Bucurestii Vechi si Noi

De ce să nu facem primul pas …?!

29 mai 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Bucurestii noi

Primăria Capitalei anunță că a demarat, de ieri, 21 mai, lucrările de reparații carosabil și trotuare pe traseul viitoarei piste de biciclete: Piața Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – Bd. Nicolae Caramfil – Șos. Pipera.

Reparațiile se vor finaliza până la data de 15 iunie, moment în care vor începe lucrările de trasare și semaforizare a traseului de piste de bicicliști din nordul Bucureștiului, spune un comunicat al Municipalității. Inițiativa deblocării proiectului pistelor pentru bicicliști a stârnit protestele unor ONG-uri care spun că ar reprezenta chiar comunitatea bicicliștilor. Spre exemplu, reprezentanții Organizației pentru Promovarea Transportului ALTERNATIV (OPTAR) invocă faptul că proiectul pistelor pentru biciclete nu ar fi fost supus dezbaterii publice.

Cei de la OPTAR mai acuzau că traseul ales ar fi unul pentru plimbare și că, în acest fel, nu s-ar atinge scopul declarat în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov 2016-2030, acela de a stimula folosirea bicicletei ca mijloc de transport. În fine, Marian Ivan și OPTAR sunt împotriva amplasării pistelor pe trotuare.

”Pe trotuare e locul pietonilor”, spun reprezentanții ONG-ului.

Pentru a verifica care e situația pistelor din zona de nord a Capitalei, am fost pe Bulevardul Aviatorilor, de la Arcul de Triumf, până la Piața Victoriei. Am găsit o pistă cu dublu sens care se află într-o stare foarte bună. Marcajele sunt vizibile, calitatea asfaltului e foarte bună și, în plus, la stațiile de metrou Aviatorilor și Piața Victoriei există rastele pentru ca oamenii să-și poată lăsa bicicletele și să-și continuie călătoria cu metroul, deci interconectarea modurilor de transport.

Pistele de pe Aviatorilor mai au și un alt avantaj, permit conexiunea cu cele de pe Bulevardul Mareșal Constantin Prezan și cu cele de pe Șoseaua Kiseleff. Cum și trotuarul este suficient de lat pentru a permite și circulația pietonilor și pistele nu sunt blocate de mașini parcate, nu văd de ce nu am include acest segment într-un viitor traseu în partea de nord a orașului…

Cât despre faptul că traseul nu ar fi circulat, am găsit numeroși bicicliști, precum și persoane care se deplasau cu trotinete, unele chiar electrice, în zonă.

Desigur, acest traseu de nord ar trebui urmat și de altele, dar, cum spunea un mare înțelept chinez : „drumul de 1000 de li începe cu primul pas”… Deci, de ce să nu facem primul pas…?!

În context, trebuie amintit faptul că, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului București a aprobat luna aceasta proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investitii.

„Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București” – Traseu 1 – Piața Victoriei – B-dul Aviatorilor – B-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Șoseaua Pipera – Str. Alexandru Șerbănescu – B-dul Aerogării – DN1- Piața Presei Libere – Șoseaua Kiseleff – B-dul Constantin Prezan.

Potrivit proiectului, se va realiza o rețea de piste pentru bicicliști care însumează cca. 70 de km, precum și legarea acesteia pe principalele direcții N-S și E-V cu o rețea de acces de cca 27 de km.

Pistele vor fi realizate pe 34 străzi cu o lungime de 7.7 km, urmând a fi amplasate și 6 parcări publice pentru biciclete. În implementarea proiectului se va adopta o lățime a căii de rulare pentru bicicliști de 1.5 m, pentru un singur sens, pentru spațiul de siguranță vertical se recomandă o înălțime minimă de 2.5 m, iar la trecerile pe sub pasaje și tuneluri de 3.5 m.

Traseele pistelor de bicicliști vor fi amplasate în principal pe platforma comună cu partea carosabilă, sau acolo unde ele există și profilul transversal permite, pe platforma comună cu trotuarul pietonal, conform proiectului Primăriei Capitalei.

sursa-http://bucurestifm.ro

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2018 . Designed by: Livedesign