Bucureștiul, un oraș – șantier

25 mai 2015 Bucurestii Vechi Si Noi Cauze si convingeri

Anul acesta, Primăria Capitalei a alocat pentru investiții majore în infrastructura rutieră 400 de milioane de lei, cu 20 de milioane mai mult decât anul trecut, dar la jumătate față de anul 2010.

Acest buget sărăcăcios este orientat, în proporție covârșitoare, spre finalizarea lucrărilor deja începute. Astfel, avem asigurări din partea șefului Direcției de Infrastructură și Transporturi a Municipalității, Ion Dedu, că în această vară se va finaliza pasajul rutier subteran de la Piața Presei.
Acesta se află într-o ușoară întârziere față de termenul inițial de finalizare, mai 2015, din cauza unor probleme privind relocarea unor cabluri electrice, apărute pe partea de pasaj care va permite accesul dinspre DN1 către Bulevardul Expoziției, prin Bulevardul Mărăști. Totuși, Dedu spune că vom scăpa de șantierul de la Piața Presei, in vara aceasta.

Nu la fel de bune sunt veștile pentru celălalt mare șantier bucureștean, cel de la Piața Sudului. Aici, din cauza problemelor privind relocarea unor rețele edilitare subterane, în parte necunoscute, la eleborarea proiectului, constructorii se află în întârziere, față de graficul de execuție inițial.
Și problemele nu se opresc la rețelele edilitare. Săptămâna trecută, în timp ce constructorii turnau betoane la structura de rezistență a pasajului la circa 70 de metri distanță de cea mai apropiată galerie a metroului, lucrările au fost întrerupte, temporar, deoarece bentonita s-a infiltrat, nu se știe cum, în galeria metroului aflată în plan mai îndepărtat. După stabilirea măsurilor de siguranță, lucrul la pasaj a fost reluat.

Din cauza acestor probleme, constructorii vor fi nevoiți să lucreze, cu săpătură deschisă, chiar în partea de mijloc a intersecției, până în septembrie-octombrie, îngreunând și mai mult traficul infernal din zonă, explică șeful de la Infrastructură și Transporturi. El insistă, însă, pe respectarea termenului final, pentru ca la sfârșitul anului acesta, să scăpăm și de șantierul de la Piața Sudului.

Lucrările abia demarează pe Șoseaua Fabrica de Glucoză, care urmează să fie lărgită, pentru a prelua traficul de pe Autostrada A3. Inceperea lor a fost întârziată din cauza neînțelegerilor privind culoarul de expropriere necesar pentru lărgire. Numai după aprobarea în Consiliul General s-a putut demara procedura de expropriere. Acest șantier nu va fi închis, cel mai probabil, până la sfârșitul anului.

Mai bine stăm pe Iancului și Pantelimon, unde se toarnă deja stratul de asfalt de uzură. Pe Iancului, s-a finalizat și modernizarea liniei de tramvai, se lucrează la semaforizare și vor fi realizate marcajele rutiere. In luna iunie, anul acesta, vom scăpa de orice fel de lucrări pe Iancului, asigură șeful de la Infrastructură și Transporturi.

Pe Pantelimon, s-a ajuns la turnarea binderului pe carosabil, se va turna și stratul de uzură, apoi se va trece la linia de tramvai. Ion Dedu spune că lucrările au decurs mai greu, deoarece artera a fost menținută funcțională. In aceste condiții, se apropie de finalizare tronsonul Cora – Morarilor, de unde utilajele de construcții vor dispărea până la finele acestei luni. Tronsonul Morarilor-Bulevardul Chisinau va mai dura până în noiembrie, spune Dedu.

Se apropie de final și lucrările de modernizare a Bulevardului Liviu Rebreanu, care au fost blocate din cauza exproprierilor necesare pentru lărgirea unui ultim tronson. Acum se lucrează și la acesta, iar, până la venirea sezonului rece, vom putea circula normal și pa acest bulevard.

05. Bucuresti FM - Surpare AcademieDesigur, mai sunt în curs și lucrările de la Podul Ciurel, care va face legătura între Splaiul Independenței și Șoseaua Virtuții, precum și cele de la Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. Acestora li se adaugă șantierele metroului, cel al Magistralei 5, către Drumul Taberei, dar și cel de extindere a Magistralei 4, în Bucureștii Noi.

Nu trebuie uitate nici intervențiile pentru schimbarea rețelei de distribuție a gazelor naturale, cofinanțate din fonduri europene. Este vorba despre aproape 40 de kilometri de rețea subterană, iar zonele afectate, până acum, au fost Splaiul Independenței, Bulevardele Dimitrie Cantemir și Mărășești, Calea Văcărești, Bulevardul Dacia.

Așadar, avem nevoie de răbdare, dar putem trage nădejde că, spre sfârșitul anului, vom putea circula mai ușor prin București.

sursa-http://bucurestifm.ro/

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign