Splaiul Independenței, 1971 vs. prezent

14 martie 2014 [Raiden] Bucurestii lui Raiden

Dâmbovița reapărută! Splaiul Independenței, 1971 vs. prezent

Ce s-a întamplat? În anii ’80, urmare a construcției metroului și a dorinței exprese a lui Ceaușescu de a avea o „oglindă de apă curată” în centru, a fost decopertată Dâmbovița pe segmentul Piața Unirii – Piața Națiunile Unite.

Fotografie: Dâmbovița reapărută! Splaiul Independenței, 1971 vs. prezent

Ce s-a întamplat? În anii '80, urmare a construcției metroului și a dorinței exprese a lui Ceaușescu de a avea o "oglindă de apă curată" în centru, a fost decopertată Dâmbovița pe segmentul Piața Unirii - Piața Națiunile Unite.

Râul fusese acoperit cu un planșeu pe acest tronson în anii '30, când Regele Carol al II-lea a dorit ca Splaiul să devină bulevard în toată regula. Existau benzi pentru tramvaie, pentru autoturisme, scuaruri verzi și trotuare generoase. Acoperirea oferea și perspectivă și Palatului Justiției, clădire care în prezent nu are o esplanade demnă de monumentalitatea ei. Practic, de pe trepte dai direct în stradă.

Ce ziceți, ar merge o reacoperire a Dâmboviței aici? Traficul se aglomerează mult la Palatul Justiției în prezent, iar pe malul celălalt, centrul vechi, "polul distracției", generează mult trafic pietonal și auto.

Despre schimbarea la față a Capitalei în anii '80 citiți aici: http://rezistenta.net/2009/01/bucurestii-ceausisti.html

Râul fusese acoperit cu un planșeu pe acest tronson în anii ’30, când Regele Carol al II-lea a dorit ca Splaiul să devină bulevard în toată regula. Existau benzi pentru tramvaie, pentru autoturisme, scuaruri verzi și trotuare generoase. Acoperirea oferea și perspectivă și Palatului Justiției, clădire care în prezent nu are o esplanade demnă de monumentalitatea ei. Practic, de pe trepte dai direct în stradă.

Ce ziceți, ar merge o reacoperire a Dâmboviței aici? Traficul se aglomerează mult la Palatul Justiției în prezent, iar pe malul celălalt, centrul vechi, „polul distracției”, generează mult trafic pietonal și auto.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign