STUDIU: 2 din 10 posesori de asigurari personale, au o relatie de prietenie cu firma de asigurari

07 aprilie 2014 Radar De Media Radar de media

studiu-gfk

 

În ce relații suntem cu mărcile? Complet străini, cunoștință întâmplătoare, coleg, aventură de o noapte, prieteni pe viață? Pe baza tipurilor de relații care definesc interacțiunile între oameni, GfK a dez voltat instrumentul GfK Consumer Brand Relations hip (CBR) prin care stabilește harta relațiilor pe care consumatorii le au cu mărcile.

Mai mult, GfK CBR oferă soluțiile cu ajutorul cărora companiile își pot convinge consumatorii să treacă dint-un tip de relație îndepărtată la una apropiată cu brandurile lor.

GfK România a derulat studiul GfK Consumer Brand Relationship și pe piața asigurărilor personale (de viață și de sănătate), dorind să afle care este tipul predominant de relatie pe care românii din mediul urban îl au cu mărcile din acest domeniu.

„Dacă în domeniul bancar, jumătate dintre utilizatorii de produse și servicii financiare au o relație distantă și slabă ca intensitate cu banca, pe piața asigurărilor de viață lucrurile sunt ceva mai bine definite“, declară Simona Dan, Market Strategy Advisor GfK România.

S-au conturat șapte tipuri principale de relații pe care posesorii de pensii private, asigurare de viață, asigurare pentru sănătate sau accident și asigurații pentru incapacitate de muncă le au cu furnizorii din această piață.

Peste jumătate dintre cei chestionați se consider ă complet străini de brandurile din piața asigurărilor personale. Dintre toate tipurile de relații, acesta este și cel mai ușor de translatat într- o relație cu mai mare intensitate și căldură.

Urm ătoarea categorie ca importan ță este Cercul social (11%) , ai cărui reprezentanți au o relație caldă, dar nu intensă cu marca. Aceștia consideră companiile de asigurări ca fiind prietenoase, corecte în relație, ambele părți au ac eeași putere, confortabile, g ăsesc beneficii comune, dar pe de altă parte, relația este una statică, uneori împovărătoare pentru clienți, greu de ieșit din ea, ușor plictisitoare.

Segmentul cel mai atasat de brand, într- o relație intensă de căldură, este reprezentat de prietenii vechi, 9% dintre posesorii de asigurări personale.
Aceștia percep companiile de asigurări ca fiind un partener confortabil, se simt liberi în relație, au interacțiuni frecvente, o relație bazată pe încredere, flexibilă.

Cunoștințele ocazionale (9%) și cunoștințele trecătoare (8%) reprezintă două grupe de clienți neimplicați în relație, mai degrabă distanți față de companiile de asigurări. Nu se simt mai deloc responsabili pentru cum decurg lucrurile, sunt pe punctul de a renunța la furnizor, simt că doar cealaltă parte are de câștigat din relație, nu și ei.

În categoria Foști prieteni intra clienții care se simt mințiți, neimportanți pentru companiile de asigurări, au sentimente negative, nu sunt cooperanți, se simt inconfortabil în interacțiune și consideră într -o oarecare măsură că nu e alegerea lor că se a flă într- o astfel de relație.

Cuno ștințe enervante au fost metaforele cu care 6% dintre posesorii de asigurări personale au definit relația cu compania de asigurări. Clienții se consideră privați de informație, într-o relație de conflict, văd companiile de asigurări ca fiind reci, ostile, mincinoase, se simt captivi în relație și inconfortabili.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign