Ultimii 20 de ani in Piata Unirii

12 ianuarie 2010 The Hungry Mole Bucuresti, simplu

Piata Unirii, una dintre cele mai aglomerate zone ale orasului, era pustie acum 20 de ani. Ceausescu distrusese tot.

Singurele cladiri care au supravietuit din ceea ce numim azi Piata Unirii sint Hanul lui Manuc si blocul de pe partea dreapta a intrarii actuale in Strada Bibescu-Voda, a carui fatada a fost renovata si inaltata pentru a se integra in peisaj; iata-l:

Inainte de construirea centrului civic, prin piata treceau vreo 8 linii de tramvai (7, 8, ,12, 13 14, 15, 23, 30, 32), 7 de troleibuz (73, 74, 76, 82, 83, 94, 95), aproape 20 linii de autobuz (103, 116, 117, 120, 131, 132, 135, 142, 144, 175, 181, 231, 232, 235, 275, 300, 313, 323, 331) si 7 linii de maxi-taxi (502, 511, 514, 515, 516, 517, 520).

In 1989 niciun tramvai nu mai trecea prin Piata Unirii – sau ajungea in apropierea ei, iar cea mai apropiata statie de autobuz era la Parcul Carol, unde intorcea 232.

Linii ca 116, 117 si 323 intorceau la Pieptanari la metrou; dupa o vreme 116 a fost prelungit pina la Sincai. Alte linii de autobuze fusesera demult desfiintate (precum 132, 134, 142, 175, 313) sau scurtate (ca 131, 144, 181, 300, 331). Nici prin pasajul Unirii nu treceau autobuze. Troleibuzele fusesera desfiintate inainte de inaugurarea celei de-a doua magistrale a metroului.

Transportul public in zona si-a revenit cu greu. Prima linie de autobuz care a fost infiintata dupa 90 a fost 385, pe traseul Foisorul de Foc – Universitate – Unirii – Casa Poporului. Tot atunci, pina in partea sudica a pietii s-a readus traseul liniei rapide 313 – ce venea din Berceni, iar din Rahova s-a reinfiintat transportul public, prin linia 103, care dupa repornirea tramvaiului 32 (odata cu construirea actualei bucle de intoarcere) a fost desfiintata. Autobuzul 117 a inceput sa intoarca si el acolo.

In 1991 s-a infiintat prima linie expres – 781 – ce unea Berceniul de Piata Romana, traversind subteran piata si in 1992 s-a infiintat linia 783 inspre Aeroport.

385 si-a modificat traseul, intorcind la Sfinta Vineri si ajungind pina in 13 Septembrie.

In 1994 s-a infiintat linia 104 (Stadion 23 August – Unirii – Izvor), care traversa piata si o unea pentru prima data de Piata Alba Iulia.

Dupa 1997, Piata Unirii a inceput sa fie strabatuta de linia 123 si dupa o vreme liniile 117 si 313 au inceput sa intoarca la Sfinta Vineri; 232 a fost prelungit de la Parcul Carol la actualul capat al tramvaiului 32; s-a infiintat linia 312 si dupa un timp 116 a fost adus de la Timpuri Noi la Sfinta Vineri.

In 2008, s-a readus si troleibuzul in Piata Unirii, odata cu prelungirea istorica a liniei 76.

Acum, in piata ajung trei tramvaie (7, 27, 32), un troleibuz (76) si 10 autobuze (104, 116, 117, 123, 124, , 232, 323, 313, 385, 783 – 381 circula prin pasaj).

Cele doua statii de metrou sint legate si acum doar prin acelasi pasaj de corespondenta inca sub-dimensionat. Stiati ca inainte de 90, o calatorie cu metroul ajunsese sa coste 2 lei – dar daca intrai pe la Unirii costa doar 1 leu? (pentru ca pasajul dintre cele doua statii a fost deschis cu intirzere si trebuia sa urci afara ca sa schimbi metrourile!)

Harta e de pe Bing Maps.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2021 . Designed by: Livedesign