Warning: Use of undefined constant url - assumed 'url' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home4/bucurest/public_html/wp-content/themes/bucurestii-v2/single.php on line 17

Drumul Taberei, metrou sau tramvai

23 februarie 2011 The Hungry Mole Bucuresti, simplu

Ştiţi cartierul Drumul Taberei şi problemele lui – cele legate de trafic. Nu are metrou; nu are o legătură directă cu Piaţa Unirii; legăturile cu centrul se gîtuie pe străduţe înguste şi aglomerate; din Drumul Taberei poţi să ieşi doar pe flancuri. Din Drumul Taberei nu ai cum să ieşi cu tramvaiul înspre Centru; aşa să fi fost şi pe vremuri?

Ei bine, nici în vremurile bune – cele de dinainte de demolări – nu era tramvai în Drumul Taberei; însă puteai ajunge direct din Ghencea la Izvor – şi de acolo oriunde; cum ar fi la Unirii, la Sfînta Vineri…

Pe acea vreme tramvaiul nu mergea încă pe bulevardul Timişoara. Linia aceea a fost înfiinţată după ce a fost scos tramvaiul din Militari, de pe Armata Poporului.

Dar linia de pe bulevardul Timişoara nu rezolvă nimic pentru legătura cu centrul deoarece odată cu construirea Centrului Civic, tramvaiele au fost scoase din acea zonă, după cum se vede în situaţia actuală a transportului:

Aşadar, adio legături cu centrul. N-ai cum să ieşi din Drumul Taberei cu tramvaiul; iar tramvaiul e un mijloc de transport de mare capacitate, care poate fi tare fiabil, dacă îi faci niţel loc.

Nici construirea Pasajului Basarab nu ajută foarte tare Drumul Taberei; cu siguranţă se va putea ajunge rapid în Piaţa Victoriei, dar circulaţia pe aşa-numitul inel circular al oraşului nu va fi atît de fluentă pe cît am dori.

Aşasar, a fost proiectată o linie de metrou, ceea ce e foarte, foarte bine. Metroul merge repede şi merge departe. Metroul ar urma să servească tot cartierul Drumul Taberei şi să ajungă (în primă fază) la Eroilor – Hasdeu; apoi va fi prelungit înspre Universitate şi Pantelimon, realizîndu-se astfel şi legătura între Vestul şi Estul oraşului.

E grozav. Din păcate va dura mult pînă cînd va fi gata primul tronson. Dacă s-ar porni azi lucrările şi s-ar lucra aşa cum trebuie, primul tronson n-ar avea cum să fie gata înainte 2014. Dar lucrările nu se vor porni azi, şi nu se va lucra cum trebuie.

Metroul are o hibă: e scump de făcut şi greu de făcut. Tramvaiul are un avantaj: se face mai uşor.

Metroul are un avantaj: merge repede. Tramvaiul are o hibă: se blochează în trafic. Iar prin centru nu prea ai unde să-l bagi…

Metroul are un avantaj: nu strică peisajul. Tramvaiul are o hibă: şinele de pe mijlocul străzii sînt cam urîte…

M-am gîndit bine. Metroul clasic e singura soluţie bună pentru Drumul Taberei – şi soluţia mea; nu sînt pentru un metrou ori tramvai suspendat. Nu ştiu de ce; e o idee interesantă, dar e cam tîrziu pentru ea: avem metrou, avem tramvai, avem şi acel aşa-numit metrou uşor, poate o să avem şi ceva trenuri sub-urbane… deja sînt destule soluţii pe şine în Bucureşti.

Dar nici metroul care se va construi nu la rezolvă pe toate. Pentru că trebuie să ne mai gîndim şi la…

  • Cartierul Ghencea, care rămîne izolat de Centru, în continuare.
  • Accesul înspre Piaţa Unirii, care nu e rezolvat.
  • Metroul care va fi construit pe traseul Rahova – Colentina, şi nu va fi făcut mai devreme de 15 ani.
  • Se va construi Catedrala Mîntuirii şi oamenii trebuie să ajungă la ea, chit că ne place sau nu.
  • Se va construi bulevardul Uranus, şi tramvaiele ar putea merge direct din Rahova înspre Victoriei.

Aşa că – iată! – am făcut un plan:

Deci, un tramvai care să lege Drumul Taberei de Piaţa Unirii pe traseul  Cartierul ANL Brîncuşi – Buclă – Ghencea – 13 Septembrie – bd. Libertăţii – bd. Unirii – Piaţa Unirii – bd. Mircea Vodă – Sfînta Vineri.

Ce avantaje găsim?

  • legătură directă cu Piaţa Unirii.
  • acces facil la Catedrala Mîntuirii.
  • nod important cu traseul de tramvai de pe bulevardul Uranus.
  • posibilă mutare a traficului de tramvai din Rahova care acum se gîtuie pe Regina Maria.
  • lungirea acestei linii pe bulevardul Unirii înspre Piaţa Alba Iulia – de unde să se bifurce înspre Dudeşti şi Piaţa Muncii.

Cu ce alte proiecte poate fi legată?

  • cu prelungirea liniei 41 pînă la Şos. Alexandriei, la capătul lui 32.
  • cu lărgirea Şos. Progresului în dreptul intersecţiilor cu 13 Septembrie şi Rahova, pentru a rezolva lipsa benzilor pentru virajul la stînga şi cu montarea macazuri suplimentare pentru tramvaie.
  • cu prelungirea bd. Uranus înspre zona Giurgiului, pe traseul fostei căi ferate industriale.
  • eventualitatea construirii unei linii de tramvai pe bd. Mircea-Vodă, pentru direcţia Timpuri Noi – Şincai – Pieptănari – Giurgiului.
  • cu reînfiinţarea liniei de tramvai pe Şos. Panduri, pentru a putea duce şi tramvaiele care vin de pe Bd. Timişoara la Unirii (ideea asta ar presupune supraîncărcarea liniei de tramvai în zona Răzoare; aşa că nu cred că e fezabilă, doar am amintit-o).

Dar ce probleme deosebite presupune?

  • demolarea fîntînilor de pe bulevardul Unirii.
  • defrişarea castanilor frumoşi de pe Calea 13 Septembrie (între Puişor şi Uranus); de ăştia-mi pare cel mai rău.
  • crearea unei intersecţii bine gîndite în zona Uranus.
  • reconfigurarea intersecţiei dintre bulevardele Unirii şi Mircea Vodă. Voi reveni asupra zonei într-un articol separat.
  • reconfigurarea terminalului de la Sfînta Vineri. Mă întreb dacă construirea unui terminal subteran de tramvaie n-o fi o idee bună, pentru că ar fi prea multe tramvaie la suprafaţă, iar pentru reconfigurarea zonei Popescu are deja o idee, nu? Ca să nu mai zic că un terminal subteran ar putea avea o legătură pietonală cu o staţie pe magistrala de metrou Rahova – Obor.
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign