Bucurestii Vechi si Noi

[DEMOLĂRI IAR?] Here we go again! Știam că e în plan de pe vremea lui Ceaușescu, dar credeam că Primăria a renunțat la ideea tembelă de a demola ce-a mai rămas din Calea Călărașilor pentru a supralărgi artera. Nu, n-a uitat !

19 februarie 2018 [Raiden] Bucurestii in istorie

► CONTEXT. Calea Călărașilor a fost distrusă masiv în a doua parte a anilor ’80, când segmentele dintre Piața Unirii – str. Mântuleasa și Piața Muncii – intrarea Pitagora au fost demolate, lărgite și placate cu blocuri anoste. A rămas un segment median care, deși în degradare, încă păstrează atmosfera Bucureștiului eclectic, autentic, de acum un secol, cu arhitectură extrem de variată și relevantă. Peste 65 de monumente istorice se găsesc pe tronsonul supraviețuitor al arterei principale din Cartierul Evreiesc bucureștean, marcate pe planul cadastral de Ordinul Arhitecților București.

► FIREA. Primarul general Gabriela Firea pare bipolară în abordare. Pe de o parte spune: „În bugetul din anul acesta, am introdus o sumă necesară, facem un prim pas în această direcţie, după 27 de ani de la Revoluţie, şi anume refacerea din rădăcini a Cartierului Evreiesc din Capitală, întregind în aşa fel Centrul Vechi al Capitalei României”, după care aflăm că vrea să aloce pe 2018 circa 175.000 lei pentru un studiu de fezabilitate pentru lărgirea Căii Călărașilor. Deci, cartierul evreiesc renaște prin demolare. Logic!

► BUZEȘTI-BERZEI. După eșecul răsunător al Primăriei în mandatele Oprescu odată cu demolarea străzilor Buzești și Berzei, mai ales a Halei Matache pentru crearea unui bulevard inutil și oribil, autoritățile locale refuză să înțeleagă că lărgirea străzilor nu rezolvă problema traficului, ci o înrăutățește. Străzi mai late invită și mai multe mașini. Firea și administrația ei preiau un proiect ceaușist optzecist retrograd oricum tributar sistematizărilor vestice din anii ’50-’60, azi extrem de condamnate.

► LA ALȚII. În timp ce orașele civilizate se chinuie să repare greșelile trecutului, să elimine autostrăzile pe care le-au creat în centru și să le înlocuiască cu spații verzi, de agrement, pietonale, la București e încă 1960, când Primăria vrea bulevarde late. Mașina la putere, oamenii nu contează, să aibă loc mașinile, că de istorie nu ne pasă.

► HAOS. Nici nu vrem să ne gândim ce ar însemna iar demolări ca pe Buzești-Berzei, încălcarea totală a legii și batjocorirea istoriei orașului, drama umană prin care ar trece locuitorii imobilelor vizate de demolare și impactul extrem de negativ pe care o astfel de intervenție l-ar avea asupra zonelor învecinate. Demolările într-o zonă invită la demolări în zonele adiacente, str. Traian, de exemplu.

► CONCLUZII. Vreți trafic mai lejer? Să punem presiune pașnică și prin mijloace legale pe autorități să:

– creeze benzi unice ok pentru transportul în comun și să-l eficientizeze pentru a-i convinge pe oameni să-și lase mașinile acasă
– descurajeze traficul auto în centru prin introducerea taxei pe centru
– lucreze cu Poliția Rutieră să îmbunătățească regulile de circulație și să fluidizeze traficul (ex.: verde permanent la viraj la dreapta în intersecții, ca la Paris)
– finalizeze Centura București, pentru a fi o alternativă viabilă la traversarea centrului
– nu mai dea avize de construcție pentru clădiri-mamut de birouri în zone deja suprasaturate (ex: Pipera) și să dezvolte și zona de sud, de exemplu
– investească în campanii pentru car sharing (să nu mai fie omul și mașina)
– încurajeze transportul alternativ/ecologic prin crearea unei rețele ok de piste de biciclete
– pună Poliția Locală la treabă să fie o poliție a parcărilor care într-adevăr să amendeze șoferii care parchează neregulamentar
– creeze parcări spraterane/subterane în centru și sisteme Park & Ride la periferie și capetele liniilor de transport în comun

Nu neapărat în ordinea asta, iar lista poate continua, dacă aveți idei ziceți în comentarii!

E greu, va lua ceva timp, dar sunt atâtea abordări contemporane infinit mai bune și soluții infinit mai viabile pentru reducerea și fluidizarea traficului decât demolarea zonelor istorice din oraș pentru a pune autostrăzi pe acolo.

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign