H .I. RIEBER – unul din fruntasii industriei si comertului de automobile din Romania

05 noiembrie 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Istorie

H.I. RIEBER, venerabilul presedinte al Consiliului de Asdministratie al societatii anonime Rieber S.A.R. s-a stins din viata, asa cum si-a dorit, fara sa fi fost o singura zi bolnav,  cu ocazia implinirii a 70 de ani de viata.

A fost unul din fruntasii industriei si comertului de automobile din Romania.

S-a nascut in Bucuresti, in anul 1870, luna februarie si a continuat indeletnicirea tatalui sau Johann si a trei generatii inaintea sa, aducand meseria de carosier de lux la o adevarata arta.

In jurul anului 1900, cumpara un mic teren in str. Romulus.  Garajele Rieber se maresc prin construirea unor ateliere conduse de specialisti fiind bine utilate, devenind astfel, primele ateliere de trasuri de lux din Romania.  Firma individuala H.I.Rieber se transforma in societatea anonima Rieber S.A.R., avand ca presedinte pe H.I.Rieber, iar la conducerea intreprinderii pe Dr.ing. Jean H.Rieber, secondat de 3 din fratii sai : Alexandru, Emil si Rudolf.

In aceste ateliere si-au inceput cariera aproape toti maestrii carosieri de automobile, printre care  si Al.Peleanu, presedintele breslei. In cartea de telefon a Bucurestiului din 1938 apar doi carosieri in capitala : Al. Peleanu ( pe calea Dorobantilor ) si Rieber Herman ( pe str Romulus )

 

Trasurile lui Rieber incepusera a fi cunoscute iar boierimea isi facea o fala de a fi clientii sai. Regele Carol I l-a numit furnizor al Curtii Regale si l-a distins cu numeroase decoratii. In anul 1906 in timpul Expozitiei din Parcul Carol, expune primul automobil carosat in tara, pentru care este felicitat personal de ministrul Industriei si Comertului. Automobilul expus era un “ Mors “ al printuluii Cantacuzino “ Nababul “

Pana la inceputul primuluii razboi mondial, si ulterior, intreprinderile Rieber au  introdus pe piata romaneasca automobilele Mercedes – Benz, apreciate de pe atunci de cunoscatorii in materie. Uzinele Mercedes  – Benz recunoscand importanta pietei romanesti de automobile, a trimis un reprezentant al directiunii generale a uzinelor in Romania.  Putem spune astfel ca cele doua nume Mercedes – Benz si Rieber au fost in Romania legate printr-un trecut de munca si succese comune.

 

Autor: Niculae Precup

din  Revista : AUTO- JURNAL NR.147, ANUL VII, MARTIE 1940

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2021 . Designed by: Livedesign