Folosirea fostelor fabrici poate scuti zonele verzi de presiunea imobiliară

08 iulie 2012 Business Cover Business Cover

După 1989 economia României a intrat într-un proces masiv de dezindustrializare, iar efectele, evidente de-a lungul timpului, sunt cu atât mai acute în prezent, când creşterea axată pe consum şi-a dovedit slăbiciunile pe termen lung. Pe de altă parte, poziţionarea în oraşe ale majorităţii fabricilor a necesitatat mutarea lor în proximitate, iar spaţiile rămase astfel libere au devenit atrăgătoare peentru investitorii imobiliari.

Multe dintre proiectele de retail anunţate în ultima perioadă sunt dezvoltate pe foste platforme industriale. Epoca industralizarii rapide a României a lăsat în urmă o serie de proprietăţi valoroase, iar exemple de acest gen apar în numeroase zone din ţară. Astfel, în Braşov, Cora şi Auchan dezvoltă foste zone industriale: Hidromecanica şi Tractorul Braşov; în Bucureşti, NEPI în colaborare cu Benevo Capital se pregătesc pentru începerea lucrărilor unui nou centru comercial amplasat pe fosta platformă Vulcan; în Ploieşti, AFI Europe dezvoltă un centru comercial pe locul fostei fabrici Flacăra.

„Dezvoltarea proprietăţilor de tip brownfield în România, nu atinge proporţii mari din cauza cadrului legislativ ambiguu şi incomplet. Cu toate acestea, noile centre comerciale construite pe foste platforme industriale reliefează faptul că aceste proiecte devin din ce în ce mai interesante pentru dezvoltatorii din România. În SUA şi în alte ţări din Europa de Vest, politicile corecte în ceea ce priveşte dezvoltările de tip brownfield au ajutat la scăderea ratei şomajului, aducând creşteri ale bugetului local, îmbunătăţind sănătatea publică şi impiedicand declinul centrelor urbane”, spune Randy Tharp, managing director, Epstein Architecture & Engineering.

Proprietăţile urbane de tip brownfield sunt de multe ori foarte atractive pentru dezvoltatori şi investitori datorită amplasamentului zonal, a utilizării eficiente a infrastructurii existente, a accesului mult mai facil la proprietatea respectivă.

Pe de altă parte, un dezvoltator poate fi de multe ori obligat să suporte costurile de demolare a structurilor existente şi eventual sa decontamineze terenul, eliminand anumite substanţe periculoase, posibil existente. Prin reamenajarea unei proprietăţi dezafectate, gradul de ameninţare pentru sănătatea publică prin contaminare şi riscul expansiunii urbane sunt reduse.

„Chiar dacă proprietatea necesită decontaminarea sau eliminarea deşeurilor, demolarea fostelor structure, aceste costuri sunt balansate de cele mai multe ori de anumite beneficii cum ar fi utilizarea reţelei de utilităţi existente, transportul facilitat de prezenta mijloacelor de transport, minimizarea sau eliminarea necesităţii de a construi o nouă parcare. Cu programe de stimulare cum ar fi accelerarea procesului de autorizare, achiziţionarea terenului la preţuri reduse sau modice, contribuirea la costurile şi operaţiunile de curăţare, vom vedea din ce în ce mai multe proiecte de birouri, industriale sau chiar rezidenţiale, dezvoltate pe foste platforme industriale”, continuă Randy Tharp.

Lipsa unei politici naţionale clare în ceea ce priveşte proprietăţile de tip Brownfield, deficienţa stimulentelor fiscale şi a subvenţiilor, absenţa cadrului legislativ, a reglementărilor privind investigarea terenului şi lipsa expertizei locale sunt aspecte esenţiale care împiedică dezvoltarea acestor proprietăţi la acest moment.

Mai mult, dacă acest tip de investiţii ar fi sprijinite s-ar evita într-o oarecare măsură atacul jucătorilor din imobiliare asupra zonelor verzi, iar presiunea asupra acestora ar scădea.

sursa-http://www.businesscover.ro/06-07-2012-folosirea-fostelor-fabrici-poate-scuti-zonele-verzi-de-presiunea-imobiliara/

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign