Iesiri si legaturi din Bucuresti

25 februarie 2010 The Hungry Mole Bucuresti, simplu

Ideea articolului de azi mi-a venit mai demult, cînd mă scriam despre Şoseaua Sălaj; vechiul ei nume era Şoseaua Măgurele, pentru că ducea în comuna Măgurele. Azi Şoseaua Sălaj nu mai duce nicăieri; dacă ai ambiţia să-i ţii drumul, te vei înfunda prin cine ştie ce coclauri şi te vei pierde pe cîmp. Şi acum vine întrebarea logică – de ce nu se poate prelungi Şoseaua Sălaj înspre Centură, şi mai departe, înspre satele Aluniş – Măgurele? Eu tare zic că ar fi de folos – pentru că n-ar mai fi nevoie să mergi pe Calea Rahovei-Alexandria şi să faci stînga pe actualul drum Bucureşti-Măgurele; şi primul cîştig este că traficul pe Calea Rahovei va fi un pic (dar picul ăsta contează!) mai lejer.

Acu’ să ne gîndim la restul părţii de Sud-Vest a oraşului:

 

Ar fi de folos prelungirea Prelungirii Ferentari înspre Centură? Sau prelungirea Bulevardului Constantin Brîncoveanu? Da – ar mai usura traficul e Şoseaua Giurgiului.

Ar fi cu adevărat de folos prelungirea Şoselei Progresului (adicătelea Trafic Greu) de la intersecţia cu Veseliei/Constantin Istrati de-a lungul vechii căi ferate ce duce la Giurgiu. Am avea un drum paralel cu Şoseaua Giurgiului – şi iar ne-ar ajuta!

Nu doar prelungirile unor străzi în afara oraşului sînt soluţia pentru un trafic mai bun; ci şi construirea de mici rocade între cartiere: să ne gîndim la o legătură între Drumul Taberei (Ghencea) – Alexandria – Ferentari: ce bună ar fi! S-ar elibera brusc străzi ca Ghencea, 13 Septembrie, Sebastian, Ferentari şi intersecţii grele ca Antiaeriană/Drumul Sării şi Rahova/Sebastian.

Mergînd înspre Vest:

Aş vrea să văd bulevardul Timişoara prelungit înspre Centură (bine, aş vrea să văd şi pasaje la toate intersecţiile cu Centura). Aş vrea să văd o legătură din bulevardul Iuliu Maniu (cam de pe la Metro) cu Chiajna. Şi mai ales, aş vrea să văd legătura aceea dintre Autostradă şi Splai

Ajungînd în Giuleşti…

Calea Giuleşti e cea mai ciudată şosea mare a Bucureştiului; pentru că e singura care nu duce nicăieri. Nu, nu ajunge nici în Chitila, nici la Centură, nici înspre Bucureştii-Noi: nicăieri. Oricît de mult mi-ar place să avem o legătură între capătul cartierului Giuleşti şi cartierul Chitila, e greu de făcut: sînt mult prea multe linii ferate de trecut. Dar asta nu-nseamnă că nu s-ar putea ajunge din Giuleşti în Şoseaua de Centură măcar!

Înspre Pipera:

Dac-am putea ajunge din zona Aviaţiei în Pipera mai uşor, n-ar fi rău deloc.

Trei legături în Sud-Est:

Dacă ai putea ajunge, ţinînd înainte pe Liviu Rebreanu, înspre Autostradă, nu ar fi rău deloc! Dacă şi Calea Vitan s-ar duce mai departe înspre Splai, iar n-ar fi rău! Dar dacă s-ar uni bulevardul Nicolae Grigorescu cu Şoseaua Olteniţei, am scăpa de înghesuiala de pe Şoseaua VitanBîrzeşti – şi asta ar fi grozav!

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign