Bucurestii Vechi si Noi

Bucureştiul are peste 50 de magazine de vinuri şi wine baruri care oferă peste 60% soiuri autohtone

03 septembrie 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Bucurestii noi

Capitala are în prezent peste 50 de magazine de vinuri şi wine baruri în a căror ofertă se regăsesc peste 60% soiuri autohtone, ceea ce contribuie la promovarea vinurilor şi a turismului viticol din România, se arată într-o analiză de specialitate, remisă marţi AGERPRES.

An de an, în peisajul bucureştean apar anual 2-3 noi magazine specializate de vinuri sau wine baruri menite să completeze harta deja conturată cu preponderenţă în ultimii cinci ani. O creştere semnificativă a wine barurilor şi shopurilor se simte şi în alte oraşe ale ţării, precum Timişoara sau Cluj-Napoca, unde şi consumul de vin este pe măsură, conform unei analize realizate de CrameRomania.ro şi ReVino.ro.

Această tendinţă confirmă creşterea interesului şi a gradului de educare al consumatorilor în ceea ce priveşte vinul, în special cel românesc, dar şi cel din import. În ultimii ani, datorită acestui fenomen, pe piaţa din România au apărut tot mai multe crame, de regulă active pe segmentul premium. Iar principala lor piaţă de desfacere sunt magazinele specializate şi localurile HoReCa.

„Atmosfera din interiorul unui magazin şi filozofia acestuia fac diferenţa între o experienţă sterilă şi una confortabilă de cumpărături. Selecţia de vinuri, temperatura de păstrare a acestora şi interacţiunea cu personalul calificat sunt trei avantaje importante pe care aceste locuri le oferă prin comparaţie cu marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri”, spune Alina Iancu, realizatoarea analizei.

O selecţie atentă, chiar dacă mai redusă de vinuri, poate fi mai puţin intimidantă pentru un cumpărător aflat în proces de alegere a unui vin. Unele magazine au o abordare selectivă, astfel că au în portofoliu cu preponderenţă vinuri de la crame mici. De altfel, o mare parte dintre magazinele specializate nu vând mărci comerciale, mai ales dacă sunt disponibile în alta parte în apropiere sau în supermarketuri.

Ponderea vinurilor româneşti în totalul ofertei din aceste magazine depăşeşte 60%, soiurile autohtone fiind tot mai solicitate şi apreciate. Criteriile principale în alegerea unui vin sunt culoarea (alb, roşu sau roze), iar apoi conţinutul de zaharuri (seci, demiseci, demidulci sau dulci), sau soiul de strugure. Degustările de vinuri au loc din ce în ce mai des în România, mai ales atunci când cramele îşi lansează branduri sau vinuri noi.

De cele mai multe ori, wine barurile vând vinurile şi pentru a fi luate acasă, iar preţul acestora este redus cu 15-25% faţă de cel din meniu.

Cele mai ofertante zone sunt Centrul Vechi, Floreasca şi Dorobanţi, acestea fiind adevărate poluri de restaurante, cafenele şi baruri. Preţurile vinurilor servite la pahar diferă în funcţie de tipul de vin, dar şi de zona în care sunt amplasate magazinele sau wine barurile. Astfel, vinurile albe servite la pahar au preţuri cuprinse între 15-30 lei/150 ml, iar vinurile roşii se regăsesc la preţuri între 15-40 lei/150 ml. Vinurile învechite sau produse prin anumite metode de vinificaţie, pot ajunge şi la preţuri între 50-80 lei/150 ml. AGERPRES

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2018 . Designed by: Livedesign