CFR, la multi ani! (P, de la Pamflet)

03 ianuarie 2015 Dan Popa Hymerion

Dragul meu CFR, in primult rand La multi ani! Si multumiri din inima pentru tot ce faci tu pentru noi. Am folosit recent serviciile tale si da, pot spune: sunt mandru ca sunt roman! Daca as fi fost neamt sau elvetian, te-as fi dat scurt in judecata, insa ca roman, nu fac asa ceva. Orice om greseste, darmite 23.000 de oameni, cai ai tu angajati acolo la tine…

In 30 ianuarie m-am suit intr-un InterRegio pe care-l ai in proprietate, ca sa-mi fac Revelionul la Medias. Bilete luate cu 3 saptamani inainte, locuri rezervate, totul ok. Ne-am suit in tren la minus 20 de grade si ne-am asezat pe locurile noastre, abia asteptand sa fim leganati in binecunoscutul ritm al rotilor. Si chiar ne-am leganat pana undeva in mijlocul unei campii, in care leganatul a incetat brusc.

Ti-am spus ca afara erau minus 20 de grade sau am uitat, ca nu mai stiu? Dupa 5 minute de admirat peisajul, toti ne intrebam de ce. Dupa inca 10 minute, ne intrebam acelasi lucru. Dupa alt sfert de ceas, am pornit in cautarea Stapanului Secretelor (aka seful de tren). Care lumineatu-ne-a, iubite CFR, imediat. Povestea parea din filmele SF, cu sine de cale ferata care s-au rupt, cu senzori inteligenti montati de CFR care sa depisteze cu kilometri buni inainte de fractura propriu-zisa si cu Cineva care urma sa mute ditamai InterRegio pe alta linie. Probabil, Bruce Willis. Care n-a mai aparut, am ramas pe aceeasi linie si ne-am continuat drumul. Sar peste detalii, am ajuns la Medias cu un ceas intarziere, din cina noastra s-a ales ceva ce-mi satura fix doi molari.

La intoarcere, filmul nu a fost SF ci  genul horror. Noi aveam pe bilet locul 57, vagonul 5. Locul cu pricina nu exista. Seful de tren a zis ca sigur, se mai intampla, dar ca pe lista lui de uz intern, locul 57 egal locul 52. Ok, perfect. In compartiment, temperatura nu scadea sub 35 de grade decat daca ai fi spart un geam. E drept, in medie temperatura in interioruli trenului (InterRegio) era cam 20 de grade. Statistic, corect, pentru ca in alt vagon in care ne mutasem, temperatura nu depasea 3-4 grade.

Intr-o statie, o femeie era cu un picior pe scara trenului cand seful de tren a fluierat pornirea. Probabil la misto, ca bruschetea cu care garnitura a pornit mai ca n-a aruncat-o pe femeie sub roti. Eu am fost ala care a prins-o zdravan de mana sa nu cada din tren si sa pateasca ceva.

La un moment dat, IR acumulase 40 de minute de intarziere.

Urmarind online parcursul, un june ii spune conductorului ca are o legatura din Brasov spre Constanta si ca daca trenul nu recupereaza, pierde legatura. Conductorul l-a privit plin de compasiune, s-a uitat si la mine cu aerul ca sunt nenorociri pe care nu le poti evita, a vrut sa scoata o vorba, dar a plecat. In fond, nu e treaba lui.

Nu mai zic de faptul ca trenul oprea in mai toate statiile de pe drum, ca mergea cu 60 de km/h desi nici urma de stihii si ca in final a acumulat zeci de minute intarziere, fara sa ninga, fara sa fie ger…Am platit bilet de IR si ne-am plimbat cu marfarul.

De aia zic: CFR-ule, imi vine sa te pup pe gura. Poti sa ma pupi si tu undeva.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign