Bucurestii Vechi si Noi

► Bucureștiul e în primul rând un oraș al oamenilor, însă e administrat din 1990 încoace de incompetenți cu mentalități de anii ’50-’60.

13 noiembrie 2017 [Raiden] Bucurestii noi, Editorial

Mai simplă schemă chiar nu puteam să facem.

► 13 ani. 13 ani au trecut din 2004, când pe atunci proaspătul primar al sectorului 3, Liviu Negoiță (PD, ulterior PDL), a popularizat ceea ce au devenit cunoscute ca parcările spic – spații de parcare în lateralul drumurilor, obținute prin suprimarea nesimțită a spațiului verde și a spațiului pietonal. Negoiță, Livache pentru apropiați, a fost lăudat că a rezolvat problema locurilor de parcare. Omul efectiv nu a făcut decât să lățească străzile cu zone betonate, dedicate parcărilor, zone azi îmbogățite cu betoane roșii, borduri peste borduri etc. de succesorul lui Livache, Robert Negoiță (PSD), aflat la al doilea mandat.

► 2017, 13 ani mai târziu, sectorul 4. Primarul Daniel Băluță (PSD) aplică metoda Livache pe b-dul Tineretului și pe alte artere din sector și o prezintă ca fiind ceva inovator, care să rezolve problema locurilor de parcare. Zone întregi sunt betonate cu veselie și heirupism. „Băluță intră în acțiune!” – ăsta a fost sloganul cu care a câștigat alegerile. Acțiunea lui se referă, desigur, la batjocorirea pietonilor și slăvirea mașinilor.

► Bucureștiul e în primul rând un oraș al oamenilor, însă e administrat din 1990 încoace de incompetenți cu mentalități de anii ’50-’60, pentru care mașina e Dumnezeu și orașul trebuie să acomodeze cât mai multe mașini, cât mai mult trafic, cât mai multă poluare. Fix invers de ceea ce fac alte țări, care au înțeles să investească în sănătatea cetățenilor și în reinventarea orașelor pentru a se putea trăi ok în mediul urban. Ce-ar putea să facă primarii ăștia jenanți?

1. Dezindividualizarea parcărilor de reședință. Un imobil are alocate X locuri, care se ocupă în ordine doar de către rezidenți în ordinea venirii.

2. Construirea de sisteme Park & Ride la periferie și nu numai.

3. Construirea de parcări subterane/supraterane în interiorul orașului, pe terenuri deținute de municipalitate sau în parteneriat public-privat, mai ales în zonele extrem de congestionate.

4. Descurajarea traficului auto în interiorul inelului principal al capitalei.

5. Respectarea spațiilor pietonale, crearea de spații pietonale noi și de piste de biciclete, încurajarea transportului alternativ/ecologic și a folosirii transportului în comun (eficientizat față de cum se prezină acum).

Iată, doamna primar general Gabriela Firea și domnilor primari ai celor 6 sectoare, niște chestii extrem de pragmatice și super necesare pe care să vă concentrați. Haideți cu noi în 2017, că 1973 s-a dus. Faceți ceva relevant pentru cetățeni, nu doar chermeze, bâlciuri, agape, monumente, luminițe și concursuri jenante.

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2017 . Designed by: Livedesign