Bucurestii Vechi si Noi

INTERVIU| Maria Șerbănoiu: Puterea magică a Operei Comice pentru Copii este povestea

23 octombrie 2019 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Pe Maria Șerbănoiu o puteți vedea weekendul acesta pe scena Operei Comice pentru Copii, în baletul ,,Lumea Păpușilor”. Maria i-a îndeplinit dorința bunicii sale, aceea de a-i călca pe urme și de a deveni balerină. De trei ani o face cu grație și pasiune pe scena OCC. Vă invit să o cunoașteți pe tânăra balerină!

Ce loc ocupă Opera Comică pentru Copii în viața ta?

Am început colaborarea cu Opera Comică pentru Copii din timpul liceului, mai exact de acum trei ani și reprezintă debutul meu ca artist.  Rolurile pe care le-am dansat în spectacole m-au dezvoltat ca artist, atât din punct de vedere al exprimării scenice, cât și al experienței. Fiecare rol pe care l-am avut, l-am dansat cu drag și mi-a plăcut să mă transpun în ,,pielea” personajului.

Care crezi că este puterea magică a Operei Comice pentru Copii?

Opera Comică pentru Copii este locul ideal pentru copiii de toate vârstele. De la fiecare spectacol copiii pot pleca acasă cu o poveste frumoasă și o amintire plăcută. Puterea magică a Operei Comice pentru Copii este povestea.

Când ai înțeles că locul tău este pe scenă?

Incă de mică am știut că locul meu este pe scenă. Pasiunea mea pentru dans a început la vârsta de șapte ani, când bunica mi-a povestit despre această lume minunată. Am început cursurile de balet la școala ,,La Sylphide”, unde timp de cinci ani mi-am petrecut cea mai frumoasă copilărie! Mai apoi în clasa a VI-a m-am mutat la Liceul de Coregrafie ,,Floria Capsali”, unde am și absolvit acum un an. După atâția ani pasiunea a rămas și asta pentru că îmi place ceea ce fac și o fac cu dragoste.

Ce-ți spunea bunica ta despre balet?

Bunica m-a învățat lucrurile elementare despre balet și mi-a oferit cele mai prețioase sfaturi. Ea mi-a povestit cum este să fii balerină, ce înseamnă sacrificiul și munca. M-a învățat să îmi prind părul, să îmi leg pointele și să îmi aleg flexibilii potriviți pentru prima lecție de balet. Țin minte cum stăteam acasă, în sufragerie și îmi arăta care este poziția corectă a spatelui, a picioarelor și a brațelor. Făceam mini coregrafii și apoi o întrebam dacă ii plac și ce aș putea să mai schimb. Mereu și-a dorit să ajung balerină și mă bucur că i-am îndeplinit visul.

Care sunt calitățile de care are nevoie un balerin?

Calitățile unui balerin sunt cele fizice, pe care le poți avea natural sau le poți dobândi prin muncă, coordonarea și urechea muzicală. Cu toate acestea, pasiunea este una din calitățile principale ale unui balerin.

Tu ce calități ți-ai descoperit pe scenă?

Una din calitățile pe care le-am dezvoltat de când sunt la Opera Comica pentru Copii este exprimarea. Contactul cu publicul și scena te schimbă mult, te învață să exprimi fiecare senzație pe care o trăiești și simți, astfel încât să transmiți publicului ceea ce simți.

Weekendul acesta ,,Lumea Păpușilor” revine pe scena Operei Comice pentru Copii, care este momentul tău preferat din acest spectacol?

,,Lumea Păpușilor” este un spectacol cu adevărat special,  eu sunt Păpușa Spaniolă și de asemenea, fac parte din ansamblu de Ceardaș. Ceardașul este un dans de caracter, specific unguresc, prin acest dans publicul trebuie să primească energia și veselia acestuia. Unul din momentele mele preferate este tabloul II, atunci când Swanilda se preface că este păpușa Coppelia, este  cu adevărat un moment comic și plin de viața!

Cum îți caracterizezi personajul, Păpușa Spaniolă?

Păpușa Spaniolă este un personaj activ, vesel, cu multă energie. Îmi place să interpretez acest personaj pentru că mă reprezintă și stilul de dans. Este un dans cu multă energie, iar eu sunt o persoană energică.

Care sunt instrumentele cu care lucrezi când îți construiești personajul?

Ca să îmi pot interpreta personajul mai întâi trebuie să îl înțeleg, să mi-l imaginez. În funcție de caracterul pe care trebuie să îl aibă personajul, mă pot gândi cum aș putea să îl interpretez. Unul dintre instrumentele pe care le folosesc este imaginația, apoi mă gândesc dacă personajul este real sau imaginar. Dacă este real mă documentez ca să pot afla caracterul acestuia și din ce poveste face parte, dacă este imaginar încerc să fac conexiuni și să îl ascociez cu diferite tipologii. Îmi place să îmi pun amprenta asupra fiecărui personaj și să folosesc puțin și din caracterul propriu.

Care crezi că e libertatea cea mai mare pe care ți-o oferă meseria asta?

Simplul fapt că fac ceea ce îmi place. Pasiunea, dăruirea și iubirea pe care o am pentru această meserie este o libertate. De mică mi-am dorit să fiu balerină și mă bucur că-mi văd visul cu ochii.

Dintre personajele pe care le-ai intereptat la OCC, cu care rezonezi cel mai mult?

Am multe personaje cu care am rezonat, mai ales cele de copii, cum ar fi: prietena Clarei din ,,Spărgătorul de nuci”, prietenul lui Tom din ,,Prinț și cerșetor”, copilul și meduza  din ,,Pinocchio”. Aceste personaje îmi oferă libertate de mișcare, libertatea de a interpreta fără limite ,,nebunia” de copil. Pot transmite publicului energia pozitivă cu care mă încarcă aceste roluri și mă pot juca cu personajul.

Dacă ai putea să transformi lumea noastră într-un spectacol al Operei Comice pentru Copii, care ar fi acela?

Cel mai probabil aș transforma lumea reală în spectacolul ,,Spărgătorul de nuci”, deoarece acest spectacol este plin de culoare și bucurie. Clara pleacă în lumea viselor unde descoperă lumea magică a poveștilor și se bucură de tot ceea ce descoperă pe tărâmurile colorate. În lumea noastră oamenii nu se mai bucură de lucrurile mici din viața lor și nu-și păstrează sufletul de copil. Viața este colorată, dacă noi vrem să fie așa!

Interviu realizat de Andrada Popa

Foto arhivă personală

 

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign