Bucurestii Vechi si Noi

Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

28 ianuarie 2020 Bucurestii Vechi Si Noi Bucurestii in istorie, Istorie

#TramwayTuesday O nouă săptămână, un nou articol despre tramvaiele „Bucur 1”. Continuăm astfel cu al treilea vagon, #3003, totodată și primul tramvai de tip V2A-T fabricat. Un eveniment mai puțin cunoscut este ceremonia de inaugurare a vagonului #3003 care a avut loc în prezența Primarului General Traian Băsescu, pe 27 Iunie 2003, la terminalul Piața Presei Libere.

În urma problemelor de fiabilitate ale primelor două unități produse, precum și după constatarea faptului că aceste vagoane nu aveau să circule în sistem bi-sens așa cum au fost concepute în anii ’90, s-a renunțat definitiv la concepul V2S-T bidirectional. Bidirecționalitatea atrăgea după sine o complexitate mai ridicată pentru o „Uzină de Reparații” și așa depășită din punct de vedere tehnologic. Construirea și mentenanța a două posturi de conducere, precum și reducerea capacității salonului călătorilor într-un vagon simplu-articulat nu erau în favoarea acestui concept. #3002 devine astfel ultimul tramvai simplu-articulat bidirecțional produs vreodată la URAC. Următoarea serie de tramvaie cu două posturi de conducere a fost seria de 14 vagoane dublu-articulate de tip V3A-2S-93, construite începând cu anul 2006 și utilizate în prezent pe linia 55.

#3003 nu vine doar cu o schimbare de concept, ci și cu anumite îmbunătățiri tehnologice, prin introducerea unui nou sistem electronic de bord, care permite vizualizarea în timp real a vitezei, a voltajului și a altor informații utile. La exterior, însă, acesta păstrează design-ul predecesorului.

Deși este tot un prototip, protagonistul postării de astăzi este în continuare unul dintre cele mai fiabile tramvaie produse în București, circulând zilnic pe traseele deservite de depoul Militari. Cu puțin noroc, acest vagon unicat poate fi găsit pe linii precum 8, 25 sau 35. Chiar dacă va mai dura până să îi vină rândul, suntem conștienți de faptul că, într-o bună zi, #3003 va fi „pensionat” și va trebui să își ocupe locul în istorie, în Muzeul Transportului Bucureștean. Ajută-ne să fim pregătiți pentru acea zi semnând și distribuind petiția inițiată de Asociatia Metrou Usor, prin linkul de mai jos.

https://campaniamea.declic.ro/…/petitie-pentru-infiintarea-…

Foto 1: Catalina Filip, Mediafax
Foto 2: Alex Tudor, Agerpres
Foto 3: Victor Silaghi
Foto 4: Andrei Marian

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign