Bucurestii Vechi si Noi

Programul lunii martie 2019 la Centrul Replika

11 martie 2019 Georgiana Păun A-mestecate, Evenimente

11 MARTIE (Luni)

*** ora 19.00 – TEATRU
„Interior 0” de Gabi Albu, Alex Bălă, Lavinia Braniște, Paul Dunca, Nicoleta Lefter, Mihaela Michailov, Katia Pascariu

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la centrulreplika@gmail.com sau 0732.101 860 / 0787.714 551

Spectacolul se bazează pe romanul „Interior zero” de Lavinia Braniște

Interior 0 e despre noi.
Despre cele și cei cu suflete varză, în căutarea unor puncte de stabilitate.
Despre cele și cei care bâjbâie după chirii mai ieftine în orașe înghițite de mafii imobiliare.
Despre cele și cei care lucrează în corporații, cu senzația apăsătoare că altcineva le trăiește viața.
Despre cele și cei care trăiesc mult în capul lor, pentru că doar acolo pare să fie puțin mai suportabil.
Despre cele și cei care se confruntă cu precaritatea și exploatarea.
Despre cele și cei care speră că binele temporar din viețile lor va arăta într-o zi mai bine.
Despre cele care ajung să creadă că dacă nu sunt programate să devină mame, nu sunt programate pentru nimic.
Despre toate interioarele 0 din jurul nostru.

credit foto Ioana Bodale

Un proiect inițiat de Asociația ADO în parteneriat cu Centrul de Teatru Educațional Replika, co finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional – AFCN

*** ora 20.30 – CARTE

„Interior zero” de Lavinia Braniște, Editura Polirom, Iași

„Spectacolul mi-a adus un nou tip de reacție a publicului la text. Nu citit, ci auzit, e drept, nu în pagină, ci pe scenă, dar fiecare dintre cuvintele alea a fost la vremea lui o decizie. Și a fost interesant pentru mine să văd cum se modifică textul atunci când e rostit de altcineva decât de vocea din capul meu. (Lavinia Braniște, extras din caietul-program al spectacolului)

12 MARTIE – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

 

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la centrulreplika@gmail.com sau 0732.101 860 / 0787.714 551

Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.

SCURT METRAJE:
1. MARIE MADELEINE (2015), France, 22 ‘ – Director: Steve Catieau

Maria trăieşte singură împreună cu pisica ei, într-o casă undeva într-o suburbie a Parisului. Departe de agitaţia oraşului, Marie duce o viaţă retrasă. În viaţa ei de pensionară, Marie nu pare să se mai aştepte la nimic altceva, până când cineva sună la uşa ei. Oare îi va permite să intre în universul ei acestui străin, care poate fi începutul renaşterii ei?

  1. POSTPONED / POSTERGADOS (2016), Brazil, 17 ‘ – Director: Carolina Markowicz

Când trei oameni mor, primul pas în viaţa de apoi este întâlnirea cu un consultant de moarte, care le permite fiecăruia să-i pună o singură întrebare despre orice (prea mulţi oameni mor în fiecare zi, astfel că nu este timp pentru mai mult de o întrebare). Cu cât aflăm mai multe despre legătura dintre cei trei, cu atât mai mult începem să vedem cât de arbitrară – sau nu – este moartea, cu adevărat. O comedie neagră despre comportamentul uman şi credinţele fiecăruia – înainte şi după moarte.

  1. PUSHING NIGHT AWAY / DET LYSE MØRKET (2016), Norway, 23 ‘ – Director: Jade Hærem Aksnes

Filmul prezintă întâlnirea dintre Eddie, care vrea să-şi ia viaţa, şi Kate, care se luptă să rămână în viaţă.

  1. ALLEGORY OF THE JAM JAR (2015), Belgium, 20 ‘ – Directors: Boris Kuijpers, Ruth Mellaerts

Hans este un om de afaceri în vârstă de 50 de ani. El are o slujbă dificilă, o colecţie impresionantă de cravate şi un apartament imaculat. Într-o zi, pe pereţii perfecţi ai apartamentului său apare o crăpătură, iar Hans scapă de sub control viaţa sa perfectă.

  1. ELA – SKETCHES ON A DEPARTURE / ELA – SKETCHES ON A DEPARTURE (2017), Germania, 26 ‘ – Directors: Oliver Adam Kusio

Ela trăiește într-un mic uroaș de provincie din Polonia. Viața ei pare a fi blocată în rutina ”de la serviciu, acasă”. Dar Ela are un vis: ca foarte mulți dintre tinerii polonezi, Ela visează să emigreze în vest.

  1. SHOOTING STAR / PADASHTA ZVEZDA (2015), Bulgaria/Italy, 28 ‘ – Directors: Lyubo Yonchev

Lilly este o mamă divorțată, care crește doi copii: Martin, proaspăt intrat în vârsta adolescenței și micuța Alexandra. Într-o seară friguroasă de iarnă, Martin o ia pe Alexandra de la grădiniță. Pe străzile întunecate din cartierul unde locuiesc, cei doi asistă la un tragic accident care cu greu poate fi uitat. Întreaga familie este nevoită să ia niște decizii complicate, care le vor schimba viața.

 

16 MARTIE (sâmbătă)

 

Ora 19.00 FAMILIA FĂRĂ ZAHĂR

Acces pe bază de bilete achiziționate de la casa de bilete a Teatrului Mic sau de pe www.bilete.ro

 

Familia Fără Zahăr, spectacol de teatru muzical despre familia la români.
Coproducție Teatrul Mic și Centrul de Teatru Educațional REPLIKA

Familia este văzută ca un concert intersecțional, în care vocile părinților, copiilor, bunicilor, bisericii, roboților, regulilor normative și clișeelor opresive, vocile celor care nu se regăsesc în formate prestabilite și tipare moștenite modelează percepția asupra înțelegerii „celulei de bază a societății”. Familia e o construcție fluidă în care apartenența se scrie continuu și raportările se schimbă în funcție de variabile imprevizibile.

FAMILIA FĂRĂ ZAHĂR de Mihaela Michailov
Regia: Radu Apostol
Scenografia: arh. Gabi Albu
Coregrafia: Paul Dunca
Muzica: Bobo Burlăcianu
Versurile: Bobi Dumitraș
Pregătirea muzicală: Oana Pușcatu
Orchestrația pian live: Silvana Negruțiu și Oana Pușcatu
Cu: Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu, Gabi Costin, Oana Pușcatu, Silvana Negruțiu, Paul Dunca
Foto: Mihaela Tulea şi Bogdan Catargiu

 

18 MARTIE (Luni)

*** ora 19.00 – TEATRU
„boyz and girlz”
producător Centrul de Teatru Educațional Replika în parteneriat cu BÉZNĂ Theatre
text&regie: Sînziana Koenig
scenografie și lighting design: Hermina Stanciulescu
muzică: Alexandru Suciu
co-director artistic BÉZNĂ Theatre: Nico Vaccari
distribuție: Alex Călin, Florina Gleznea, Katia Pascariu, Oana Cristina Puscatu, Liviu Romanescu
durata: 1h 30 min
limita de vârstă: 14+

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la 0732.101 860 / 0787.714 551 sau centrulreplika@gmail.com

“Dacă suntem noi mai mulți ea o să se simtă cumva obligată. Știi, e greu să refuzi când sunt doi.”
„boyz and girlz” este un spectacol de teatru social care explorează consecințele tragice ale valorilor patriarhale în viețile adolescenților pe care societatea încearcă să-i protejeze prin ignoranță.
„boyz and girlz” spune povestea unor adolescenți care încearcă să-și găsească locul într-o lume în care identitatea de gen este impusă și în care nu primesc ghidare despre consimțământ, relații, sexualitate și sănătate mentală. Spectacolul explorează reacțiile pe care le au oamenii atunci când se întâmplă un abuz, chestionează problema responsabilității colective și încearcă să arate importanța comunicării între părinți, copii și profesori și necesitatea educației sexuale în România.

*** ora 20.45 – CARTE
„Umilința supremă”- investigație jurnalistică de Venera Dimulescu, https://casajurnalistului.ro/umilinta-suprema/
„Timp de o lună, fata a trăit în teroare digitală. Se chinuia să facă postările să dispară, dar băiatul făcea noi și noi conturi înainte ca cele vechi să fie șterse. Era sunată zilnic de zeci de bărbați de pe site-urile de escorte și îi era frică să meargă neînsoțită pe stradă, de teamă să nu dea nas în nas cu vreunul care să o aștepte acasă. Avea atacuri de panică și insomnii. A strâns probe și înregistrări cu agresorul ei și a mers la poliție să depună plângere pentru hărțuire.”

 

19 MARTIE – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la centrulreplika@gmail.com sau 0732.101 860 / 0787.714 551

Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.

SCURT METRAJE:
1. I FOLLOW YOU / JAG FÖLJER DIG (2015), Sweden, 4 ‘ – Director: Jonatan Etzler

Anna îl întâlneşte pe Jesper în timpul navetei de dimineaţă. Nu l-a mai văzut înainte, însă se pare că el o ştie. A văzut-o pe Instagram. Şi pe Facebook. Şi ştie multe despre ea. De fapt, el ştie totul despre ea.

  1. INTO THE BLUE / U PLAVETNILO (2017), Croatia | Slovenia | Sweden, 22 ’ – Director: Antoneta Alamat Kusijanović

Julija, o adolescentă de 13 ani, fuge împreună cu mama ei din căminul lor abuziv şi se refugiază pe insula croată idilică, unde Julija a crescut. Cu răni emoţionale adânci, Julija doreşte cu disperare să reînnoiască prietenia cu cea mai bună prietenă a sa, Ana. Dar Ana este îndrăgostită de un băiat şi Julija nu mai reprezintă o prioritate. Respingerea din partea Anei nu face decât să redeschidă rănile vechi şi să trezească violenţa pe care a crezut că a lăsat-o în urmă.

 

  1. 12 LIKES (2013), Germany, 4 ’ – Director: Anne Chlosta

Atraşi de o macara industrială veche, doi băieţi, Finn şi Tobi, vor să rişte şi să posteze mici teste de curaj. Însă, ceea ce începe ca un simplu amuzament, devine serios. Şi deodată cei doi prieteni ajung să se cunoască unul pe celălalt, din noi puncte de vedere.

  1. TAGGED (2017), Netherlands, 12 ’ – Director: Martijn Winkler

Un scurtmetraj despre intimitatea dulce şi puterea distructivă a social media – din perspectiva unui telefon tip smartphone.

  1. OTHERWISE ENGAGED (2015), UK, 5 ’ – Director: Alicia MacDonald

Cum te iubesc? Să rândui like-urile, de se poate… O satiră romantică despre social media pentru era online.

  1. #WILL (2016), Suedia, 28 ’ – Director: Per Sundström, Catti Edfeldt

Un adolescent cu posibile tulburări de comportament este lăsat să folosească sala de festivități a școlii pentru a filma un clip. În timpul filmărilor ajunge să se confrunte cu situații limită.

  1. PAS LA GROSSE SOPHIE (2013), Canada, 21 ’ – Director: Philippe Arsenault

Simon, în vârstă de 14 ani, se confruntă cu schimbările, transformările pe care vârsta adolescenței le presupune. Trăiește cumva mereu în umbra prietenului său cel mai bun Stéphane, care arată mult mai bine decât el, este mult mai popular. Într-o dimineață, Stéphane îl roagă pe Simon să-l lase să se întâlnească în camera lui cu Sophie, pentru a face sex. Simon este îndrăgostit în secret de Sophie. Dorința lui Stéphane va face ca relația dintre cei doi prieteni să se schimbe, pentru prima dată Simon reușește să-l înfrunte pe cel mai bun prieten al său.

 

24 MARTIE (duminică)

 

Ora 19.00 ROVEGAN
Spectacol realizat de Asociația ARENA în parteneriat cu Centrul de Teatru Educațional Replika
Text și regie: Catinca Drăgănescu
Distribuție: Mihaela Teleoaca, Silvana Negruțiu, Valentina Zaharia
Muzica originală: Alexei Turcan
Video și documentare: Alexandra Dinca, Vlad Bîrdu, Ionuţ Popescu

limita de vârstă: 14+

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la 0732.101 860 / 0787.714 551 sau centrulreplika@gmail.com

Inspirat de cartea Lilianei Nechita, `Cireşe amare` şi realizat ȋn urma unei ample documentări desfăşurate ȋn localităţi din judeţul Vaslui, ROVEGAN explorează fenomenul migraţiei motivate de sărăcie dinspre Europa de Est spre Occident.

Urmând traseul unui basm contemporan, spectacolul ficţionalizează experienţa mamelor nevoite să plece la muncă ȋn Italia şi interoghează asupra efectelor unei astfel de dislocări ȋn plan personal şi social. ROVEGAN ia forma unui storytelling colectiv urmărind povestea unei familii prin prisma a trei generaţii de femei şi a modului ȋn care fiecare ȋnţelege lupta pentru o viaţă mai bună.

 

25 MARTIE (Luni)

*** ora 19.00 – TEATRU

„În numele tatălui” de Elena Vlădăreanu
O producție ART NO MORE
Regie: Robert Bălan
Distribuție: Carmen Florescu, Ozana Oancea, Virgil Aioanei
Scenografie: Elisabeta Gedő
Limită de vârstă: 15+

Intrare liberă pe bază de rezervare la centrulreplika@gmail.com / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Fie că îți iei libertatea de a refuza o religie, fie, dimpotrivă, ești practicant, la un moment dat se va vorbi și decide în numele tău, va trebui să dai socoteală. ”În numele Tatălui” este despre oameni și despre istorii personale, despre cum mediul religios interferează cu viața intimă, profesională și socială, despre schimbări, acceptări și suferință, despre formare și ”zestre culturală” A vorbi despre religie și identitate religioasă într-un moment în care a fi religios echivalează cu a susține public o agendă politică cel puțin controversată este un act de curaj. A împacheta confesiunile și opiniile și amintirile unei vieți religioase intense și active, cu bune și cu rele, într-un spectacol de teatru este atât un prilej de asumare a religiei ca dimensiune esențială a vieții private, cât și un start al dialogului.
Spectacolul constă într-o serie de șase monologuri și alte scene bazate în totalitate pe interviuri cu diferiți oameni pe subiectul unei copilării religioase și efectele sale la maturitate.

*** ora 20.45 – CARTE
„De ce să fii fericită când poți fi normală” de Jeanette Winterson, Editua Hecate, București, 2015, traducere din limba engleză și note Vali Florescu

„Jeanette a avut toate premisele să ajungă un rebut social, o persoană pierdută în marele anonimat social. Copil adoptat, căruia toată copilăria i s-a spus că a fost „în pătuțul greșit”, crescut într-o familie de penticostali habotnici, familie disfuncțională care locuia într-o casă cu WC în curte, pe ai cărui pereți erau lipite citate din Biblie, o familie din pătura de jos a populației din nordul industrial al Marii Britanii, așadar acest copil, Jeanette, și-a dorit dintotdeauna mai mult: să citească (ambiția ei: toată literatura engleză de la A la Z, la 16 ani fiind deja la litera N.” (Nona Ropotan, Book Hub)

 

26 MARTIE – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la centrulreplika@gmail.com sau 0732.101 860 / 0787.714 551
Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.

SCURT METRAJE:
1. HIATUS (2017), Switzerland, 12 ‘ – Director: Kevin Haefelin

Un profesor de filosofie discută la clasă despre locul religiei în societate. În afara şcolii, dă nas în nas cu realitatea din stradă.

  1. THE LAW OF AVERAGES (2017), USA | Canada, 14 ’ – Director: Elizabeth Rose

La ţară, în zona Quebec-ului, în timpul unei ierni necruţătoare, o femeie şi fiica ei adultă aşteaptă moartea bunicii familiei. O comedie neagră despre durerea emoţională provocată inconştient mamelor şi fiicelor de către familiile lor.

  1. THE GREATER GOOD / ZUM WOHLE ALLER (2016), Austria, 21 ’ – Director: Franziska Zaiser

O zi frumoasă de vară, ideală pentru o petrecere de grădină în familie. Nu şi pentru Thomas, a cărui mamă l-a convins să-şi sărbătorească aniversarea celor 25 de ani împliniţi într-un cerc restrâns de familie. Thomas se află într-o fază dificilă a vieţii sale: relaţia de durată s-a dus pe apa sâmbetei când prietena lui l-a părăstit, iar studiile lui par inutile. Ce-i lipsea cu adevărat era să fie luat de sus de părinţii lui. Sărbătorirea urmăreşte ritmul obişnuit, familiar, însă Thomas răbufneşte cu fiecare conversaţie. Nici măcar sora lui mai mică, cu care se înţelege bine, nu poate salva situaţia. Se pare că azi e ziua când lucrurile se lămuresc.

  1. EDEN (2016), Portugal, 15 ’ – Director: Ana Pio

Eden este un scurtmetraj de epocă inspirat din faptele reale ale unui băiat dintr-un Seminar Catolic portughez din 1974, din timpul Revoluţiei Garoafelor. O poveste despre cum te poţi elibera contestând autoritatea.

  1. GOLGOTHA / GOLGATA (2016), Finland, 28 ’ – Director: Ulla Heikkilä

Fascinată de creştinism, o fetiţă învaţă despre ce înseamnă sacrificiul şi iertarea după ce încheie un pact cu Dumnezeu pentru a asigura succesul petrecerii părinţilor ei cu ocazia zilei de 1 Mai. Un portret perfect al adulţilor infantili, al hubrisului clasei creative şi a importanţei punerii sub semnul întrebării a propriei credinţe.

  1. JETSKI (2015), Belgia, 18 ‘ – Director: Aäron Beyers

Mohamed vrea să se întoarcă în Maroc, la casa bunicilor săi, unde și-a petrecut vacanțele în copilărie. De opt ani nu a mai revenit în Maroc, știe că satul bunicilor, aflat în apropierea paljei s-a schimbat. Au apărut o nouă linie ferată, un nou port, satul s-a trasnformat într-un oraș. Cu toate astea vrea să se reîntoarcă, probabil din curiozitate, și pentru că ține să revadă locurile care din copilărie care au însemnat foarte mult pentru el, serile lungi de vară, pe plajă, când nu se confrunta cu mari probleme. Își convinge pe cei mai buni prieteni să-l îsoțească.

 

29 MARTIE (vineri)

 

Ora 19.00 TOTUL E FOARTE NORMAL  – spectacol pentru părinți și adolescenți (11-15 ani)
de Alexa Băcanu
regie: Leta Popescu
scenografie: arh. Gabi Albu
distribuție: Viorel Cojanu și Silvana Negruțiu
consilier: psiholog Carmen Anghelescu

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la centrulreplika@gmail.com sau 0732.101 860 / 0787.714 551

”Totul e foarte normal” vorbește despre o vârstă a schimbărilor fizice, emoționale și intelectuale care se petrec la începutul adolescenței.
Spectacolul e dedicat părinților și copiilor cu vârste între 11 și 15 ani și încearcă, prin participarea lor activă, să ușureze comunicarea dintre generații, abordând în același timp teme care ne interesează pe toți: cât de importantă e educația sexuală în școli, de unde mai află azi copiii despre corpul lor, cât de înțeleși se simt și câtă nevoie au să comunice despre ceea ce li se întâmplă.
Scopul este acela de a stimula dialogul între părinți și adolescenți și de a preveni, pe cât posibil, sentimentele de vinovăție și rușine care însoțesc de multe ori descoperirea identității sexuale.
„Ruşinea asta e răspândită şi azi în familii şi la şcoală, unde educaţia sexuală e încă subiect tabu – chiar dacă legislația românească o impune, iar adolescenţii nu ştiu să se apere de boli, de sarcini nedorite, de ruşinea față de normal. Rușinea asta m-a urmărit multă vreme, chiar și sâmbăta trecută, la spectacolul Totul e foarte normal (în regia Letei Popescu). Nu mi-o explic, mai ales că oamenii veniți acolo alături de copiii lor (un public cu un statut social OK) păreau dispuși să treacă peste ea. ” Ionuț Dulămiță
http://www.scena9.ro/article/totul-e-foarte-normal

 

31 MARTIE (duminică)

 

Ora 19.00 FOREPLAY

Text și regie: Ozana Nicolau
Cu: Ioana Anastasia Anton, Voica Oltean, Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu
Muzica: Diana Miron
Mișcare: Silvia Călin
Scenografie: Mălina Ionescu
Video: Elena Găgeanu
Light design: Radu Apostol
Durata : 1h15
Limita de varsta: 14+

 

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la centrulreplika@gmail.com sau 0732.101 860 / 0787.714 551

 

Foreplay explorează condiția vulnerabilă a mamelor adolescente într-o societate care, pe de o parte, idealizează condiția maternității, iar pe de altă parte, operează cu o percepție stereotipizantă la adresa mamelor minore. Textul piesei oferă voce poveștilor de viață ale unor mame adolescente, îmbinând fragmente de interviuri cu episoade ficționalizate.

 

Cronici:
O parte dintre intrebarile pe care piesa le pune se referă la sarcini nedorite, indiferent de context. E și un moment în care actorii pun pauză și au un dialog cu publicul, iar concluzia e că aproape toți am fost în situația sau avem apropiați în situația de a se confrunta cu sarcini nedorite, copii fără vină, dar care s-au nimerit prost, ca să parafrazez o replică din piesă. Mergeți și vedeți, e cu emoție, eu mi-am înghițit de câteva ori lacrimile. – Iulia Marcu

Sigur-sigur, sunt spectacole unde toată sală musteşte de spirit stângist, iar echipa creativă reconfirmă ceea ce spectatorii cred deja, dar sunt şi cazuri – de tipul Foreplay – în care subiectul adus în discuţie pe scenă găseşte receptorul perfect în public.Alex Mircioi, Scen9

 

Spectacolul Ozanei Nicolau face vizibilă această problemă, chestionează cauzele şi efectele ei şi confruntă spectatorul (o problemă nu este o problemă pînă cînd nu te priveşte personal).Oana Stoica, Dilema Veche

 

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign