Warning: Use of undefined constant url - assumed 'url' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home4/bucurest/public_html/wp-content/themes/bucurestii-v2/single.php on line 17

Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

11 februarie 2020 Andrei Slavuteanul Bucurestii vechi, Istorie

#TramwayTuesday pictat în nuanțe exotice. Care ți se pare cea mai interesantă și mai creativă schemă de vopsire a tramvaielor V3A? Dar cea mai caraghioasă? Răspunde-ne în comentarii!

Primii ani de după Revoluție ne găsesc într-un București trist și murdar. Astfel, RATB și fabricanții tramvaielor reconstruite V3A-93 decid să aducă o pată de culoare pe străzile monotone ale capitalei. Care mai de care, cele trei uzine s-au întrecut în găsirea schemei perfecte de vopsire pentru tramvaiele ce bat și astăzi drumurile de fier ale orașului.

Într-o notă conservatoare, Uzina de Reparații „Altelierele Centrale” (URAC) a RATB a păstrat albul în centrul atenției, adăugând timid diverse motive cromatice. Colegii de la FAUR, însă, au pus la bătaie probabil cea mai controversată și mai iubită schemă cromatică din câte au existat: roz-violet la exterior și galben-roșu la interior. Îndrăgitele „Pantere Roz” nu au fost chiar pe placul tuturor. Ploieștiul a refuzat cu desăvârșire această combinație de culori pentru singurul tramvai cumpărat de la FAUR. Pantera refuzată de prahoveni a fost imediat acceptată de RATB, iar la Ploiești a fost trimis un al doilea tramvai, într-o altă schemă. Electroputere Craiova, care modificase substanțial design-ul caroseriei, a făcut un pas îndrăzneț și în alegerea culorilor, pentru diferențierea vagoanelor sale, livrându-le în două scheme distincte de vopsire.

Ajungem în anii 2000, iar linia 41 de metrou ușor, proiectată inițial pentru garnituri moderne, trebuie să utilizeze tot vagoane V3A-93. Pentru a le diferenția rapid de restul tramvaielor, se optează pentru colantarea cu roșu a pății frontale și a dungilor laterale. „Legendele urbane” spun că această colantare s-a făcut în regim de urgență, în depou, în noaptea de dinaintea inaugurării metroului ușor. În 2006 sunt fabricate și primele vagoane V3A dotate cu chopper. Garniturile erau galbene, cu o dungă roșie, amintind de perioada anilor ’80 când multe vehicule ITB erau vopsite în galben-muștar. Astăzi, doar cele două „lămâi” CH-PPC își păstrează îmbrăcămintea originală, toate celelalte V3A-93 fiind standardizate în schema albă din motive de uniformizare a parcului și de întreținere mai facillă și mai economică în cazul unor acte de vandalism sau accidente rutiere.

Clasificate în multiple subtipuri, nu mai puțin de 370 de tramvaie V3A au fost fabricate între 1993 și 2010 la cele trei uzine, respectiv URAC (302 unități), FAUR București (53 unități) și Electroputere Craiova (15 unități).

Ai reușit să faci corespondența dintre schemele de culoare de mai jos și producătorii lor? Nu uita să semnezi și să distribui petiția: https://campaniamea.declic.ro/…/petitie-pentru-infiintarea-…

Sursa:

Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign