Bucurestii Vechi si Noi

INTERVIU | Alexandru Chiş: Sunt singurul balerin din generaţia mea care încă profesează

18 noiembrie 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Alexandru Chiş a debutat pe scena Operei Comice pentru Copii (OCC) acum doi ani în spectacolul ,,Pinocchio”,  pe parcusul acestor doi ani a făcut parte şi din distribuţiile spectacolelor: ,,Spărgătorul de Nuci”, ,, Coppelia”, ,,Don Quijote”, ,,O Noapte la Veneţia”, ,,Prinţ şi Cerşetor”. Până să ajungă la OCC, Alexandru a colaborat cu Opera din Constanţa, unde s-a format ca balerin şi teatrul din Sibiu. În pauza dintre repetiţii am schinbat câteva vorbe cu el, vă las şi pe voi să îl cunoaşteţi…..

Dacă ar fi să îţi faci un autoportret profesional, cum ar suna?

Sunt unul dintre cei mai bătrâni din ansambul baletului Operei Comice pentru Copii, am ceva mai multă experienţă decât majoritatea, iar experienţa acumulată mă ajută să mă fac remarcat.

Cum a început povestea ta cu dansul?

Ambii părinţi lucrau la Opera din Constanţa, practic am crescut în teatru. La un moment dat, un balerin m-a văzut pe holuri şi mi-a arătat câteva poziţii basic din balet, iar eu le-am executat fără nicio problemă… cam asta a fost introducerea mea în acestă poveste. Nu terminasem încă liceul şi începusem să colaborez cu Opera din Constanţa, acolo m-am dezvoltat ca balerin. După care am simţit nevoia de o schimbare şi am colaborat cu teatrul din Sibiu. Am tot schimbat teatre şi atmosfera, şi am ajuns la Opera Comică pentru Copii.

De ce ai simţit acestă nevoie de schimbare continuă?

Ca artist dacă stai într-un singur loc te plafonezi, trebuie să colinzi, să mergi în cât mai multe teatre şi să schimbi colectivul.

Ce vei face când vei simţi că te vei plafona şi la Opera Comică pentru Copii , unde crezi că ai să ajungi?

La vârsta asta nu prea mai am cum, aici mă simt stabil.

Ce presupune a fi un balerin profesionist?

Multă dedicaţie, ceva sacrificii şi talent.

Ai adus vorba de sacrificii, tu ce sacrificii ai fost nevoit să faci?

De foarte multe ori se întâmpla să am probleme musculare, întinderi sau chiar probleme mai grave şi continuam să dansez în ciuda durerilor, iar ăsta este un sacrificiu foarte mare. Apoi, copilăria… ca să evit tot felul de probleme şi accidente, avem restricţii, de exmplu – nu mă plimbam cu rolele, cu bicicleta.

Ce sfaturi ai primit de la părinţii tăi pe parcusul carierei tale de balerin?

Am primit multe sfaturi, dar cele mai importante au fost cele de încurajare ca să nu renunţ.

Ai vrut să renunţi?

Nu, dar sunt momente în care apare dubiul, frustrarea, în care nu îţi iese totul aşa cum ţi-ai dori. Cred că aceste momente intervin cu adevărat atunci când îţi doreşti să evoluezi, sunt normale.

Ce te bucură cel mai mult în acest moment al vieţii tale?

Nu aş putea spune că mă bucură, dar mă mândresc cu faptul că sunt singurul balerin din generaţia mea care încă profesează.

Care este trăsătura dominantă a personajului tău din spectacolul ,,Prinţ şi Cerşetor” – Bufonul?

Bufonul nu are prea multă interacţiune cu restul personajelor, el este acolo doar ca să coloreze un pic povestea.  Scopul lui este să înveselească şi să binedispună lumea.

Ce ai în comun cu acest personaj?

Cred că suntem la fel de tăcuţi.

Interviu realiaz de Andrada Popa

Foto arhivă personală

 

 

 

 

 

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign