studenție”

Bianca: „din punctul meu de vedere e un mic paradox aici: în ceea ce facem profesional, Sabina este mai artistă și eu mai tehnică. În viața cotidiană, Sabina este cea rațională și cu picioarele pe pământ, eu mai visătoare și nu atât de ancorată în realitate”.

Pentru spectacolul „Bastien și Bastienne” de la Opera Comică pentru Copii ați imaginat, conform cu viziunea regizorală a Irinei Crăiță Mândră, un spațiu fantastic, bazat pe efecte vizuale speciale.  Ce ne puteți spune despre asta?

Sabina: „eu și Bianca, după ce am vizitat spațiul sălii UnderGrant, ne-am propus ca pentru această scenografie – care conține momente fantastice – să construim un decor care să creeze iluzia unui spațiu impunător. Spațiul de joc în care va avea loc iubirea tinerească, naivă dintre Bastien și Bastienne pornește de la imaginea unei săli de lectură din școala la care cei doi sunt elevi. În momentul declanșării magiei, ne-am dorit să vedem spațiul real într-o altă formulă, deformat, extins, multiplicat, prin urmare spațiul acesta principal devine un spațiu al oglinzilor. ”

Spune-ne cate ceva despre folosirea simbolurilor și relația dintre costume și decor în „Bastien și Bastienne”

„Mărul constituie un simbol în acest spectacol, regizoarea Irina Crăiță-Mândră a venit cu această propunere de efect. Costumele contrastează nuanța deschisă, neutră a decorului, cele fantastice sunt într-o zonă celestă, inspirate și din perioada în care a trăit Mozart – secolul al XVIII-lea.”

Cât de importantă este scenografia în film sau în teatru?

Bianca: Scenografia are o importanță enormă, atât în film, cât și în teatru: Imaginează-ți niște actori care au un joc impecabil, dar au niște costume nepotrivite și sunt într-un decor care nu îi ajută. Nu îi crezi.  Și cred că asta este ideea unui spectacol, să crezi în lucrurile pe care le vezi.

Care este metoda voastră de lucru?

Sabina: În primă fază lucrăm separat, fiecare are nevoie de liniște și organizare în studiul individual, apoi punem pe masă schițele și începem un fel de brainstorming. Etapa din urmă este cea în care lucrăm simultan pentru forma finală a decorului respectiv. E important pentru felul în care se leagă două lumi diferite. În materie de timp este iarăși un avantaj.

Ce vă inspiră atunci când creați?

Bianca : „Mă inspiră oamenii cu care lucrez, ceea ce visez noaptea, lucrurile pe care le citesc și pe care le văd, desenele Sabinei, emoțiile pe care le am în legătură cu un subiect pe care îl studiez”.

Sabina: Inspirația este rezultatul impresiilor puternice pe care le adun din lectură, artă vizuală, muzică clasică, din aspecte ce țin de abordarea științifică și de spațiile înfățișate sub o notă distinctivă.”

Iulia Toea Mureșan

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2017 . Designed by: Livedesign