Bucurestii Vechi si Noi

,,Don Quijote a vizitat Opera Comică pentru Copii”

14 mai 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

La Opera Comică pentru Copii te afli în universul poveştilor și nu călătorești doar în timp și spațiu, ci în altă lume. Weekendul acesta cavalerul Don Quijote a revenit cu un umor cuceritor în paşi de dans pe scena Sălii Mari. Cătălin Caracaş a imaginat una dintre aventurile lui Don Quijote, care duce o luptă cu morile de vânt, mai exact cu viaţa umană. Don Quijote este personajul din celebrul roman al scriitorului spaniol Miguel de Cervantes Saavedra.


Prima imagine – o scenă goală, cu o proiecţie pe spate şi o masă în partea stângă. Spectacolul se deschide cu Don Quijote ce îl are alături pe nelipsitul său scutier – Sancho Panza. Don Quijote spune un fel de rezumat-prolog al poveştii care urmează, şi îşi ia ca partener de replică chiar publicul, care răspunde în cor la fiecare întrebare. Când începusem să-mi imaginez spectacolul în acel spaţiu gol, a început să se ridice fundalul alb al proiecţiei şi ca prin magie a apărut decorul de basm (realizat de Adriana Urmuzescu) dominat de culori calde, care configura o piaţă. De asemenea, costumele sunt inspirate din tradiţia spaniolă.
Personajul principal în varianta imaginată de Cătălin Caracaş, nu este Don Quijote, ci cuplul Quiteria şi Basil. Cei doi luptă pentru dragostea lor şi sunt ajutaţi de Don Quijote să învingă. Basil face tot posibilul să nu o piardă pe Quiteria, în ciuda faptului că tatăl ei îl prefera pe Camacho, un filfizon bogat cu mintea înghustă. Camacho este un personaj parodiat şi împiedicat, care cu greu leagă paşii de dans.


Povestea este spusă fără cuvinte, doar dansată cu mişări de dans clasic şi dans spaniol ce exprimă stări sufleteşti, mai bine decât ar face-o cuvintele. Iar muzica lui Ludwing Minkus are rol de personaj, dacă închizi ochii şi asculţi muzica e de ajuns să înţelegi povestea. Personajele secundare sunt numeroase şi bucură spectatorii cu momente coregrafice variate: variaţii, Sequidilla, dansul toreadorului şi piruete ameţioare. Cel mai greu moment coregrafic rămâne adagio-ul din finalul spectacolului dintre cei doi îndrăgostiţi. Finalul este în simetrie cu începutul, în scenă râmâne doar Don Quijote, care dialoghează cu publicul şi comentează puţin povestea.


Scenele se leagă bine între ele, dar scena care rămâne întipărită pe retină este scena visului nobilului Don Quijote. Când apare Amoraşul într-o lumină mov, parcă venit din cer, iar mai apoi femeia visurilor lui – într-o lumină întunecată şi dansează împreună cu ea.
De pe scena Operei Comice pentru Copii, Don Quijote a plecat în altă aventură. Oare unde va ajunge?

Articol realizat de Andrada Popa

Distribuția:
Quiteria : Sofia Sitaru
Basil : Tiberiu Pepenica
Don Quijote : Mihai Pricope
Sancho Panza : Eliisa Nenonen
Mercedes : Sabina Chirila
Espado: Robert Ştefu
Camacho : Dragos Andruta
Lorenzo : Ionuţ Picincu
Amoraşul: Emily Fung
Patru fete : Theodora Munteanu, Delia Luca, Sophie Hull, Cristina Babalac
Don Quijote bătrân : Alexandru Robu
Figurație: Daniel Manea, Cosmin Vijeu ,Stefan Craiu

Sequidilla:
Nicolle Hamill / Andrei Tarcӑu                             Andreea Mirea /   Levi Szasz
Chantal Labarge / Adam   Davies                         Louise Chapovaloff / Cosmin Adrian

Toreadori:
Saki Ota /Andrei Tarcau                                   Consuella Craciun /  Stefan Tanase
Cristina Babalac/ Andrei Nicolae                        Sophie Hull / Alexandru Ducan

Regie și coregrafie: Cătălin Caracaș
Scenografie: Adriana Urmuzescu
Muzica: Ludwing Minkus

Foto Facebook Opera Comică pentru Copii

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2018 . Designed by: Livedesign