UN CERŞETOR MANIERAT ŞI-UN PRINŢ CAM ÎMPIEDICAT

12 noiembrie 2018 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Adeseori copiii îşi exclamă nemulţumirile cu privire la ceea ce îşi doresc şi mai ales la ceea ce le lipsesc. Mereu consideră că ,,în curtea vecinului” sunt mai multe flori şi mai puţine buruieni. Deseori, au nevoie de lecţii care să îi înveţe să fie asumaţi şi să aprecieze ce au, iar ,,Prinţ şi Cerştor” este una dintre ele. Chiar dacă au trecut mai bine de 130 de ani de la publicarea romanului scris de Mark Twain, povestea este la fel de actuală şi prezintă trăsături social universale, care chiar şi după  aproape un secol jumătate sunt neschimbate. Diferenţa dintre oamenii bogaţi şi cei săraci….un prinţ şi-un cerşetor pe scena Operei Comice pentru Copii într-un spectacol de balet în opt tablouri, imaginat de Cătălin Caracaş

Dusă mai departe peste generaţii, prea bine cunoscută, am să rezum povestea romanului, care este o parabolă despre sărăcie şi dreptate. Este vorba despre doi băieţi, care provin din medii total diferite şi care seamănă izbitor de mult. Unul este prinţul Angliei, iar altul provine dintr-o familie de cerşetori, iar la un moment dat, soarta face ca cei doi să facă pentru o scurtă perioadă de timp schimb de vieţi. Într-un final, adevărul iese la iveală şi cei doi revin la statul iniţial, însă Tom scapă de calvarul la care îl supunea tatăl său şi râmâne sub aripa familiei regale.

Cortina se deschide şi publicul este orbit de proiecţia unor piese de puzzle care se aşezau minuţios la locul lor, fiecare schimbare de tablou a fost ,,supusă” unei asemenea proiecţii, care reflecta spaţiul în care urma să se întâmple acţiunea. Interesant simbolul pieselor de puzzle, căci viaţa e ca un joc de puzzle. Fiecare piesă este diferită şi reprezintă dorinţele, atuurile, planurile, relaţiile, cariera…. şi ne simţim împliniţi abia după ce fiecare piesă este la locul ei.

Cele două planuri: lumea oamenilor săraci şi a celor bogăţi, au fost foarte bine sugerate prin decor, dar mai ales prin costume (Adriana Urmuzescu). Dacă cei bogaţi purtau haine de culoare roşie, cea mai puternică din punct de vedere vizual, care dă senzaţia de putere; cei săraci purtau haine sărăcăcioase de culoare gri. Nici alb, nici negru…gri, care semnifică dezechilibru şi nesiguranţă.

Doar paşi de dans, care au împrăştiat atât de multe stări şi emoţii, cum nu ar fi putut-o face cuvintele. Spectacolul a început cu o imagine destul de puternică – John Canty, un tată beat, cu un ochi vânăt şi o cicatrice pe faţă, care îşi agresează copilul. Greu de trecut cu indiferenţă peste acestă scenă, în care copilului îi era teamă să ridice ochii din podea şi era obligat să cerşească pentru a trăi de pe o zi pe alta. Şi, da, echipa de balet a Operei Comice pentru Copii a creat un spectacol minunat, care a furat câteva lacrimi până la final.

În final, cei săraci faţă în faţă cu cei bogaţi, o imagine în care s-au intersectat culorile. Prinţul şi-a recăpătat coroana, iar cerşetorul e rămas la palat, unde altă dată era alungat de gărzi.

,,Prinţ şi Cerşetor” este un spectacol care îţi intră la suflet şi transmite un mesaj puternic. O oră de respirat aer curat într-o sală de teatru… . Nu e de mirare că la majoritatea spectacolelor de la  Opera Comică pentru Copii nu se mai găsesc bilete cu câteva zile înainte şi se epuizează instantaneu. Calitatea spectacolelor este una peste aşteptări, iar publicul tânăr este tratat ca cel matur şi astfel, se formează o generaţie cu perspective, cu o educaţie culturală şi mai ales o generaţie  care va păstra în suflet mereu aceste poveşti ce ne fac să rămânem în afara timpului şi a spaţiului.

Articol realizat de Andrada Popa

Foto Facebook Opera Comică pentru Copii


PRINȚ ȘI CERȘETOR

Balet în 8 tablouri de Laurențiu Profeta

Libretul de Oleg Danovski și Ionel Hristea după romanul lui Mark Twain

Regia și coregrafia: Cătălin Caracaș

Scenografia: Adriana Urmuzescu

Asistenți de coregrafie: Cristina Opincaru, Gabriel Opincaru, Andrei Nicolae

Ilustrația muzicală: Antonel Oprescu

Distribuţia:

Primul copil / Tom Canty / Edward Tudor – Eliisa Nenonen/Ana Badea

John Canty- Mihai Pricope/Marius Dură

Hendon – Victor Lozano / Robert Ștefu/Tiberiu Pepenică

Mary – Elena Chiriță/Jessica Peters/ Emily Hulme

Mama – Andreea Soare/Sabina Chirilă

Surorile lui Tom:

Bet – Delia Luca

Nan- Nicole Hamill/Theodora Marin

Al doilea copil – Emily Hulme/Diana Năstase

Lordul Hertford- Andrei Ardeleanu/Alyn Arhire

Lordul St. John- Levente Szasz/Vicențiu Popescu

Șambelanul- Ștefan Tănase

Doctorul- Andrei Nicolae

Marele prelat- Dan Manea/ Ionuṭ Picincu

Bufonul – Alexandru Chiș/Taiga Ueno

Saltimbanci- Elena Chiriță,Taiga Ueno, Alexandru Chiș /Isabel Murillo, Alyn Arhire, Thomas Harden

Şeful gărzii- Robert Ștefu/Marius Dură

Cu participarea ansamblului de balet al Operei Comice pentru Copii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign