Bucurestii Vechi si Noi

Gara de Nord în primul an de republică în România, 1948.

03 decembrie 2018 [Raiden] Bucurestii vechi

Dincolo de aspectele politice, gara arăta infinit mai bine decât în prezent, când e un spațiu absolut insalubru, prea haotic și în degradare fără ca nimănui să-i pese. Coloanele care azi nu se văd de mesh-uri publicitare, bannere și tot felul de „paraziți” datează din 1872 și aparțin vechii Gări a Târgoviștei (denumirea inițială a Gării de Nord), dezvoltată apoi succesiv în construcția pe care o știm în prezent.

Poza e făcută privind spre actualul acces la metrou, apărut abia în 1987. Gara de Nord, așa cum e ea cunoscută de generațiile actuale, are nevoie mare de curățenie, consolidare, restaurare și mai ales extindere pentru a putea deservi la parametri ok fluxul de călători din prezent și per total conectarea gării centrale bucureștene la cât mai multe linii internaționale. Nu e posibil ca gara principală a capitalei României să arate în halul ăsta, e totuși una dintre porțile orașului, locul pe care mulți îl văd prima oară când ajung în București.

Insistăm pe ideea creării unui spațiu pietonal informațional-turistic în Piața Gării de Nord, așa cum e cazul în multe orașe. Faptul că ieși din gară și sar pe tine taximetriștii care să te jupoaie de bani nu e ok. Gara trebuie conectată mai bine de mijloacele de transport în comun de suprafață.

Ar mai fi multe probleme de rezolvat aici, am enumerat doar câteva mai sus. Voi ce-ați îmbunătăți la Gara de Nord?

foto: arhiva Agerpres

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign