Plecarea pe loc, o călătorie în care pianul este partenerul cuvântului

Primul jazzman român distins (în 2002) cu Marele Premiu la Montreux, Marius Vernescu, împreună cu Sebastian Grama, profesor de filosofie, vor susține spectacolul experimental „Plecarea pe loc”, marți, 27 februarie, de la ora 20:30, la Clubul Țăranului Român, invitând și conducând spectatorii spre visare, reverie, recuperarea bucuriei intimității în spațiul convențional modern.

Plenitudinea sentimentului de intimitate este explorată artistic în spiritul unei călătorii inițiatice, experiment ce aspiră să creeze spațiul raportării omului la sine în sfera binomuluiui finit-infinit.

Pornim într-o călătorie cu nuanțe suprarealiste, pe baza textulului cuprins în scrisori în versuri sau proză, acompaniați și conduși de notele pianului ce schițează tusele unui univers elegant, contemplativ.

Din perspectiva textului, „o încremenire pe loc” implică o intimitate infinită într-un spațiu finit, în timp ce o „plecare pe loc” reprezintă o călătorie la finalul căreia intimitatea devine finită într-un spațiu dat.

Călătoria modelată de pian, pendulează sonor între finit și infinit.

Călătoria inițiată de ce doi artiști este o reflecție asupra intimității erodate de spațiu și a nevoii de acumulare de intimitate a omului modern, acaparat de un prezent împovărător, bântuit de un viitor al imperfectiunii cotidiene.

Într-un spirit profund suprarealist, oganizatorii anunță că intrarea este liberă…. dar la final donațiile sunt enorme.

Marius Vernescu este considerat unul dintre cei mai străluciți muzicieni de jazz din România. Este singurul roman distins cu prestigiosul premiu al Montreux Jazz Festival, Elveția.

“Marius Vernescu este unul dintre cele mai mari talente de jazz ale Europei” a declarat Quincy Jones, Preşedintele Juriului de la Montreux Jazz Festival.

Din palmaresul sau fac parte si urmatoarele distinctii: castigatorul Niedersachsen Jazz (Germania), Marele Premiu în cadrul Festivalului Internațional de Jazz Django Reinhardt (Italia), Premiul pentru “Cea mai valoroasă performanță externă a unui muzician român” în cadrul Galei Premiilor de Jazz (România). A susținut numeroase concerte în țara și în Europa: Invitat al Festivalului George Enescu și al Bucharest Jazz Festival; Concert Neppi, Italia; Concert la Alexannder Platz si Sala Grande Auditorium (Roma, Italia); Concert în celebrul club de jazz “Porgy and Bess” (Viena, Austria); Invitat special la Radio Hall Viena (Austria) și Radio Hall Budapesta (Ungaria); Invitat special la “Piano Songs Steinway & Producers” (Bilbao, Spania).

Sebastian Grama s-a născut în anul 1970 (Bucureşti). Doctor in filosofie din 1998, este în prezent conferenţiar la Facultatea de Filosofie a Universităţii din Bucureşti. Preocupările sale sunt dintre cele mai diverse, mergând de la retorică la teatru, de la filosofia imaginarului la istoria rock-ului, de la gastronomie la deconstructivism şi filosofia culturii.

Şi-a făcut debutul ca autor de proză scurtă în anul 1995, cu şase mici eseuri literare, publicate sub titlul Texte pe o ladă de nisip (Viaţa Românească), retipărite în 1997 la Editura Allfa în antologia Cele mai bune povestiri, 1995/1996. Pasiunea pentru proza scurtă i-a rămas peste ani, astăzi continuând să-şi publice “jocurile” în două bloguri: https://comoarahestugmitilor.wordpress.com/ şi https://cavernahestugmitilor.wordpress.com/).

A fondat şi conduce Asociaţia culturală “HESTUGMA”, organizând colocviul interdisciplinar anual “Gustul pentru Filosofie” şi  „Festivalul anual “Respir Shakespeare” (ediţia a 8-a în anul 2017). A participat la sute de emisiuni radiofonice (uneori în calitate de co-realizator), a semnat texte dramatice, a colaborat la montarea şi la producerea unor spectacole de teatru, a scris (şi chiar a desenat) pentru mai multe reviste din Bucureşti şi nu numai.

A publicat două romane (Alge pe stâncă, 1998, respectiv În Zonă, 2016) şi mai multe cărţi de filosofie: Dublul discurs (2004), Note pentru o fenomenologie a eranţei (2008), Actualitate şi scriitură (2008), Letal. Vital. Verbal (2010), Erotica semnificaţiei (2010), Transparenţa ermetică (2011), Agrafe şi tăceri (2012), Intimitate şi obiectivitate (2013), Versus Verso (2015), Semper eadem (2016). A coordonat primul volum colectiv intitulat Respir Shakespeare (2017).