Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

19 aprilie 2020 Andrei Slavuteanul Istorie

#ShowcaseSunday pascal ne prezintă tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 ce au circulat în Brăila. Construite începând cu anul 1958 pentru orașul nemțesc Nürnberg, un număr de 10 cupluri sunt aduse în 1997, iar în 2002 ajung la Brăila încă 6 remorci. „T” vine de la „triebwagen” (vagon motor), „B” vine de la „bauwagen” (vagon remorcă), iar „4” sugerează numărul de osii.

Cuplurile sunt predate depoului Vidin. În cei 14 ani de istorie, garniturile vor trece prin multe schimbări, de la scheme de culoare și până la incidente sau accidente nefericite. În anii 2010-2011, vagoanele încă funcționale sunt retrase din circulație, datorită uzurii și a reducerii parcului rulant aferente începerii reabilitării liniei de pe Bd. Dorobanți. O bună parte sunt casate până în 2012.

La finalul lucrărilor, în 2014, are loc o turnură de situație. Cuplul #237+1610 (fosta 1567) este reactivat, după ce pică înțelegerea dintre Braicar și RET (Rotterdam), ce viza achiziția a 10 vagoane ZGT6 la mâna a doua. Va mai circula doi ani, până în 2016, când e retras și conservat în depou, alături de alte câteva remorci și vagoane motor.

Cu o vechime de 60 de ani, tramvaiele MAN sunt foarte valoroase din punct de vedere istoric, iar o astfel de garnitură de epocă ar putea deservi un traseu turistic, între Lacu Sărat și Brăila, îmbunătățind oferta culturală a orașului și oferind turism de calitate ca în Occident.

Photo credit: Ștefan Dache

Sursa: Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign