INTERVIU | SILVIA GÎSCĂ: Cheia pentru un spectacol de succes pentru copii este sinceritatea și capacitatea de a te juca cu aceeași credință pe care o dăruiesc ei

15 ianuarie 2020 Bucurestii Vechi Si Noi Semnalari Culturale

Pe Silvia Gîscă o puteți vedea în această stagiune în spectacolul ,,Punguța cu doi bani”, până atunci vă invit să descoperiți o parte din povestea ei:

Până în luna februarie publicul Operei Comice pentru Copii (OCC) te poate vedea în rolul babei, din ,,Punguța cu doi bani”, cum îți descrii personaj?                                                                                                         

Da, ,,Punguța cu doi bani” cred că este una dintre cele mai cunoscute povești ale lui Ion Creanga și poate de aceea are așa mare succes la publicul Operei Comice pentru Copii. Eu joc rolul Babei cea rea și nesuferită, dar încerc să fie o babă jucăușă, căreia îi place să-i păcălească pe ceilalți. Copiii nu țin niciodată cu mine, ei știu că dacă ești rău cu cei din jurul tau, rămâi singur. Spectacolul cred că îi învață pe copii să fie perseverenți și să se lupte cu tenacitate pentru dreptate.

Cum reușești să îți apropii personajele de lumea copiilor?

Nu e deloc greu să te apropii de lumea copiilor, indiferent de personaj. Ei sunt atât de deschiși, dornici de a descoperi și de a trăi împreună cu tine, încât de multe ori tu trebuie să faci eforturi să fii la înălțimea a ceea ce-și doresc ei. Sunt un public foarte receptiv, dar în același timp vigilent, trebuie să fii 100% acolo, altfel te prind și nu iartă ușor.

Întâlnirea cu publicul format din copii este mereu o provocare pentru artiști, pe tine cum te-a provocat?

Lucrez cu copiii de câțiva ani buni deja, am lucrat la câteva spectacole independente, pe care le realizam împreună cu câțiva colegi. Încercam să fie totul foarte direct, erau spectacole interactive,  în care copiii cântau și creau povestea împreună cu noi, asta îi motiva să fie extrem de prezenți și pe ei, dar și pe noi. Într-un spectacol pentru copii, energia ta trebuie să fie la fel de mare ca a lor și să te implici cu tot ce ai, altfel cred că pierzi partida. Am jucat și personaje negative , cum e Baba din ,,Punguța cu doi bani” sau Drăcușorul din ,,Ivan Turbincă”, dar am fost și Peter Pan, și chiar unul dintre piticii Albei ca Zăpada.

Care este cheia unui spectacol de succes pentru copii?

Cheia pentru un spectacol de succes pentru copii este sinceritatea și capacitatea de a te juca cu aceeași credință pe care o dăruiesc ei.

Îți amintești începutul poveștii tale profesioanale?    

Oho, e mult de atunci. M-am hotărât să dau la actorie datorită întâlnirii cu doi oameni minunați: Mirela Nicolau și Florin Dumitru. Am început cursurile de actorie în liceu, la Giurgiu. Habar n-aveam despre ce înseamna un spectacol de teatru, dar felul cum mă făceau să mă simt toate acele exerciții, jocuri și discuții despre teatru, actorie, viață… au fost suficiente cât să mă ducă în lumea asta. Mi-aduc aminte că pentru mine era magie pură scena. Cred că așa a și rămas: locul magic în care se pot întâmpla minuni, în care simți că poți face orice. Nu am avut niciodată încredere că pot intra la ATF pe atunci, mai ales din primul an. Îmi plăcea matematica în liceu, am avut o profesoară care mă determina să învăț de drag toate acele formule trigonometrice , chiar dacă nu mai țin minte niciuna și eram pregătită să încerc și la ASE. Dar am intrat la actorie, spre surprinderea mea. Priveam cu ochii mari totul în jurul meu, mi se părea că e o altă lume și eu o străină care nu știe nimic. Au fost patru ani în care am trăit non-stop acolo, noi nu aveam viață privată – ziua lucram la clasa cu profesorii, iar serile, de multe ori nopțile, lucram cu colegii de la regie pentru examenele lor. Apoi am urmat un fel de continuare a facultații la Târgoviște, la teatrul Tony Bulandra, unde m-am angajat împreună cu cațiva colegi imediat după absolvire. Eram primii actori profesioniști ai teatrului și am lucrat intens în acei trei ani jumătate. Pe urmă m-am întors în București și am încercat să trăiesc în aceeași zonă de spectacole pentru copii, colaborări la diverse teatre, reclame radio, tv, dublaje de desene animate, filmări pentru diverse proiecte, scurt metraje, seriale tv și filme.

Dar pe scena Operei Comice pentru Copii când ai pășit prima dată?

Am pășit pe scena Operei Comice pentru Copii în 2016, când am intrat în distribuția spectacolului ,,Ivan Turbincă”, apoi a urmat spectacolul ,,Harap Alb”, unde eram Flămânzilă. În ,,Punguța cu doi bani” am intrat mai târziu pentru că am înlocuit o colegă. Am condus și câteva Tururi în Spatele Cortinei, care îmi fac o plăcere imensă. Am descoperit că sunt copii care vin de căteva ori în aceeași stagiune, ca să cunoască cât mai mulți artiști. E un public fidel aici, la OCC!

Dacă te-aș ruga să faci o descriere a Operei Comice pentru Copii, cum ar suna?

OCC este un loc care le deschide copiilor o lume nouă, au ocazia să descopere ce înseamnă un spectacol de operă, operetă, musical și balet. E o mare diversitate a proiectelor aici, la Opera Comică pentru Copii, și asta a făcut să-și creeze un public aparte, foarte dedicat.

Ce te ține ,,ancorată” în această meserie?

Nevoia de magie. După perioade de pauză, îmi lipsesc emoțiile, trăirile acelea pe care doar pe scenă le poți simți atât de intense și de vii. E viață 100% .

Care este cea mai importantă lecție cu care ai rămas de pe urma repetițiilor?

Să fim buni unii cu alții și să nu renunțăm ușor.

Anul abia a început, ce ți-ai propus pe 2020?

Să joc, să repet, să filmez… nimic nou. Să am mai multa răbdare cu copiii mei.

Interviu realizat de Andrada Popa

Foto arhivă personală

 

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign