Bucurestii Vechi si Noi

Un pod prea îndepărtat …

06 martie 2019 Bucurestii Vechi Si Noi Bucurestii noi

Primăria Sectorului 1 își propune să rezolve cât mai rapid situația grea cu care se confruntă cetățenii din cartierul Giulești-Sârbi. Acolo, circa 50 de familii sunt aproape izolate de restul Bucureștiului din cauza podului rutier aproape surpat care trece peste liniile de cale ferată și face legătura între Drumul Săbăreni și Drumul Poiana Pietrei.
De circa doi ani, autobuzele RATB nu mai trec podul spre micul cartier. Doar automobilele, căruțele și bicicliștii pot trece podul. Mulți oameni din zonă vin pe jos circa un kilometru, de la ultima stație STB, peste pod, până în cartier. Inclusiv copiii care pleacă și vin de la școală trebuie să meargă pe jos, chiar și iarna. Într-un fel de „no man’s land” ei pot fi atacați de câini, spun localnicii.
Singura soluție ar fi să fie consolidat podul peste calea ferată, pentru ca autobuzele să poată intra, din nou, în cartier, cer oamenii.
Podul asigura legătura cu Gara „16 Februarie” care, însă, nu mai este funcțională. Deci CFR nu mai are interesul să consolideze acest pod.

Consiliul Local Sector 1 a adoptat, în unanimitate, în ședința sa de săptămâna trecută, o hotărâre prin care solicită Consiliului General al Municipiului București adoptarea unei hotărâri prin care să ceară Guvernului României, prin Ministerul Transporturilor – Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA București – transmiterea, în administrarea Consiliului Local Sector 1, a podului rutier care face legătura între Drumul Săbăreni și Drumul Poiana Pietrei, peste linia de cale ferată București – Roșiori.

”Ne dorim să preluăm în administrare cât mai repede acest pod pentru a-l consolida și reabilita. Starea în care se află afectează semnificativ calitatea vieții locuitorilor din cartierul Giulești-Sârbi. Aceștia sunt aproape izolați de restul Capitalei și cu greu au acces la servicii publice esențiale. Mulțumesc consilierilor pentru susținerea acestui proiect și pentru faptul că au înțeles cât de important este el pentru comunitatea Sectorului 1”, a declarat primarul Dan Tudorache.

În context, trebuie precizat faptul că, în prezent, podul peste calea ferată se află în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR” SA București, și într-ostare avansată de degradare. El necesită lucrări urgente de reabilitare și consolidare. Solicitarea Consiliului Local Sector 1 vine ca urmare a nenumăratelor probleme cu care se confruntă locuitorii din cartierul Giulești-Sârbi din cauza stării precare a podului.

Acest pod rutier a devenit impropriu circulației publice, fiind parțial închis traficului auto. Mai mult, singura linie de transport în comun a Societății de Transport București, care lega zona Giulești-Sârbi de alte cartiere ale Bucureștiului, a fost suspendată, iar accesul mijloacelor de intervenție în caz de incendiu sau a ambulanțelor este mult îngreunat. De asemenea, locuitorii din zonă întâmpină probleme în a accesa serviciile publice, precum școli, grădinițe, spitale.

Sursa: bucurestifm.ro

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign