Bucurestii Vechi si Noi

Cum se simte un pieton în București….

04 iunie 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Bucurestii noi

Avem un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București – Ilfov 2016 – 2030 adoptat de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB), plan în care se vorbește foarte frumos despre prioritizatrea transportului public față de cel individual ca unică soluție viabilă atât pentru problema congestiei traficului, cât și pentru aceea a calității aerului, pentru care suntem în procedură de infringement declanșată de către Comisia Europeană. În cuvinte mai simple, înseamnă că autobuzele și troleibuzele ar trebui să circule nestingherite pe o bandă special creată pentru ele, separată de traficul general, că tramvaiele ar trebui să aibă calea de rulare pusă în zonă proprie, așa cum se întâmplă cu liniile 41 și 21.

Astfel, văzând că pot ajunge mai rapid unde au treabă cu transportul în comun, oamenii ar renunța, treptat, la mașinile personale. Tot în PMUD se vorbește, la fel de frumos, despre încurajarea modurilor de transport alternative, nepoluante și negeneratoare de congestie în trafic, precum mersul pe jos, cu bicicleta, cu trotineta etc.

Sigur, teoria este foarte frumoasă și, încet-încet, lucrurile au început să se miște, așa cum s-a putut vedea cu linia tramvaiului 21. Numai că, pe lângă prioritizarea transportului public, trebuie adoptate și puse în practică și alte măsuri sau aplicate altele, care țin de ordine publică dar și de Investiții în Infrastructură.

Spre exemplu, din prima categorie, cea a reglementărilor care trebuie aplicate, ferm și prompt face parte o reglementare deja existentă în Codul Rutier, aceea care interzice parcarea în stațiile RATB. Numai că această prevedere legală este încălcată cu nonșalanță, cu obrăznicie și în mod atât de regulat, încât încălcarea a devenit ea însăși o regulă.

Chiar în centrul Bucureștiului, în stația RATB Nicolae Golescu, unde opresc autobuzele liniilor 300, 368, 126, 226, 268, nu numai că se parchează, în mod obișnuit, regulat, dar staționează și camioane care descarcă marfă pentru magazinele din zonă. Autobuzele ajung să facă stație pe banda întâi, de altfel singura disponibilă, blocând traficul, iar călătorii urcă și coboară pe unde pot și cum pot.

Nu doar stațiile de autobuz sunt o problemă. Există încă multe refugii de tramvai vechi, nemodernizate, spre exemplu pe bulevardele Ion Mihalache și Bucureștii Noi sau pe Șoseaua Giurgiului. Aceste refugii sunt înalte, fără scăderi de nivel pentru acces și fac dificil accesul persoanelor vârstnice, al mamelor sau bunicilor cu copii în cărucioare sau chiar al celor care duc un bagaj mai voluminos ori greu, un troler, spre exemplu, fiindcă despre accesul persoanelor în scaune rulante nici nu poate fi vorba. În același timp, ele sunt lipsite de elemente de protecție față de traficul general.

Când aștepți tramvaiul 24, 45 ori 42 cățărat pe limba îngustă și fără garduri de protecție a refugiului, te simți expus, în pericol ori de câte ori trec mașini în viteză pe partea carosabilă sau chiar pe linia de tramvai. Iar, când trec autobuze sau camioane mari, eventual cu trailere și gabarit depășite, trebuie să te ții bine pe picioare, ca să nu fi smuls de pe refugiu și târât sub roți. Aceasta este o problemă de Investiții în Infrastructură, care avem speranța că se va rezolva, după cum ne-a asigurat Primarul General Gabriela Firea.

Și mai sunt și lucrările la rețelele edilitare subterane și șoferii care parchează, gratuit, pe trotuare, lăsând prea puțin loc pentru pietoni sau nelăsând deloc.

Pentru ca prevederile PMUD să devină realitate, pentru ca oamenii să renunțe la mașini, să meargă cu autobuzul, tramvaiul și troleibuzul și chiar să mai meargă și pe jos, cum recomandă și medicul, ar trebui ca parcarea neregulamentară să fie sancționată prompt și aspru, ar trebui să nu mai existe conceptul de parcare gratuită pe trotuar, pe banda întâi sau unde se nimerește.

În plus, șantierele de orice natură ar trebui gândite în așa fel încât să nu afecteze traficul pietonal, mai ales în zone foarte circulate, precum strada Alexandru Constantinescu, ce face legătura între Bulevardul Ion Mihalache și Bulevardul Mărăști și zona Cașin – Arcul de Triumf – Kiseleff – Bulevardul Mareșal Constantin Prezan, ori strada Constantin Noica, pe care se află prestigioasa instituție de învățământ superior Universitatea de Educație Fizică și Sport.

Acestea din urmă probleme nu trebuie să le rezolve Edilul Capitalei, care nu se poate ocupa cu sancționarea celor ce parchează neregulamentar sau a celor care execută lucrări blocând trotuare întregi cu lunile, ci consilierii municipali din Legislativul Bucureștiului, organele specializate ale statului, ce ar trebui să vegheze la respectarea legii, precum Poliția Rutieră, și, nu în ultimul rând vejnicii polițiști locali și măreții inspectori ai primăriilor.

sursa-http://bucurestifm.ro

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2018 . Designed by: Livedesign