Bucurestii Vechi si Noi

Psiholog Aida Ivan – 6 lucruri pe care nu le stiai despre creier

10 octombrie 2019 Andrei Slavuteanul Business intelligence, Caligrafii subiective
creier si neurofeedback - psiholog Aida Ivan

Ne aratam de multe ori uluiti de performanțele unui computer, dar uităm adeseori ca creierul este mai surprinzător decât orice  gadget performant care, în funcție de cum îl ”programăm”, ne ajută să fim mai fericiți, mai sănătoși, mai veseli, mai frumoși. Mai mult chiar, prin neurofeedback,  specialiștii au un nou instrument de auto-reglare, prin care oamenii se aliniază lor înșiși. 

 

Nu exista activitate pe care sa o desfasori in care creierul sa nu fie implicat.  Deși de cele mai multe ori nu suntem conștienți, de la banalul pas în timpul mersului, la exerciții complexe de matematică sau chiar atunci când te îndrăgostești, mintea ta este activa. In acest articol îți arătăm câteva lucruri interesante despre creier să te încurajăm să îi acorzi importanța pe care o merită. 

 

1 Importanța creierului e dovedită de resursele pe care acesta le consumă 

 

Deși este un organ mic, creierul își dovedește importanța printr-un consum important de resurse. Deși are o greutate de aproximativ 1.3 kg (1.26 kg la femei, 1.4 kg la bărbați potrivit unor studii anterioare), în creier se pompează 30 % din sânge. De altfel, funcționarea creierului consumă 20% din aportul de energie. 

2. Creierul adulților creeaza noi neuroni 

 

Deși anterior se credea că nu se produc noi neuroni, studii recente arată că creierul produce în continuare neuroni, inclusiv la bătrânețe. Procesul  de creare a noi neuroni se numește neurogeneza, iar procesul poate fi ajutat printr-un stil de viață sănătos – alimentație, somn, mișcare. 

 

3. Neuronii au un suport important în celulele gliale 

 

Deși când vorbim despre creier ne gândim în primul rând la neuroni, este interesant de știut că de fapt, nu aceștia sunt cei mai numeroși. Există un număr cel puțin egal de celule gliale care au rolul de a ajuta neuronii și funcționarea creierului.

 

Acestea sunt menite să asigure transportul oxigenului, nutrienților necesari, chiar ajută neuronii să comunice între ei. 

 

4. Fiecare creier are un mod unic de funcționare

 

Să spunem că suntem unici devine un truism, dar e adevărat, inclusiv în modul în care fiecare creier funcționează.

 

5. Creierul poate fi antrenat precum mușchii la sală

 

E greu de crezut, dar abilitățile creierului pot fi îmbunătățite prin exercițiu continuu. Dezvoltând reziliența, abilitatea de a înfrunta diferite situații,  te ajută să treci mai senin prin viață. Cu,m faci acest lucru? Meditație mindfulness este modul de a avea o altă relație cu evenimentele exterioare, așadar cu un nivel ridicat de reziliență.

 

6. Poate nu îți place grăsimea în dietă, dar creierul tău e …gras

 

Creierul tău conține 60 % grăsime, de aceea este important să aduci un aport sănătos de Omega 3 în dieta ta. Grăsimea are rolul de a transmite, a absorbi și înmagazina vitaminele care se dizolvă în grăsime. 

 

Aida Ivan – psiholog, psihoterapeut, terapie cognitiv comportamentală și hipnoză

 

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign