Ce vrăji mai face primarul Sorin Oprescu cu banii

31 iulie 2012 Business Cover Business Cover

Primarul general Sorin Oprescu supune astăzi votului Consiliului General proiecte de 2,5 miliarde de euro. Oprescu vrea un credit de 800 de milioane de euro, continuă ideea autostrăzii suspendate, cea a pasajelor de pe bulevardele istorice care se întâlnesc în piaţa Charles de Gaulle şi cere guvernului terenul de la Esplanada.

Bulevardul Aviatorilor

Bulevardul Aviatorilor a fost renovat relativ recent. Acum primarul Sorin Oprescu vrea să construiască pasaje denivelate, care vor distruge aspectul şi tradiţia uneia dintre cele mai vechi artere de circulaţie din Bucureşti

Cu majoritate USL în Consiliul General al Bucureştiului, Sorin Oprescu are, ca cel mai scump proiect de pe listă, inelul median (celebra autostradă suspendată). Primul tronson ar urma să coste 1,6 miliarde de euro, suma fiind împărţită astfel:

– construcţia: 1,1 miliarde euro pentru cei 13,1 km, adică 84 de milioane de euro pe kilometru;

– terenul şi amenajarea acestuia: 228 milioane euro;

– peisagistica: 1,8 milioane euro;

– proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică: 57-58 milioane euro;

– alte cheltuieli: 153 milioane euro.

Altă ţintă a lui Sorin Oprescu este contractarea unui credit de 800 de milioane de euro pe 20 de ani. 500 de milioane vor fi utilizaţi pentru plata obligaţiunilor lansate de primărie  în mandatul lui Adriean Videanu, care vor ajunge la maturitate în 2015. Până aici toate bune şi frumoase, dar cu restul de 300 de milioane de euro primarul nu spune nimic, ci vorbeşte, în expunerea de motive, doar despre rolul administraţiei de a realiza investiţii, mai ales în perioada de criză.

Deşi atacat de toată lumea, pe listă apar şi proiectele pasajelor de la Piaţa Presei Libere şi Piaţa Charles de Gaulle. Ambele par a avea efecte nocive şi contrare ideii de deblocare a traficului şi sunt respinse violent de arhitecţi. De altfel, dincolo de faptul că distrug zonele în care vor fi construite, mai ales bulevardele Aviatorilor, Prezan şi Kiseleff, au efectul împinge traficul spre centru în loc să-l mute la periferii.

De asemenea, primăria vrea să concesioneze 1.500 mp la intersecţia străzii Buzeşti cu Calea Griviţei pentru construcţia unei clădiri de birouri de către austriecii de la S Immo.

O altă idee creaţă a administraţiei locale pare a fi şi Penetrarea Ciurel, care va asigura legătura dintre autostrăzile A1 şi A2, adică impingerea traficului de pe Bucureşti Piteşti drept în buricul oraşului, pe Splaiul Independenţei, încălcând din nou principiul mutării traficului la periferii.

Primarul Sorin Oprescu mai intenţionează şi construirea unei parcări supraterane în zona Lipscani, care exact de o parcare la suprafaţă nu avea nevoie.

Unul dintre proiectele care, cel puţin la prima vedere, pare pozitiv este Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). Această strategie pentru centrul oraşului, implică dezvoltarea unei reţele pietonale care uşurează accesul la monumente şi zone vechi,  o reţea de parcări, piste pentru biciclişti şi spaţii publice.

În fine,  Primăria Generală vrea să ceară terenul unde dezvoltatorul Trigranit ar fi urmat de dezvolte proiectul mixt Esplanada (în apropierea bulevardului Unirii), care a eşuat. Sorin Oprescu a spus în mai multe ocazii că pe terenul respectiv vvrea să cconstruiască un parc.

Propunerile pentru care Sorin Oprescu cere astăzi girul Consiliului General valorează în total circa 2,5 miliarde de euro, bugetul anual al PMB fiind de aproximativ un miliard de euro.

sursa-http://www.businesscover.ro/31-07-2012-ce-vraji-mai-face-primarul-sorin-oprescu-cu-banii/

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign