Bucurestii Vechi si Noi

7 mașini vechi

21 septembrie 2018 The Hungry Mole Bucurestii in istorie

de Ando și HM

99, ăsta e numărul de-nmatriculare al episodului…

Fiindcă-i vară, începem cu-n Aro Spartana, o foarte drăguță creație românească. L-a pozat Cristi:

   

Au trecut anii peste el, și se văd modificările; carosarea artizanală, portierele standard care-au înlocuit variantele decupate ce făceau tot chichirezul mașinii; se mai vede locașul mînerului original, care era asemănător celui de la modelul inițial al Aro 10.

Continuăm cu un model… ce pare banal; dar pe care nu l-aș privi cîtuși de puțin cu superficialitate!

Este Opel Astra! Opel Astra F, ca să fim preciși – codificarea vine de la faptul că Astra prelua, la început de ani ’90, istoria vechiului Kadett (ultimul model de asemenea fiind unul legendar, fie și prin preluarea sa spre fabricare în atîtea alte țări.)

Acest Astra e una din mașinile care-au avut darul să țină – și să țină bine. Nu-i de mirare că și generațiile ce i-au urmat au împînzit șoselele și s-au pretat la utilizări intensive.

Ne face mare plăcere să admirăm și azi linia inspirată a acestui Volvo S80:

… cine credea, la sfîrșit de ani ’90, că suedezii nu-s în stare să revină c-o mașină strașnică, care să te facă s-o dorești, s-a înșelat. Arată bine de tot și azi, după 20 de ani.

Să ne uităm la un alt Ford ușchit. Firește că-i Ka!

Nu contează că-i din generația aceea de Forduri care nu mi-a plăcut niciodată, fiindcă a avut ceva succes, prima lui serie producîndu-se mai bine de zece ani.

Dac-am ajuns la mașini mici, japoneza episodului e pe măsură – Nissan Micra, generația a doua.

Mai jos, un Citroën ZX, printre ultimele cu codificări dintr-astea.

Și încheiem. E vară, e cald, mai avem o mașină-n care să te bată vîntul: Peugeot 306 coupé:

Bine, săraca, în starea-n care se găsește literalmente te bate vîntu-n ea.

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign