Douăzeci de minute de la Piața Victoriei până în Rahova?!

Primăria Capitalei vrea să continuie bulevardul lui Oprescu, Buzești-Berzei-Uranus!

Consilierul primarului general Gabriela Firea, Marius Coajă, a anunțat că, în ciuda „bugetului subțiat” al Primăriei Capitalei,  în perioada imediat următoare, vor fi semnate studii de fezabilitate pentru demararea unor noi și importante lucrări de infrastructură.
Printre acestea se vor număra lărgirea București-Măgurele, modernizarea zonei Dimitrie Pompeiu și cea de-a doua etapă a Diametralei Nord-Sud, cunoscută încă de pe vremea lui Sorin Oprescu drept Bulevardul Buzești-Berzei-Uranus.

Desigur, fostul primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, nu a apucat să lărgească decât străzile Buzești și Berzei, de la Piața Victoriei și până la terminalul STB de la Vasile Pârvan, și să modernizeze linia de tramvai.
Cea de-a doua etapă ar însemna prelungirea Diametralei Nord-Sud până la Piața de Flori George Coșbuc, subtraversând sau nu Palatul Parlamentului.

De fapt, această subtraversare a fost cea care a blocat proiectul pe vremea lui Oprescu, care nu a reușit să obțină acordul pentru a trece cu un tunel pe sub clădirea Palatului Parlamentului. Studiul de fezabilitate ar putea lua în calcul, însă, o variantă de ocolire a Palatului Parlamentului.

Dacă domnul Coajă va reuși să găsească o soluție pentru a duce la bun sfârșit Bulevardul Buzești-Berzei-Uranus, trecând de Podul de la Hașdeu și de Palatul Parlamentului, șoferii ar putea ajunge în 20 de minute de la Piața Victoriei până în Rahova. Totodată Diametrala Nord-Sud ar deveni o variantă pentru Calea Victoriei, unde spațiul destinat traficului rutier s-a diminuat pentru a face loc pistei pentru bicicliști, și pentru supra-aglomeratul Bulevard Magheru.

Prima etapă a lărgirii Șoselei Fabrica de Glucoză se va încheie până la sfârșitul acestui an!

Coajă a amintit că Municipalitatea are în desfășurare un număr important de proiecte de infrastructură, precum lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză, Pasajul Doamna Ghica, lărgirea Prelungirii Ghencea, pasajele de la Ciurel și Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu și parcarea de tip park&ride de la Cora Pantelimon.

În ceea ce privește lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză, aceasta are un termen de execuție de 18 luni și se află într-un stadiu avansat, potrivit lui Marius Coajă. Consilierul primarului general Gabriela Firea spune că, până la sfârșitul acestui an, se vor finaliza lucrările de lărgire la două benzi, pe sensul unde se lucrează acum. Apoi, foarte rapid, traficul va fi mutat pe sensul pe care acum se lucrează și se va finaliza lărgirea Fabricii de Glucoză, spune Coajă.

Podul Ciurel va continua cu drumul expres până la A1!

Pasajul de la Ciurel peste Șoseaua Virtuții trebuie continuat până la Șoseaua de Centură, de unde drumul expres ar trebui preluat de către Ministerul Transporturilor, pentru a fi dus până la Autostrada A1. Culoarul de expropriere până la Șoseaua de Centură a fost stabilit, însă mai sunt discuții în legătură cu modul în care drumul va trece pe lângă Lacul Morii, a explicat Marius Coajă.
Drumul expres va avea un important rol pentru a permite intrarea în București a traficului dinspre A1 și descongestionarea Bulevardului Iuliu Maniu.

Prelungirea Ghencea va avea și park&ride!

În Prelungirea Ghencea, nu este vorba numai despre lărgirea șoselei, ci și despre aducerea liniei de tramvai până în zona Șoselei de Centură, pentru că oamenii să își poată lăsa mașinile într-o parcare de tip park&ride și să plece spre centrul orașului cu tramvaiul.
Lărgirea Prelungirii Ghencea are un termen de execuție de 24 de luni de la ordinul de începere a lucrărilor care a fost dat în septembrie anul acesta, a mai spus Marius Coajă.

sursa=bucurestifm.ro